שיתוף

תחילה היתה זו מגיפת הקורונה ששינתה את פני שוק העבודה וכעת המלחמה, לרבות ההיעדרות של חיילי המילואים ממקומות העבודה ולאחר מכן הניסיונות שלהם לחזור אל מקומות העבודה.

כשבוחנים את שני המשברים הלו מהזווית של שוק העבודה ניתן לראות שהם שינו מהותית את מערכת היחסים בין עובדים למעסיקים.

תקופות של משברים בשוק העבודה חושפות איך מעסיקים מטפלים בבעיות של אי ודאות, ובבעיות חברתיות, פוליטיות וכלכליות הנובעות מהמשבר, וכן את מידת המחויבות של הארגון לעובדים, להעסקתם ולרווחתם..

כל אלה מדגישים את החשיבות של מיתוג המעסיק בעת חיפושי העבודה של המועמדים הטובים.

מחפשי עבודה נותנים יותר ויותר עדיפות למעסיקים שרואים בהם אינדיבידואלים, ומחפשים הזדמנויות להתפתחות מקצועיות, התאמה לערכי החברה ותמיכה ברווחתם.

מותג המעסיק, המוגדר כחבילת היתרונות בהיבטים של סוגי תפקידים, ובהיבטים הכלכליים והפסיכולוגיים הקשורים לתעסוקה, ממלא תפקיד מכריע בגיוס טלנטים, ומשפיע על מספר המועמדים שמתעניינים בחברות ובאיכותם.

מותג מעסיק המוגדר היטב משדר אותנטיות, אמינות ותכלית, ומשפיע לא רק על גיוס עובדים, אלא גם על מחוברות העובדים, שימורם ורמת הביצועים שלהם.

כדי לבנות מותג מעסיק חזק יש קודם כל ליצור הצעת ערך לעובד. יש לפתח הצעת ערך שמתקשרת את מכלול הדברים שהעובדים מרוויחים מהעבודה בחברה (לא רק במובן של משכורת אלא גם במובן של תרומה לרמת המקצועיות שלהם ולרווחתם), ופונה לטלנט הרצוי.

שנית, יש להציג את כללי מותג המעסיק בדפי ה'קריירה' של אתר החברה ובחשבונות ברשתות החברתיות.

רצוי לתת דוגמאות מוחשיות של שימוש בסיפורים אישיים, ציטוטים ועדויות.

הנקודה השלישית היא הענקת עדיפות לתרבות ארגונית חיובית. כלליה ועקרונותיה של התרבות הארגונית צריכים להיות מיוצגים במדויק בחומרי גיוס העובדים, תוך התאמה לערכים של עובדים פוטנציאליים.

הנקודה הרביעית היא השקעה בעובדים. המשמעות היא בראש ובראשונה לא לפטר עובדים שחזרו ממילואים.

גם אם שמות החברות שמפטרות חיילי מילואים לא מופיעים בצורה ברורה בכלי התקשורת, המידע על חברות שמפטרות חיילי מילואים עובר ברשתות החברתיות ומפה לאוזן.  

כדי לתמוך במותג מעסיק חיובי יש להשקיע באופן פעיל ביוזמות התומכות בצמיחה וברווחה מקצועית, תוך שיתוף מידע זה בערוצים שונים כדי לחזק את מותג המעסיק.

הנקודה הרביעית היא הגדרת מטרה ברורה. מטרה ארגונית ברורה תורמת לרמת מחוברות גבוהה יותר, לשימור עובדים ולעידוד יצירת חדשנות. הגדרת המטרות ותקשור המטרות מושכים מועמדים טובים לארגון.

זאת ועוד, מיתוג מעסיק אסטרטגי, הנתמך על ידי תוכנה כגון מערכת מעקב אחר מועמדים, משפר את מאמצי גיוס העובדים, מייעל את תהליך הגיוס ומטפח שימור עובדים ומחוברותם לטווח ארוך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה