שיתוף

כלים מבוססי בינה מלאכותית המיועדים למנהלי משאבי האנוש הם אחד הנושאים החמים ביותר בימים אלה בקרב מנהלי משאבי האנוש בפרט, ובארגונים בכלל.

מסקרים שנערכו בארה"ב עולה, כי בארבע השנים האחרונות היה זינוק של כ-270 אחוזים במספר החברות שאימצו מערכות של בינה מלאכותית.

זאת ועוד, כמעט 90 אחוזים מהארגונים כבר השקיעו או משקיעים בימים אלה ברכישת מערכות המבוססות על בינה מלאכותית. כלומר, ההשפעה של הבינה המלאכותית על משאבי אנוש הולכת ונעשית משמעותית יותר ויותר.

כמעט בכל מקום בעולם, בינה מלאכותית הופכת לאחד הכלים החיוניים ביותר להתקדמות עבור התעשייה כולה, וזה נכון גם לגבי משאבי אנוש.

מנהלי משאבי האנוש אמנם מנהלים אנשים, לא מכונות, ובכל זאת, בינה מלאכותית צפויה למלא תפקיד חשוב ביותר בכל הקשור לשינויים הצפויים להתרחש בתהליכי משאבי אנוש, לרבות על ידי יצירת שקיפות ויעילות.

מערכות המבוססות על למידת מכונה יאפשרו למנהלי משאבי האנוש, לדוגמה, לזהות טרנדים בקלות, למצוא ולהשוות דפוסים חוזרים ולהשתמש בנתונים אלה כדי לקבל את ההחלטות הנכונות.

מערכות המבוססות על בינה מלאכותית יכולות לסייע למנהל משאבי האנוש לאסוף כמות עצומה של נתונים חיוניים על העובדים, שישנו את אופן הפעולה של מחלקת משאבי אנוש.

אחת המגמות השולטות כיום בתחום משאבי האנוש הוא התאמה אישית. מערכות המבוססות על בינה מלאכותית יכולות למעשה לסייע בשיפור החלק האנושי (המשאב האנושי) של התעשייה.

אחד התחומים המרכזיים בהם ניתן להיעזר רבות על ידי הבינה המלאכותית הוא תחום גיוס העובדים.

על פי נתונים שנאספו בעבר (לפני כניסת הטכנולוגיות המתקדמות לתחום גיוס העובדים) נדרשו בממוצע כמאה שעות עבודה של מנהלי משאבי האנוש ומנהלי הגיוס כדי להשלים את תהליך גיוס.

מערכות הבינה המלאכותית ישפיעו לטובה על נושא גיוס העובדים על ידי הפחתה משמעותית בשעות העבודה הנדרשות לביצוע משימות שונות בנושא זה.

מערכות הבינה המלאכותית יכולות לבצע את רוב השלבים הראשוניים של הגיוס, לרבות פנייה למועמדים, סריקה ובחירה של קורות חיים, תזמון ראיונות ואפילו הערכות לגבי מיומנויות מסוימות, מענה על שאלות בסיסיות שיכולות להיות למועמדים, התאמת דרישות התפקיד ועוד.

וכאשר כל המשימות הללו מטופלות על ידי מערכות הבינה המלאכותית, צוות משאבי האנוש יכול להתפנות כדי להתמקד  במשימות אחרות כמו למשל מחוברות עובדים, מקורות חדשים לגיוס עובדים, הערכות וכך הלאה.

משימה נוספת שניתן להסתייע בבינה המלאכותית לצורך ביצוע יעיל שלה, היא קליטת העובדים. רוב המשימות הכרוכות בקליטת עובדים הן מונוטוניות ומתישות, בפרט בארגונים גדולים שקולטים עובדים חדשים לעיתים קרובות.

בינה מלאכותית יכולה לסייע לצוות משאבי האנוש לתכנן את תהליך ההצטרפות לחברה ולהפוך אותו לאוטומטי ומאורגן טוב יותר, יעיל ומותאם אישית לכל עובד.

מדובר במשימות כמו אימות מסמכים, קביעת פגישות ראשוניות לעובדים חדשים, טיפול במשימות ניהוליות כמו הדפסת תעודות זהות, מתן בקשות גישה והרשאות ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה