עובד פוטר בעקבות התבטאות בפייסבוק על ערבים העובדים עמו: "הם פצצה מתקתקת"

עובד פוטר בעקבות התבטאות בפייסבוק על ערבים העובדים עמו: "הם פצצה מתקתקת"

לטענת העובד הוא נתקל באטימות לב לאחר שפנה להנהלת החברה להתריע מפני הסתה של העובדים שהביעו תמיכה בשאהידים. הוא נחקר במשטרה בגין הסתה ואיומים

שיתוף
פייסבוק Photo by arztsamui

עובד באחת מרשתות המזון הגדולות טוען שפוטר בעקבות פרסום סטטוס בפייסבוק בו טען שכמה עובדים ערבים המועסקים בחברה הסיתו לרצח יהודים.

לדבריו הוא שמע התבטאות של עובד מחסן מהמגזר הערבי, לפיה "טוב שיש שאהידים, וכמה שיותר – יותר טוב. עוד נכבוש לכם את הארץ".

עוד הוא טוען שעובדים נוספים מהמגזר השמיעו התבטאויות דומות, ופניותיו לממונה עליו ולבכירים נוספים בחברה נתקלו באטימות לב. "לדעתי הם פצצה מתקתקת ובכל זאת הם עדיין עובדים פה", כתב העובד בפייסבוק בעקבות כך.

התבטאות זו הביאה לזימונו לחקירה במשטרת ישראל בגין הסתה ואיומים, לאחר שנטען כנגדו שאמר לעובד הערבי שידאג שהוא לא יעבוד יותר במקום.

בתום החקירה שוחרר העובד לביתו, אולם זמן קצר לאחר מכן מחלקת כוח האדם ברשת המזון הודיעה לו על פיטוריו.

פוסט פייסבוק

 

נזכיר כי בתחילת החודש פיטרה פלאפון עובדת שהביעה בפייסבוק תמיכה במחבל שפצע נער בן 15 בירושלים, וכשבוע לאחר מכן ננקט מהלך דומה אל מול עובד קבלן בבית החולים הדסה עין כרם. 

חוק העונשין קובע איסור לפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות או טרור.

בנוסף אוסר החוק לפרסם דבר מתוך מטרה להסית לגזענות וקובע מאסר של 5 שנים, כאשר אין זה משנה אם הדברים שפורסמו אכן הסיתו בפועל לגזענות ואם היה בהם אמת או לא. פרסום ציטוט מתוך כתבי דת וספרי תפילה, או שמירה על פולחן של דת, מותרים בתנאי שלא נעשה במטרה להסית לגזענות. בגין שתי העבירות הללו נקבע עונש מאסר למשך 5 שנים. עם זאת, לצורך הגשת כתב אישום בגין סעיפים אלה יש צורך באישורו של היועץ המשפטי לממשלה.

בעקבות פיגוע הדריסה שביצע עובד בזק בשבוע שעבר, בו דרס למוות עובד אורח ולאחר מכן יצא מרכבו ודקר כמה אנשים נוספים עד שנהרג מאש כוחות הביטחון, החלו מעסיקים רבים לחשוש מעובדיהם ואף לעקוב אחרי התבטאויותיהם ברשתות החברתיות.

עמותת סיכוי שיגרה לאחרונה מכתב בהול לשכר הכלכלה, אריה דרעי, לבקש את התערבותו הדחופה בגל הפיטורים של עובדים ערבים במשק. "אנו פונים אליך לאור תקופת ההסלמה הביטחונית והפוליטית של השבועות האחרונים המתאפיינת, בין השאר, בהתלהטות הרוחות במרחב הציבורי בכלל ובמרחב הווירטואלי בפרט", נאמר במכתב. "בתקופה זאת עובדים ערבים רבים נפגעים במקום עבודתם. טווח הפגיעה הנו החל מהטרדות מילוליות וכלה השעיות ופיטורים, לעתים באופן שרירותי ומיידי, לעתים בשל עמדות והתבטאויות פוליטיות לגבי ההסכמה הנוכחית והקונפליקט הישראלי-פלסטיני בכלל ולעתים על רקע היותם ערבים בלבד".

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה