שיתוף

אחד הדברים הכי אנושיים הוא הטעות. כל אדם באשר הוא עושה טעויות. במקום העבודה, גם העובדים המצטיינים ביותר והמנהלים המובחרים ביותר עושים לפעמים טעויות.

אלא שיש טעויות שמתבצעות במקום העבודה שעלולות להיות מזיקות בצורה משמעותית ביותר ויש חשיבות רבה למניעתן ככל האפשר, כמו גם להערכות לקראת מניעתן.

הטעויות האנושיות הרווחות ביותר והמזיקות ביותר הן אלה שקשורות לבטיחות בעבודה. ועל טעויות כאלה הארגון נאלץ בדרך כלל לשלם מחיר גבוה מאוד.

נהוג לייחס את הצורך בבטיחות בעבודה ואת הסיכון בתאונות בעבודה, למקומות עבודה שבהם יש סיכון פיזי לעובדים כמו למשל עבודה בגובה, עבודה עם מכונות שעלולות לגרום נזקים פיזיים חמורים לבני אדם, עבודה עם משאות כבדים ועוד.

אבל התאונות היקרות ביותר (שגוררות את הארגון לתביעות משפטיות) מתרחשות הרבה פעמים גם במשרדים ממוזגים – כלומר, במקומות בהם כלל לא מצפים להן.

לדוגמה, במשרדים בהם כל הרצפה מכוסה בשטיח מקיר לקיר, יש מקומות מסויימים על הרצפה שבהם השטיח מחוזק בפסי מתכת (בפינות של מדרגות וכו).

פס מתכת שכזה, שאינו מהודק היטב לרצפה או למדרגה, עלול לגרום לעובד להתקל בו, ליפול ולשבור יד או רגל, או גרוע מכך, להיחבט בראשו.

מעלית שאינה מתוחזקת בקפדנות, מכונת קפה שאינה יציבה ועוד, כל אלה עלולים לגרום לתאונות עבודה חמורות ביותר, גם, כאמור, במשרדים ממוזגים בהם העובדים יושבים כל היום מול המחשב.

כלומר, התעלמות של הארגון מאמצעי בטיחות וזהירות, תוך הזנחת אמצעי בטיחות בסיסיים עלולה לגרום לתאונות חמורות במקום העבודה.

גם השתטות של עובדים במהלך יום העבודה עלולה לגרור את העובדים למשחקים מסוכנים (משיכת כסא של עובד לפני שהוא מתישב וכד) ולכן עלולה להוות סכנה בטיחותית קשה. משחקים מסוכנים עלולים לגרום נזק פיזי לעובדים עצמם, כמו גם לציוד למוצרים ועוד.

עייפות היא גורם נוסף לסכנות בטיחותיות. עובדים שהינם מותשים לאחר שעות עבודה רבות, עלולים להזניח את אמצעי הבטיחות הבסיסיים ביותר, כמו למשל, זהירות בכל הנוגע למים רותחים בעת הכנת קפה, במקומות בהם אין מכונת קפה.

עובדים מותשים עלולים להתעלם מהנחיות בטיחות, להירדם תוך כדי עבודה או אף במהלך נסיעה ללקוח.

הכשרה גרועה בכל הקשור לבטיחות וגיהות, עלולה לגרום לעובדים לבצע טעויות וכתוצאה מכך לתאונות עבודה. הכשרות עובדים בנושאי בטיחות וגיהות נתפסות לפעמים על ידי מנהלים ועובדים כאחד כבזבוז זמן עבודה יקר.

הניסיון לזרז הכשרות אלה עלול לגרום לתאונות ולפגיעות במקום העבודה, כאשר מדובר בתאונות שהיו עשויות להמנע.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה