איך מזהים עובד טוב? לפי מבחן הרעב

איך מזהים עובד טוב? לפי מבחן הרעב

מייסדיה של חברת הייעוץ Avondale מסבירים מדוע העובדים הרעבים הם בדיוק סוג העובדים שלהם הארגון רעב

שיתוף
פיתוח עובדים

פיתוח עובדים

קהילת משאבי אנוש עוסקת באופן תמידי בשימור עובדים. השאלה: איך דואגים שהעובדים יהיו מרוצים? כל הזמן נמצאת שם at the back of our heads כשמנהלי משאבי אנוש מחפשים תמידית אחר דרכים לתגמל ולצ'פר את העובדים, מימי כיף ועד לסבסוד ארוחות, מכונות קפוצ'ינו מתוחכמות במשרד ועוד. אבל מה דעתכם לעזור לארגון על ידי כך שתהפכו את העובדים לרעבים?

קרל סטארק וביל סטיוארט, מייסדים של חברת הייעוץ Avondale, מגדירים את סוד ההצלחה של ארגון כטמון בגיוס עובדים רעבים ובהדרכה ופיתוח עובדים כדי להפוך אותם לרעבים! כמובן שכשייסדו את החברה הם חיפשו אחר מועמדים בעלי ידע וכישורים ספציפיים אבל בו בעת, אחת התוכנות שהוגדרה כ-must have הייתה רעב להצלחה.

על פי ההשקפה הניהולית של סטארק וסטיוארט, מועמדים שיכולים להוביל את הארגון להצלחה המיוחלת הם עובדים רעבים על פי שלושת הקריטריונים הבאים:

רעב להעלות את הרף
ארגון שרוצה לצמוח צריך לשאוף לגייס עובדים שרוצים ומסוגלים להגדיל את התפקיד שלהם ולקחת על עצמם עוד ועוד תחומי אחריות. כך לדוגמה, אם עד כה חברי ההנהלה היו אלה שמקיימים פגישות עם לקוחות, העובד הרעב הוא זה שקם ומציע את עצמו כמי שינהל מעתה את הפגישות עם הלקוחות. כשעובדים מגדילים את התפקיד שלהם באופן אקטיבי ובהתאם לצורכי הארגון, זה מפנה למנהלים זמן לעסוק בתחומי הליבה של ניהול העסק.

רעב לרצות את הלקוחות
במשק התחרותי בו אנו פועלים, כדי שארגון יצליח, הוא צריך להישען על עובדים שמוכנים לעשות את ה-extra mile כדי לרצות את הלקוחות, כדי להפתיע אותם, לתת להם משהו שהמתחרים עוד לא חשבו עליו… ארגון מצליח לא יכול להסתפק בלתת ללקוח את המוצר או השירות בזמן, הוא חייב להצטיין בנתינת השירות או המוצר ולייצר הערך המוסף. על כן, העובדים צריכים להיות רעבים לרצות את הלקוח. העובדים צריכים להיות customer-centric.

רעב לסמן מטרות חדשות ולהצליח בהן
בסרט 'צומת מילר' אומרת דמות אחת לשנייה "הייתי דואג פחות אם הייתי יודע שאתה דואג מספיק". זה אמנם סרט מאפייה קלאסי אבל המסר כאן הוא ברור. כמנהלי עסק, ככל שהעובד דואג יותר ככה המנהל יכול להרשות לעצמו לדאוג פחות וזו נוסחה שצריך לזכור. ארגון צריך לשאוף לגייס ולפתח כמה שיותר עובדים שדואגים כל יום. הוא צריך עובדים שדואגים שמא הפרויקט לא יושלם בזמן, שמא הלקוחות לא יהיו מספיק מרוצים, שמא החברה תחמיץ הזדמנות עסקית זו או אחרת…

רעב תמידי בקרב העובדים הוא ערובה להצלחה העסק. זה הדלק שמניע את הנפשות הפועלות לעשות, לשאוף, ללמוד, ליזום ולהעז! רק כשהעובדים באמת רעבים הם יכולים להביא תועלת אמיתית לעסק.

*מתוך כתבה באתר משאבי אנוש Human Resources Inc.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה