2,000 עובדי מנוע החיפוש יחפשו עבודה – לעצמם

2,000 עובדי מנוע החיפוש יחפשו עבודה – לעצמם

ענקית החיפושים Yahoo בהליך התייעלות אשר במסגרתו יפוטרו 2,000 עובדים, המהווים 14% ממצבת כוח האדם

שיתוף
פיטורי עובדים
פיטורי עובדים

Yahoo הפורטל הגדול ביותר בארה"ב ואחד משלושת מנועי החיפוש החזקים ביותר ברשת, אשר משרדיו ממוקמים בקליפורניה ארה"ב, העסיק בשנה שעברה 14,000 עובדים. בקרוב הוא יעסיק רק 12,000 ויש האומרים שהיד עוד נטויה. מטרת הקיצוצים הינה להוזיל עלויות תפעול הפורטל מ-145 מיליון דולר בשנה ל-125 מיליון.

הידיעה על הפיטורים ההמוניים לא באה כרעם ביום בהיר. התקשורת הכלכלית דנה מזה חודשים במצבה הכלכלי הקשה של Yahoo על רקע הכנסות נמוכות מן הצפוי בערוצי הפרסום באתר (ביחס לגוגל ולפייסבוק), ועל הצעד הבלתי נמנע של פיטורי עובדים.

סקוט תומפסון, מנכ"ל Yahoo, שנכנס לתפקיד לפני כשלושה חודשים  הגיב לפיטורים: "המהלך שאנחנו מקדמים היום הוא צעד הכרחי. זה מהלך שנועד להפוך את Yahoo לחברה קטנה יותר אבל טובה יותר! כחברה קטנה אנחנו נוכל לנהל את טוב יותר את סדר העדיפויות שלנו ולהשקיע בפיתוח, בחדשנות ביצירתיות. נוכל להתמודד טוב יותר עם התחרות ולספק ללקוחות שלנו מוצרים ושירותים חדשניים וטובים יותר."

האנליסט בנג'מן שכטר מ- Macquarie Securities אמר לאתר Bloomberg: "סקוט תומפסון יודע בדיוק מה הוא עושה. הוא לא מפטר לשם החיסכון המידי. יש לו תכנית ארוכת טווח. הוא מזהה את הפוטנציאל הגלום ב-Yahoo ויש לו תכניות גדולות לחברה! בכוונתולפתח ולייעל את החברה, להזניק את המכירות ולממש את מרב הפוטנציאל הגלום בחברה".

שכטר אף צופה פיטורים נוספים בהמשך ושינויים במגמת גיוס העובדים בחברה. אולם שכטר, בדומה לאנליסטים רבים שדנים היום בפרשת, מאמין שמהלך זה הוא 'ירידה לצורך עליה' ושעוד מוקדם מידי (אם בכלל) להספיד את Yahoo.

דויד סאקס, מנכ"ל חברת Yammer (הרשת החברתית הארגונית הממוקמת אף היא בקליפורניה) צפה מהלך זה כבר לפני שבועיים. בעמוד שלו בטוויטר קרא סאקס לעובדי Yahoo לעזוב את הספינה השוקעת ולעבור לעבוד אצלו תמורת מענק הצטרפות בסך של 25,000 דולר! לכל עובד שיערוק ל-Yammer ב-60 הימים הקרובים. האולטימטום עדיין לא פג.  

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה