מיומנויות העתיד – אנשי משאבי אנוש מדביקים את פער הטכנולוגיה

מיומנויות העתיד – אנשי משאבי אנוש מדביקים את פער הטכנולוגיה

רובוט שעובד במסעדה הופך המבורגרים במטבח – מה זה אומר לגבי משאבי אנוש?

שיתוף
מיומנויות העתיד של משאבי אנוש

מיומנויות העתיד של משאבי אנוש

“Creator“ היא המסעדה הראשונה שמשלבת רובוט במטבח שתפקידו להפוך את ההמבורגרים על הגריל, חווית הלקוח מועצמת עם המחשבה שרובוט מכין את האוכל שלך.

כאשר מדברים על העתיד של העבודה, הטכנולוגיה ממשיכה להיות בחוד החנית. כתוצאה מכך, הפער בין המיומנויות יהפוך להיות גדול יותר והמיומנויות שיש לעובדים היום יכולות להיות חסרות ערך בעוד מספר שנים.

המכון לעתיד בארה"ב (The Institute for The Future) ערך מחקר מיומנויות עתידי ממנו צמחו 5 מיומנויות ליבה. כיצד הן מתיישבות עם מנהיגי משאבי האנוש של המחר?

4 מיומנויות הליבה של משאבי אנוש עתידיים

מותג אישי

בניית מוניטין מקצועי, אמון, וכישורים הם מרכיבים מרכזיים של המותג האישי. כמנהיגי משאבי אנוש שמנהלים אנשים, ברור כבר כיצד כישורי מפתח אלה אלו משפיעים על הארגון ועל העובדים.  כעת חייבים להתמקד במותג של אנשי משאבי אנוש מחוץ לקירות המשרד, בין השאר כדי להתחרות על כישרונות ולשמר את הכישרונות הקיימים בחברה. חשוב להבין כאיש משאבי אנוש מהם היתרונות שלך ע"פ המתחרים, מהן המיומנויות הרכות כגון אותנטיות, חמלה ורגישות שיש לך וכיצד תוכל לתעל אותם במותג האישי שלך כדי למשוך כישרונות נוספים לחברה.

יצירת שבט

בעולם העבודה שלנו בעתיד, עובדים קבלן, ספקים של מיומנויות ספציפיות, ברוקרים של כישרון ועובדי החבה יהוו חלק מהשבט שלכם. היכולת לעצב צוותים לא מסורתיים במהירות ולשמור על יחסים לאורך זמן יחייבו אסטרטגיה פרואקטיבית. טיפוח רשת מעגלית יביא תועלת למנהיגות משאבי אנוש בתפקידים ארגוניים, כמו גם לאלו הרוצים לשגשג באופן אישי וכספי מחוץ להסדרי העבודה של "בית הספר הישן".

מה שהופך את תחושת המורכבות זה חיזוק הכישורים והתאמות לשינוי. זה מימוש הכישורים שלכם והמנהיגות שצוות משאבי אנוש חייב לטפח ומהר – או שיישאר מאחור ולא יספק ערך לארגון שלו.

רכישת הכישורים הדרושים עשויה להיות צמיחה מתוך התפקיד שלכם, ואתם תהיו חייבים להיות מסוגלים לקחת את הסיכון.

חוסן

חוסן ועמידות פירושם שאתם יכולים לקחת כישלונות ולהפוך אותם להזדמנויות. אנשים ידרשו להתמודד עם טרנספורמציה באמצעות החוסן. אדריכלים של ניהול השינוי מתחסנים כל הזמן ע"י למידה מטעויות והכוח להמשיך הלאה. חוסן הוא תערובת של מיומנות ושל הדנ"א שלכם, כך שלא כל אחד בתפקוד משאבי אנוש יוכל לקבל אותו. קידום חשיבה נכונה תאפשר לכולם לאמץ את זה.

הטמעת דיגיטליזציה

הטכנולוגיה היום היא לא עוד מחלקה אלא כל העולם – שהוא עולם טכנולוגי. טק. יכולתו של מנהל משאבי אנוש להשפיע על הארגון תכלול את הידיעה איך לשלב בני אדם עם מכונות, רובוטים ו- AI כך שיעבדו יחד. זה יכלול יצירת אסטרטגיה דיגיטלית ותכנון כישרוני של כל הדברים יחד.

אם הרובוט יכול היום להפוך המבורגר, הוא יוכל להיות שף בעתיד. למרות שהכישורים הנדרשים להובלת הארגון נמצאים אצל אנשי משאבי אנוש ובתוך בני האדם עצמם,  מוכרחים להיות חכמים יותר ברכישת מיומנויות אלו כדי להישאר רלוונטיים ולהתאים לשינוי בכל תחומי החיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה