בזק: לא היה כל סימן מוקדם להתנהגותו החבלנית והנפשעת של העובד

בזק: לא היה כל סימן מוקדם להתנהגותו החבלנית והנפשעת של העובד

עובד בזק דרס היום למוות עובר אורח ופצע אנוש אדם נוסף באמצעות רכב החברה. "אנו המומים מהמעשה הנפשע ומביעים שאט נפש ממנו"

שיתוף

עובד בזק מהמגזר הערבי דרס היום (ג') בשעות הבוקר באמצעות רכב חברה עוברי אורח שעמדו בתחנת אוטובוס בסמוך לרחוב מלכי ישראל בירושלים, ולאחר מכן יצא מרכבו כשסכין בידו והחל לדקור בפראות שני אנשים.

בפיגוע נפגעו שני בני אדם במצב אנוש, והמחבל – המתגורר בשכונת ג'אבל מוכבר במזרח העיר – חוסל על ידי כוחות הביטחון, אולם כוחות ההצלה קבעו מאוחר יותר את מותו של אחד הפצועים.

סכין Photo by Simon Howden"בזק מביעה זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע בירושלים ברחוב מלכי ישראל, ומפעילותו החבלנית של עובד החברה שנהרג במהלך הפיגוע", נמסר מהחברה. "אנו המומים מהמעשה הנפשע, מביעים שאט נפש מהמעשה, כואבים את כאבן העמוק של משפחות ההרוגים ומתפללים להבראתם המהירה של פצועי הפיגוע. בבזק מדגישים כי לא נראה כל סימן מוקדם, ולא נצפה כל שינוי בהתנהגותו של העובד, אשר יכלו להעיד מראש על פעילותו החבלנית הנפשעת".

הסלמת המצב הביטחוני בימים האחרונים, שיצרה מציאות בלתי נסבלת בה מספר פיגועים מתרחשים מדי יום ברחבי הארץ, מטבע הדברים מביאה רבים בציבור לחשוש לגורלם. כך קרה שלא מעט מעסיקים פנו בימים האחרונים לחברות השמה וביקשו להימנע משילוב מועמדים מהמגזר הערבי בתהליכי הקבלה.

חשוב לזכור שחוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על מעסיק להפלות בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת גזעם, דתם, לאומיותם והשקפתם. זאת, במסגרת הקבלה לעבודה, תנאי העבודה, קידום בעבודה, הכשרה או השתלמויות מקצועיות וכן בנוגע לפיטורים ולפיצויי פיטורים.

המעסיק אינו רשאי להפלות לרעה גם במסגרת מודעת דרושים, בה קיימת דרישה לא סבירה לשירות צבאי, או כל תנאי אחר החוסם במכוון מהמגזר הערבי להגיש מועמדות למשרה המוצעת.

לביה"ד לעבודה הסמכות הייחודית לדון בהליך האזרחי בשל הפרת חוק זה, והוא רשאי לפסוק פיצויים לתובע גם ללא הוכחת נזק, ואת התביעה רשאים להגיש העובד, ארגון העובדים היציג באותו מקום עבודה או ארגון העובדים שהעובד חבר בו, וכן ארגון העוסק בזכויותיו של מי שאסור להפלותו, בכפוף להסכמת העובד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה