פלאפון פיטרה עובדת שפרסמה בפייסבוק מילות אהבה למחבל

פלאפון פיטרה עובדת שפרסמה בפייסבוק מילות אהבה למחבל

העובדת החליפה את תמונת הפרופיל שלה בזו של המחבל שביצע השבוע פיגוע דקירה בירושלים בנער בן 15, וקראה לו "אהובי"

שיתוף
Photo by FrameAngel

תמרה סוויטי, עובדת פלאפון, פוטרה לאחר שהחליפה את תמונת הפרופיל שלה לתמונתו של המחבר פאדי עלון, שדקר בתחילת השבוע נער בן 15 ברחוב הנביאים בירושלים, ולאחר מכן נמלט כשהסכין בידו ונהרג מירי השוטרים – כך דווח ב-Ynet. סוויטי כינתה בפייסבוק את המחבל, תושב עיסאוויה שבמזרח ירושלים, שאהיד, ואף כתבה "אהוב, אתה רחוק לי מהעיניים".

DISLIKE Photo by FrameAngelצביקה אברמוביץ', סמנכ"ל משאבי אנוש בפלאפון, שיגר היום (ג') הודעה לעובדים בה צוין כי העובדת פוטרה לאחר סירובה להסיר את התמונות ואת הכיתוב לאחר פניות חוזרות ונשנות בעניין.

"אנו מעסיקים אלפי עובדים ומשרתים מיליוני לקוחות מכל המגזרים", כתב אברמוביץ' לעובדים. "פלאפון אינה גוף פוליטי ואינה מביעה דעה בעניינים פוליטיים ומדיניים וכך נדרשים לעשות גם עובדי החברה, כאשר הם מזדהים כעובדים בדף הפייסבוק הפרטי שלהם. לצערנו, בימים האחרונים נתקלנו במקרה של עובדת שהביעה תמיכה והזדהות עם פעילות חבלנית בדף הפייסבוק שלה, באופן פוגעני ובלתי הולם ובניגוד לנורמות וערכי החברה. למרות בקשות חוזרות ונשנות העובדת סירבה להסיר את התכנים הפוגעניים. אי לכך, נאלצנו להודיע לה על סיום עבודתה. אל לנו להביא את הסכסוך הפוליטי למקום העבודה. גם בתקופה כזאת עלינו להמשיך ולנהוג באיפוק ובצורה המכבדת עובדים ולקוחות, ולשמש כשגרירים גם מחוץ לשעות העבודה".

ב-Ynet צוין כי העובדת טוענת שפיטוריה אינם כדין, וכלל לא נעשה לה שימוע. על הפיטורים, היא טוענת, היא שמעה מעמיתה לאחר שהוציאו אותה מקבוצת הוואטסאפ של העובדים. לטענתה היא לא הביעה תמיכה במעשיו של המחבל, אלא היתה ידידה שלו וכאבה את מותו.

האירוע מעלה סוגיה משפטית לא פשוטה באשר לחוקיות הפיטורים, שכן מדובר בחופש הביטוי של העובד מצד אחד לעומת רגשות הציבור ומוניטין הארגון מצד שני, ובמידה ועניין מסוג זה מגיע לפתחו של בית הדין לעבודה – נבחן כל מקרה לגופו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה