מנהלי משאבי אנוש חסרי סובלנות כלפי מועמדים שמנים

מנהלי משאבי אנוש חסרי סובלנות כלפי מועמדים שמנים

מחקר חדש קובע: מנהלי משאבי אנוש מפלים מועמדים/ות על רקע משקל יותר משהם מפלים על רקע מוצא, גיל ומגדר גם יחד

שיתוף
גיוס עובדים

מחקר חדש שבוצע על ידי חברת BioMed Centeral, שתוצאותיו פורסמו הבוקר באתר משאבי אנוש HC Online, חושף את קיומן של דעות קדומות בקרב מנהלי משאבי אנוש. המחקר נועד לבחון האם קיימות 'סטיגמות' בקרב מנהלי משאבי אנוש בבואם לבחון את התאמתם של מועמדים למשרות, כשהם מתייחסים לנושאים כמו מגדר, מוצא, מראה חיצוני ועוד. מן המחקר עולה כי האפליה הבולטת ביותר היא כלפי מועמדים הסובלים ממשקל עודף.

את המחקר ניהלו חוקרים גרמנים מאוניברסיטת טיובינגן ובו השתתפו למעלה מ-120 מנהלי משאבי אנוש. במסגרת המחקר, התבקשו המנהלים להעריך את הסיכויים של מועמדים להתקבל לעבודה, לרבות משרות יוקרתיות ותפקידי ניהול, על פי מסמך המגדיר תחומי ידע, תארים, כישורים והישגים, וכן תמונות של המועמדים. המגמה הבולטת ביותר במחקר הייתה אפליה לרעת מועמדים כבדי משקל.

מן המחקר עולה כי מנהלי משאבי אנוש נטו להמעיט בערכם של המועמדים כבדי המשקל ובעיקר בערכן של המועמדות כבדות המשקל. למועמדים בעלי משקל כבד היה הסיכוי הנמוך ביותר להתקבל לעבודה בכלל ובפרט להתקבל למשרות ניהוליות.

מתוך המחקר עולות המגמות הבולטות הבאות:

  • 2% בלבד מקרב מנהלי משאבי אנוש ציינו שלמעומדים בעלי בעיות משקל יש סיכוי להתקבל למשרות יוקרתיות (כגון רפואה, ארכיטקטורה וכיו"ב).
  • 42% מהמנהלים דחו על הסף מועמדות בעלות משקל עודף ו-19% דחו על הסף מועמדים בעלי משקל עודף.
  • 6% בלבד מקרב מנהלי משאבי אנוש היו מגייסים מועמדות מלאות לתפקיד ניהולי.
  • היקף האפליה על רקע משקל (משקל עודף) היה גדול יותר מהיקף האפליה על רקע מין, גיל ומוצא גם יחד.

*חשוב לציין כי מחקר זה התבסס כאמור על מספר מצומצם יחסית של משתתפים (מתנדבים) והוא התבצע ללא טופס קורות חיים רשמי, המשמש את מנהלי משאבי אנוש לצורך קבלת החלטות בתהליך סינון ראשוני.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה