היום: שביתה במספר יישובים בגליל

היום: שביתה במספר יישובים בגליל

בנהריה, בעכו ובמעלות-תרשיחא השביתו את המערכת במחאה על הקיצוץ הצפוי בהטבות המס להן יישובים אלה זכאים. בעוד מספר ימים עובדי גולן טלקום ומכבידנט יהיו רשאים להתחיל בשביתה

שיתוף
מרוששים Photo by David Castillo Dominici

הרשויות בנהריה, בעכו ובמעלות-תרשיחא שובתות היום (ד') במחאה על כוונתה של ועדת הכלכלה של הכנסת להרחיב את מספר היישובים הזוכים להטבות מס, מהלך אשר יכרסם בהטבות אותן מקבלים יישובים אלה כיום.

המתווה החדש גובש בהתאם להנחיות בג"ץ, ובמסגרתו מספר היישובים הזכאים להטבות מס יעלה מ־187 ל־403. מאחר שלמתווה יוקצו רק כ-1.2 מיליארד שקלים, צפויה ירידה בשיעור של 9% עד 11% בכמה מהרשויות הזכאיות כיום להטבות הללו.

עד כאן Photo by Ambroבעקבות השביתה לא תתאפשר קבלת קהל ברשויות הללו, ובמערכת החינוך העירונית ישבתו מאבטחי בית הספר, שרתי בית הספר, סייעות, ועובדי אדמיניסטרציה. לדברי מטה המאבק, במידה שתאושר מפת היישובים החדשה – בכוונתם לנקוט בצעדים נוספים כנגד ההחלטה.

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, אמר בראיון ל-Ynet: "אין לנו התנגדות שממשלת ישראל תיתן (הטבות מס) לכל מי שהיא רוצה לתת, אבל בוודאי שזה לא צריך לבוא על חשבון ערי הפריפריה. במערכת הבחירות האחרונה כולם דיברו על צדק חברתי ושוויון הזדמנויות, ואנו רק רואים פערים שהולכים וגדלים, והטבת המס הזו היא דוגמה לכך שמדינת ישראל עשתה לפני 20-30 שנה מעשה נכון, והיום היא הורסת אותו. הם רוצים שנקבל פחות מ-50% ממה שקיבלנו עד היום. אנשים בנו כאן את חייהם, השתלבו כאן, והיום אומרים להם תקבלו פחות מחצי. זה לא יעלה על הדעת. אנחנו מצפים שאנשים יבינו שפגיעה בפריפריה היא גזר דין מוות. גם ככה הפערים עצומים. זו ירייה בגב".

נזכיר כי לאחרונה הכריזו עובדי גולן טלקום ועובדי מכבידנט על סכסוך עבודה, שיאפשר להם בעוד מספר ימים לנקוט בצעדים ארגוניים, ובכלל זה בעיצומים ואף בשביתה, במידה וההסתדרות והנהלת החברות לא יגיעו לעמק השווה.

עובדי חברת הסלולר קַבלו על כך שהחברה לא הודיעה לוועד העובדים על כוונתה להוביל שינויים ארגוניים בחברה ועל כך שהיא מצויה בהליכי מכירה או מיזוג עם חברות תקשורת אחרות, ואילו עובדי מכבידנט, חברת בת של קופת החולים מכבי, טוענים שהמו"מ לגיבוש הסכם קיבוצי לאחר התארגנות העובדים אינו מתקדם. הנהלת מכבידנט טוענת מצידה שקיבלה מסמך המכיל למעלה מ-300 סעיפים, הכוללים דרישות חסרות תקדים שחלקן חסרות היגיון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה