איך לקדם שוויון במקום העבודה

איך לקדם שוויון במקום העבודה

העסקת אנשים מכל המינים והאוכלוסיות יכולה לתרום לארגון חזק יותר

שיתוף
שוויון במקום העבודה

שוויון במקום העבודה

אם אתה מחזיק בעמדה של השפעה בחברה שלך, תוכל לעזור ולהבטיח כי החברה שלך מתייחסת  לאנשים באופן הוגן ויש בה גיוון הולם. המגוון לא כולל רק מוצא, אלא גם מגדר, דת, יכולות נפשיות, נטייה מינית ותרבות.

להלן כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי לשפר את השוויון במקום העבודה שלך:

התחל בשיטות העבודה

הצעד הראשון לקידום השוויון במקום העבודה הוא לנקוט גישה הוליסטית יותר לשיטות הגיוס וההעסקה בחברה. ישנן מספר דרכים שבהן תוכל לעדכן שיטות עבודה אלו כדי להסיר דעות קדומות ולהוביל את הצוות שלך להצלחה.

ראשית, יש לזהות כיצד אתם מגייסים את העובדים שלכם בחברה, האם אתם פונים בעיקר לאוכלוסייה מסוימת? למגדר מסוים? כמה נשים ממלאות תפקידים בכירים בחברה? כמה בני מיעוטים עובדים אצלכם? האם ישנם עובדים מרקע דתי שונה?.

יש כמה סיבות לכך שחשוב לשקול את שיטות הגיוס שלכם. אתם וודאי רוצים שהעובדים ירגישו בנוח ככל האפשר במקום העבודה החדש שלהם. על ידי בניית כוח עבודה מגוון יותר אשר משקף את האזורים שבהם אתם פועלים, תוכלו לגייס כוח עבודה מגוון יותר אשר בתורו יעורר שוויון בין כל האנשים בתוך ומחוץ למשרד שלכם.

לגייס באזורים חדשים

כדי להחיות את שיטות הגיוס שלכם ולהגיע לדמוגרפיה חדשה של עובדים (גם ע"מ להגיע לדמוגרפיה חדשה של צרכנים), נסו להפיץ את שורשי הגיוס שלך לאזורים חדשים בקהילה.

לדוגמה, פנה אל מכללות ברחבי הארץ, באזורים שונים, ונסו לגייס בוגרים או סטודנטים בשלבי הלימוד. שוחחו עם מגוון רחב של קבוצות באזור שלכם ומחוצה לו, כדי לנסות למצוא את הכישרון העליון מכל תחומי החיים. תוכלו גם להתחיל להשתתף בסוגים שונים של ירידי עבודה ובאזורים שונים בהם הם מתקיימים, כדי למצוא כישרונות חדשים ומגוונים. ירידי תעסוקה מעודדים אנשים מכל תחומי החיים והאוכלוסיות להשתתף. זה יכול לעזור לכם להטיל רשת גיוס רחבה יותר ולהביא כוח עבודה מגוון יותר.

רענון תהליך ההערכה

קל יותר לגייס עובדים מאשר לשמור עליהם, אך העלויות יקרות. לאחר שתגדיל את תהליך הגיוס שלך, אתה וודאי תרצה גם לרענן את תהליך ההערכה של העובדים.

לעתים קרובות, חברות משתמשות בכלים מיושנים למדידת יעילות העובדים וההצלחה שלהם. כלים אלו מסתמכים בדרך כלל על אדם אחד (המנהל הישיר) על מנת להעריך את הביצועים של העובד, דבר שעלול לגרום להטיה לא מודעת כלפי עובדים מסוימים.

כדי להתגבר על הטיה בלתי מכוונת זו, חשוב לפרוש מערכות שונות ומקיפות להערכת עובדים ובדיקות ההערכה שיבוצעו ע"י מספר מנהלים.

חשוב לערב באופן פעיל את ההנהלה הבכירה בתהליך ההערכה, ולהשתמש בנתונים רבים ככל האפשר כדי להעריך כל חבר צוות.

ייתכן ותרצו לשתף גורם ממחלקת משאבי אנוש כדי לסייע בהעברת המשוב בכנות ובהגינות, ללא סיכון של הטיה בלתי מכוונת.

לבדוק להיכן נשלחים העובדים שלכם

זה נפוץ לשלוח את העובדים שלכם לעבוד בסביבות עבודה שונות, אך לפעמים זה יכול להיות לא נוח למגדר או למגזר מסוים.

נשים נשלחות לעתים קרובות לעסוק בפעילויות אצל לקוחות – חברות אשר נשלטות על ידי גברים או בארגונים הנשלטים על ידי גברים. זה יכול לגרום להשפעה שלילית על הנשים בחברה וליצור תחושת אי נוחות.

לחילופין, לשלוח עובד דתי שלכם ללקוח פרובוקטיבי או קיצוני במיוחד, יכול להיות בלתי הולם גם כן. אפשרו לעובדים שלכם להתבטא לגבי התחושות שלהם בעבודה עם לקוחות שונים, ולשוחח אתכם במקרים בהם הם מרגישים לא בנוח עם לקוח מסוים.

עודדו את העובדים למצוא את המקום בו הם חשים נוח לעבוד באופן מקצועי וללא חשש.

גמישות בשעות העבודה לכולם

אחד המאבקים הגדולים ביותר בחברות כיום, הוא שמירה על האיזון בין עבודה לחיים האישיים. עובדים רבים מרגישים שהם עובדים שעות ארוכות מדי במיוחד עובדים צעירים לעומת מבוגרים., ונשים רבות נשפטים באופן בלתי הוגן על הזמן שבו הן יוצאות לחופשת לידה או לטיפול בילדים חולים. גברים גם נשפטים לעתים כאשר הם מבקשים חופשת אבהות או חופשת מחלה לטיפול בילדים שלהם.

זה גרם לקרע בין עובדים בודדים וחסרי ילדים ובין עובדים בעלי משפחות.  חשוב מאוד להתייחס באופן שווה לכולם מבחינת שעות עבודה גמישות או חופשות נדרשות, ולא ליצור פערים בין המינים ובין הגילאים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה