שיתוף

חווית עובדים הפכה בימים אלה חשובה יותר מבכל עת אחרת, בעיקר בגלל המחסור החמור בעובדים, גלי ההתפטרויות, הקושי לגייס עובדים חדשים והקושי להחזיר לעבודה את העובדים שיצאו לחופשות ללא תשלום (חל"ת).

בנוסף, העבודה מהבית, שלאחר משבר הקורונה התרחבה בהיקפים חסרי תקדים, שינתה מהותית את אופי העבודה. כתוצאה מכך, חווית העובדים השתנתה במידה רבה ביותר.

ארגונים חייבים לבחון לעומק את האופן שבו הם מתייחסים לעובדים שלהם ויוצרים אינטראקציה עם העובדים שלהם, משלב הגיוס, ההצטרפות והקליטה, דרך העובדים שנמצאים בחברה יותר משנה ועד לעובדים הבכירים והוותיקים ביותר. שימור עובדים וחווית עובדים הם שני גורמים הכרוכים זה בזה.  

להלן 3 צעדים דרכים לשיפור חוות העובדים:

1 לעדכן כל הזמן את הציוד והכלים שהם נדרשים להשתמש בהם:

אחת הדרכים המהירות ביותר לגרום לשחיקה ותסכול בקרב העובדים היא להזניח את הכלים שהם משתמשים בהם מדי יום, לרבות המחשב שלהם בעבודה ובבית, התוכנות שהם צריכים להשתמש בהם במהלך העבודה, הטלפון החכם שלהם ושאר הציוד הדרוש להם.

אם עובדים נאלצים לעבוד עם חומרה ותוכנה פגומים, העבודה שלהם נמשכת זמן רב יותר, היא הופכת מייגעת יותר, ובסך הכול, היא תהיה פחות מהנה.

לכן חשוב מאוד לתת לעובדים את הכלים הדרושים להם כדי להישאר פרודוקטיביים ובעלי ביצועים גבוהים.

2 להגדיר ולציין את חווית העובד האידיאלית:

לאור השינויים הרבים שחלים בתקופה זו בארגונים בכל הקשור לעובדים, כדאי להמציא מחדש את התהליכים, ולהתחיל בהגדרת חווית העובד האידיאלית ובמה היא כרוכה בכל חברה.

אם מנהלי משאבי האנוש אינם בטוחים לגבי ההעדפות והיעדים של העובדים, יש לבצע מחקר קפדני כדי למקד את המאמצים במה שחשוב באמת. אסוף מידע ישירות מהצוות שלך כדי ללמוד מה הם צריכים ורוצים.

יש חשיבות קריטית לבצע את השינויים בשיתוף עם מנהלים שמבססים את המשמעות של חווית עובדים. הם ירגישו אחריות לנושא אם יהיו חלק מהגדרת המונחים ובניית החזון.

מנהלים אלה גם מבינים טוב יותר את חברי הצוות אותו הם מנהלים, דבר שיגביר את כישורי המנהיגות שלהם, ובתמורה, יגרום לנאמנות רבה יותר מהעובדים הכפופים להם ישירות.

3 להפוך את תהליך הגשת המועמדות לקל ופשוט:

חווית העובד מתחילה עוד לפני שעובד חדש מצטרף לחברה. בזמן הגשת מועמדות לעבודה, המועמדים מגבשים דעה על הארגון.

אם יצירת הקשר הראשון עם הארגון יהיה נעים ככל האפשר, זה יעזור לעובדים העתידיים והפוטנציאליים לקבל רושם ראשוני טוב, שתהיה לו השפעה גם לאחר מכן. לכן חשוב לשמור על קשר עם מועמדים בזמן שהם עוברים את תהליך הגשת המועמדות.

יתרה מכך, מותג המעסיק יכול להיות מושפע מהשלבים הראשונים של תהליך הגיוס. שינויים קטנים ותשומת לב לפרטים יכולים לגלות רבות על התרבות הארגונית למועמדים שבקרוב יעבדו בה. זהו צעד ראשון קריטי בקליטה מוצלחת.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה