שיתוף

תחום ניהול משאבי אנוש חווה בשנים האחרונות שינויים משמעותיים בצרכים הטכנולוגיים, המונעים על ידי גורמים שונים כמו השפעת הקורונה, הדינמיקה המתפתחת של כוח העבודה והחשיבות הגוברת של קבלת החלטות מבוססות נתונים.

המשמעות היא, שהצורך בטכנולוגיות מתקדמות במחלקת משאבי אנוש התפתח מאוד במהלך שלוש השנים האחרונות, במטרה להתמודד עם האתגרים וההזדמנויות שמציבים השינויים בכוח העבודה ובסביבות העבודה.

שינויים אלה מדגישים את חשיבות הטכנולוגיה המתקדמת בתמיכה בעבודה מרחוק, ברווחת העובדים, בגיוון והכלה, ובהחלטות משאבי אנוש מבוססות נתונים.

ככל שהארגונים, כמקום העבודה, ממשיכים להשתנות, כך הטכנולוגיה המיועדת למשאבי אנוש תמשיך כנראה להסתגל כדי לענות על הצרכים המתפתחים של מעסיקים ועובדים כאחד.

להלן 11 ההבדלים המרכזיים בין הצרכים הטכנולוגיים של משאבי אנוש היום ולפני שלוש שנים:

1 עבודה מרחוק וגמישות פתרונות:

מגיפת הקורונה האיצה את האימוץ של יותר ויותר עבודה מרחוק (בדרך כלל מהבית).

כתוצאה מכך, נוצר צורך להתאים את הפתרונות הטכנולוגיים של משאבי אנוש כדי לתמוך בעבודה מרחוק ובגמישות בעבודה, בדרכים שלא היו קיימות לפני שלוש שנים.

זה כולל כלים לקליטת עובדים וירטואלית, שיתוף פעולה דיגיטלי וניטור עובדים כדי להבטיח פרודוקטיביות ורווחת עובדים.

2 ניתוח נתונים ובינה מלאכותית:

טכנולוגיית משאבי אנוש הפכה לממוקדת יותר בנתונים ונשענת יותר ויותר על בינה מלאכותית.

הצורך בכלי ניתוח כדי להבין את סנטימנט העובדים, המעורבות והפרודוקטיביות גדל באופן משמעותי.

יותר ויותר ארגונים משתמשים בניתוח תחזיות ובינה מלאכותית כדי לקבל החלטות מבוססות נתונים הקשורות לגיוס עובדים, פיתוח מקצועי של עובדים, שימור עובדים ועוד.

3 הרווחה הנפשית והפיזית של העובדים:

החשיבות של רווחת העובדים ורווחתם הנפשית קיבלה מקום בולט הרבה יותר מבעבר.

טכנולוגיית משאבי אנוש כוללת כעת פלטפורמות לניטור ותמיכה ברווחה הנפשית של העובדים, והיא מציעה משאבי רווחה דיגיטליים ומעקב אחר מתח ושחיקה.

4 גיוון, שוויון והכלה:

טכנולוגיית משאבי אנוש ממלאת כעת תפקיד משמעותי יותר בתמיכה ביוזמות גיוון והכלה.

מנהלי משאבי אנוש דורשים כיום כלים לניטור ושיפור נושא הגיוון וההכלה, בין השאר כדי לוודא ביצוע גיוס עובדים ללא הטיה והבטחת יחס שוויוני לכל העובדים.

5 פלטפורמות חווית עובדים:

התמקדות בחווית העובד הכוללת קיבלה עדיפות גבוהה. לכן, טכנולוגיית משאבי אנוש כוללת כיום פלטפורמות לאיסוף משוב, מדידת שביעות רצון העובדים ועיצוב חוויות עובדים מותאמות אישית.

6 שימוש בשיטות שיווק בגיוס עובדים:

טכנולוגיית משאבי אנוש התפתחה בתחום גיוס העובדים, עם דגש על שימוש בשיטות שיווקיות בתחום גיוס העובדים.

מנהלי משאבי אנוש משתמשים בטכנולוגיה כדי ליצור מותג מעסיק משכנע, לשפר את חווית המועמדים שלהם ולהרחיב את מאגר הכשרונות שלהם.

7 מיפוי של מיומנויות והכשרות:

בתגובה לדרישות המיומנות המשתנות במהירות, טכנולוגיית משאבי אנוש כוללת כעת כלים למיפוי מיומנויות והכשרת עובדים.

מעסיקים משקיעים כיום בפלטפורמות טכנולוגיות המזהות פערי מיומנויות ומספקות תוכניות הכשרה מותאמות לשיפור מיומנויות כוח העבודה שלהם.

8 פתרונות עבודה היברידיים וגמישים:

ארגונים רבים אימצו מודלים של עבודה היברידית. הצרכים הטכנולוגיים של משאבי אנוש כוללים כעת פתרונות לניהול צוותים היברידיים, ניטור פרודוקטיביות מרחוק ובמשרד, והבטחת שיתוף פעולה יעיל, חלק ושקוף.

9 הגנה על הנתונים:

עם התמקדות מוגברת בפרטיות ואבטחת נתונים, הצרכים הטכנולוגיים של משאבי אנוש התרחבו וכוללים תכונות וכלים של תאימות להגנה על נתונים רגישים של עובדים.

10 תקשורת בזמן אמת:

הצורך בכלי תקשורת בזמן אמת גדל משמעותית. מעסיקים משקיעים כיום בפלטפורמות צ'אט, שיחות ועידה בווידאו ואפליקציות להודעות מיידיות, כדי להקל על משוב ועל שיתוף פעולה מתמשכים בין צוותים מרוחקים והיברידיים.

11 אינטגרציה ויכולת פעולה הדדית:

מעסיקים מחפשים כיום פתרונות טכנולוגיים של משאבי אנוש שיכולים להשתלב בצורה חלקה עם מערכות עסקיות אחרות, לרבות מערכות שירות לקוחות (CRM), פיננסים וכלי ניהול פרויקטים, כדי ליצור חווית עובד מאוחדת.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה