שיתוף

מיקור חוץ של תפקידים מסוימים במחלקת משאבי אנוש יכול להיות מועיל מאוד עבור חברות, במיוחד עבור ארגונים קטנים ובינוניים, שצריכים לייעל את התפעול, לשפר את היעילות ולהתמקד בפעילויות הליבה העסקיות שלהם.

היתרון המשמעותי ביותר של מיקור חוץ לתפקידי משאבי אנוש הוא הפחתת עלויות. משימות משאבי אנוש, כגון ניהול הטבות וניהול תאימות, עשויות להיות מורכבות וגוזלות זמן.

מיקור חוץ למנהלי משאבי אנוש ויועצים ארגוניים פרילנסרים, מאפשר לארגונים לנצל את המומחיות של אנשי מקצוע ללא צורך בניהול מחלקת משאבי אנוש פנימית, ובכך להפחית את עלויות התפעול.

בנוסף, מיקור חוץ מספק לארגונים גישה לטכנולוגיות משאבי אנוש מתקדמות ומאפשר להם להישאר מעודכנים בתקנות התאימות העדכניות ביותר, תוך הבטחת דיוק ועמידה בדיני עבודה בתהליכי משאבי אנוש.

יש כמה תפקידי ניהול משאבי אנוש המתאימים היטב למיקור חוץ. ניתן, למשל לבצע מיקור חוץ של תהליכי גיוס ואיוש משרות, מה שמאפשר לחברות למנף מומחיות חיצונית ברכישת כישרונות, מעקב אחר מועמדים ואסטרטגיות גיוס עובדים.

תחום נוסף שניתן להוציא למיקור חוץ הוא ניהול הטבות, לרבות ביטוח בריאות ותוכניות פרישה, כדי לייעל את ההצעות לעובדים.

ניהול נושא הציות לדיני עבודה, במיוחד בנוף המשפטי המשתנה ללא הרף, הוא קריטי למיקור חוץ כדי להבטיח ציות לדיני העבודה ולתקנות התעשייה.

מיקור חוץ של תפקידים אלה ותפקידים נוספים, מאפשר לארגונים להתמקד בהיבטים אסטרטגיים של עסקי הליבה שלהם תוך השארת מומחי משאבי אנוש לנהל משימות מיוחדות ביעילות.

היתרון בטווח הארוך של מיקור חוץ של תפקידי משאבי אנוש הוא שיפור היעילות והאפשרות להרחיב את שירותי משאבי אנוש לעובדים, בלי לשכור אנשי משאבי אנוש בשכר מלא.

להלן 4 נקודות שממחישות איך מיקור חוץ של תפקידים מסוימים במחלקת משאבי אנוש יכול להיות אסטרטגיה מועילה, בעיקר לעסקים קטנים אבל גם למנהלי משאבי אנוש בארגונים גדולים יותר שמחפשים התייעלות:

1 הפחתת בעלויות:

מטלות משאבי אנוש כגון קליטת עובדים, עזיבת עובדים והתאמה לארגון יכולות לגזול זמן רב כשהן מנוהלות על ידי מנהלי משאבי האנוש של הארגון.

מיקור חוץ של תפקידי משאבי אנוש אלה יכול לעזור להפחית עלויות, לשפר את היעילות ולתכנן אסטרטגיה של אפשרויות שמספקות יציבות לתקציב.

פתרון של מיקור החוץ מועיל במיוחד עבור חברות צומחות המתמודדות עם עומס עבודה מוגבר ואתגרי ציות לדיני עבודה.

2 הפחתת שגיאות:

כאשר למנהל משאבי האנוש יש כובעים רבים, בעיקר בעסקים קטנים, זה עלול להוביל לסיכון מוגבר לטעויות, במיוחד בתחומים כמו יחסי עובדים, חופשות, היעדרות, שכר ותגמול עובדים.

מיקור חוץ של משימות משאבי אנוש למנהלי משאבי אנוש ויועצים ארגוניים פרילנסרים, יכול למזער שגיאות מסוג זה על ידי מינוף צוותי שירות ייעודיים המתמקדים בניהול הטבות ויחסי עובדים.

3 עמידה בדיני עבודה:

עסקים קטנים ללא איש מקצוע בתחום דיני העבודה עלולים להזניח בטעות משימות של ציות לדיני העבודה, מה שעלול להוביל לבעיות משפטיות.

מיקור חוץ של משאבי אנוש מספק גישה לצוות של מומחים המפקחים על תחומים כמו הטבות, עמידה בחוקי השכר, גיוס עובדים, קידום וכו, בהיבט של דיני עבודה.

4 פרודוקטיביות מוגברת:

בעסקים קטנים שאין להם מחלקת משאבי אנוש הכוללת בעלי תפקידים יעודיים, אלא רק מנהל משאבי אנוש אחד, נדרשים בדרך כלל עובדים במחלקות אחרות לטפל במשימות משאבי אנוש, מה שמוביל להשקעת זמן בתחומים שהם אינם מתמחים בהם.

מיקור חוץ של תפקידי משאבי אנוש מאפשר לעובדים להתמקד במשימות הספציפיות שלהם, מה שמוביל להגברת הפרודוקטיביות ולתכנון אסטרטגי.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה