קודם לוגיפס, אחר כך ריאיון!

קודם לוגיפס, אחר כך ריאיון!

ריאיון בלעדי עם גבי אדם, מנכ"ל Logipass - המציעה פלטפורמה למבחנים פסיכוטכניים ממוחשבים בבית המועמד

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

 גבי אדם, מנכ"ל חברת Logipass, המציעה פלטפורמה חדשה ומהפכנית לניהול הליך הגיוס – מבחן פסיכוטכני אינטרנטי אשר נשלח למועמד כשלב סינון ראשוני מקדים לראיונות טלפוניים, ראיונות פרונטליים, ראיונות ממליצים ועוד בעלות חסרת תקדים!

גבי אדם: שיטת הגיוס הנהוגה בארץ, כמו גם בחו"ל, יוצרת לחץ אדיר על מנהלי הגיוס ועל המנהלים המקצועיים לרבות צמרת ההנהלה הבכירה. מועמדים רבים השולחים קורות חיים 'רלוונטיים' לכאורה ונכנסים לתהליך הגיוס עוברים דרך מנהלי משאבי אנוש או שירותי השמה ושם הם עוברים מיוניים עם דגש על מרכיבים אישיותיים, זמינות לעבודה ועוד. רק כשהמועמדים מגיעים לשלבים מקדמים, למבחני התאמה או לראיונות עם מנהלים מקצועיים, מתברר שחסרים להם כישורים ויכולות חיוניים לתפקיד. אנחנו מציעים למגייסים כלי סינון אופטימלי באמצעותו ניתן למפות את המועמדים הלא מתאימים כבר בשלב הראשוני.

כבר בשלב הראשון של סינון קורות חיים, יכול המגייס לשלוח למועמד מבחן פסיכוטכני, שבסיומו מתקבל דוח המשקף את היכולות והכישורים הבסיסיים שיש למועמד/ת בהקשר של התפקיד המוצע, והם למעשה יכולים להתקדם לתהליך הגיוס רק עם מועמדים רלוונטיים בהיבט המקצועי/איכותי.

מבחני התאמה
מבחני התאמה

מהם היתרונות של מבחן פסיכוטכני אינטרנטי כבר בשלב הגיוס הראשוני?
אנחנו מציעים יתרונות עצומים לשחקנים משני צדי המתרס, למגייסים ולמועמדים. אנחנו מאפשרים למגייסים למפות כבר בשלב הראשוני את המועמדים הלא רלוונטיים ולחסוך זמן ומשאבים (של היערכות ליום מיוניים בחברה אין-האוס) או הסתייעות בשירותי מיקור חוץ. אנחנו מאפשרים להם להתמקד רק במועמדים מתאימים מבחינת כישורים כבר בשלב הראשוני ובעלות שולית, הליך זה יחסוך את זמנם היקר של המנהלים בחברה והופך את תהליך הגיוס לקצר, ממוקד וחכם הרבה יותר.

גם המועמד עצמו מפיק תועלת אדירה מהפלטפורמה הזו שכן נחסכת ממנו ההגעה הפיזית ליום עיון ארוך ומיגע. הוא חוסך זמן והוצאות ועבור מועמדים שעדיין עובדים, זה מאפשר להתחיל בתהליך של חיפוש עבודה מבלי להסתכן (בלקחת יום חופש מהעבודה ו/או להיפגש פנים אל פנים מול אנשים במרכז הערכה).

 המבחנים הפסיכוטכניים מתבצעים כאמור און-ליין וזה משנה לגמרי את הליך המיון. ישנן חברות המקיימות מבחני התאמה כשהן מציבות לעצמן יעד לבחור מועמד אחד ביום או מועמד אחד מכל קבוצה ועוד. אלו מבדקים בעייתיים מאחר והמועמד נבחן ביחס למועמדים מתחרים ולא ביחס ישיר לדרישות הארגון. יתכן ובקבוצת נבדקים אחת יש 3 כוכבים (אבל רק אחד יבחר) ובקבוצה אחרת אין ממש כוכבים (אז מי שנמצא הכי טוב, ביחס לאחרים יבחר). המודלים הללו יקרים הרבה יותר ומחטיאים את המטרה שהיא למצוא את המועמדים החזקים ביותר מבחינת התאמתם לתפקיד (בהיבט של ידע, כישרון וכישורים) במהירות ובעלות נמוכה מהקיים היום.

מה הייחוד במבחן הפסיכוטכני של Logipass?
המבחן נבנה לפי מודל של פטנט ייחודי (Patent Pending) בארה"ב ובישראל, זהו מודל רנדומלי אשר בנוי מסדרות של ערכות למגוון רחב של ענפים, של תחומים ושל דיסציפלינות. אנחנו מציעים ללקוח כמה ערכות בסיסיות ומאפשרים לו לשנות או לבנות ערכות נוספות כרצונו.

ערכה היא למעשה תפקיד המאגדת בתוכה סט רלוונטי של מבחנים, למשל: בדיקת זריזות,  שפה, רב-משימתיות, כושר למידה, הבנת הנקרא, הבנה טכנית, חשבון ועוד. אנחנו מאפשרים לארגון לבדוק כמה תחומים קריטיים לארגון בכלל ולתפקיד בפרט, בו בעת, בפרק זמן קצר.

מדוע חברות אחרות במשק, המציעות אף הן מבחני התאמה, אינם פותחות את המבחנים למשתמשי הקצה באינטרנט?
כי הן פוחדות (ובצדק) שיפצחו להן את המערכת. הפטנט שלנו, המאפשר למערכת לבחור שאלות שונות מאותה סדרה (כך שלמעשה שני נבחנים יכולים להיבחן לאותו תפקיד באותה שעה אבל כל אחד יתקל בשאלות שונות), הוא למעשה היתרון שמאפשר לנו לקיים את המבחנים און-ליין. מספר הגרסאות גדל וימשיך לגדול ולהתחלף כל הזמן, כך שהנבחנים אינם יכולים ללמוד ולהתכונן לפעם הבאה או להעביר חומר לחברים שלהם (הם יכולים להעביר אבל מצפה להם הפתעה…) אף מועמד לא יקבל מבחן זהה למועמד אחר!

יש לנו יתרון נוסף עצום והוא בעלות השימוש. עד כה חברות נאלצו לשלם בממוצע 900 שקלים עבור כל מועמד שהן שלחו למבחני התאמה. אנחנו מציעים לארגון לשלוח למועמדים מבחן פסיכוטכני בעלות של 25 ₪ בלבד לכל נבחן (וגובים את הסכום רק אם המועמד אכן ביצע את המבחן). משמע, אנחנו נותנים לארגון את הכלי לבחון מקצועית את המועמדים בעלות נמוכה ביותר (בשיעור של ב-97%…).

במקום שחברה תשלח 3 מועמדים פוטנציאליים למבחני התאמה, לאחר תהליך סינון ארוך ויקר, בעלות של 2,700 ₪. אנחנו מאפשרים לה לשלוח מבחנים פסיכוטכניים ל-108 מועמדים, כדי לאתר את שלושת המועמדים הפוטנציאליים ולרכז מאמצים ומשאבים רק בקבוצה זו – באותו מחיר.

אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להציע לחברות במשק לשלם מחיר כל כך תחרותי כי הפלטפורמה לניהול מבחנים און-ליין היא חסכונית מטבעה אבל חשוב לציין שזו בחירה אסטרטגית. אנחנו רוצים לעודד את הארגונים לשנות את סדר תהליך הגיוס המסורתי, שבמקום לעבור תהליך ארוך ומייגע בו משתתפים עשרות או מאות מועמדים שבסופו רק 5 ניגשים למבחני התאמה (מפאת העלות), אנחנו מציעים להם להפנות עשרות ואפילו מאות מועמדים למבדקים פסיכוטכניים באותה עלות. זה מודל מנצח win-win לשני הצדדים.

מה הפחד או החסם הגדול ביותר של מגייסים במעבר לשימוש במערכת Logipass?
העובדה שהמועמדים עונים על השאלון בבית, בזמנם החופשי, ושלא ניתן להשגיח עליהם ו/או לאמת את זהות המשתמש יוצרת חוסר שקט בקרב המגייסים. הם חוששים מהאפשרות שנבחן יקבל סיוע (לדוגמה, מועמד שלא חזק באנגלית יבקש משכנה שלו, שהיא במקרה מורה לאנגלית, לשבת לצדו בזמן הבחינה).

איך אתם מתגברים על החסם הזה?
קודם כל זה עניין של תודעה – איך יודעים שהק"ח חיים אינם מזוייפים? כי זה ניתן בקלות לאימות נכון? אנחנו מאפשרים לארגון לבדוק מחדש כל נבחן שמעורר חשד, ללא עלות נוספת! במשרדי החברה תחת השגחת עובד חברה. כך שאם מועמד הגיע להישגים מרשימים במבחן אבל באיזשהו שלב בתהליך הגיוס עולה חשד (אם זה במהלך ריאיון עם מנהל מקצועי או במסגרת ריאיון ממליץ וכיו"ב) ואפילו כבשגרה עבור כולם, ניתן פשוט לבקש ממנו לעשות מבחן חוזר במקום. כאן חשוב לציין את מבנה המערכת הרנדומלית אשר לא מאפשרת לו להיבחן באותן שאלות אלא היא מציגה בפניו שאלות חדשות מאותה סדרה. באם המועמד לא הגיע לאותם הישגים אליהם הוא הגיע במבחן בבית, במקרה זה נתנו בידי הארגון כלי שסינן מועמדים חסרי כישורים ומועמדים בלתי אמינים בו בעת (ויש תפקידים שבהם מרכיב האמינות חשוב אפילו יותר מכישורים קוגניטיביים) וללא עלות נוספת.

מה המסר שלך לקהילת משאבי אנוש?
ניתן ואף צריך להפוך את תהליך המיון לכמה שיותר חכם, ממוקד, אקונומי ואפילו – ידידותי לסביבה. הטכנולוגיה המתפתחת נותנת להם כלי מיון חדשים ומי שלא יזהה את היתרונות הטמונים בהם יישאר מאחור.

 Logipass מאפשרת לשנות סדרי חשיבה וסדרי עבודה כך שתהליך הגיוס יהיה קצר, חכם, הוגן כלפי המגייסים וכלפי המועמדים, אמין ואפקטיבי. אנחנו מביאים סטנדרטים חדשים לגמרי לעולם הגיוס.

 קודם לוגיפס, אחר כך ריאיון!

 למידע נוסף על כלים לניהול מתקדם של ההון האנושי – הינך מוזמן/מוזמנת לכנס חדשנות בטכנולוגיית HR שיתקיים ב-2 במאי במלון דיויד אינטרקונטיננטל בת"א.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה