שקיפות עסקית תורמת למעורבות העובדים

שקיפות עסקית תורמת למעורבות העובדים

שקיפות במקום העבודה הפך בשנים האחרונות למודל עסקי מוצלח, שמוכיח את עצמו שוב ושוב בכל ארגון באשר הוא. כשמדובר במעורבות עובדים, שקיפות הופכת להיות חיונית, ברמה הגלובלית

שיתוף

אמון בניהול ובעתיד החברה, הוא מרכיב מרכזי של מעורבות עובדים. עובדים רוצים לדעת מה מניע את החברה בה הם עובדים, מהן מטרות ארוכות הטווח של החברה וכיצד הם יהיו מעורבים בהשגתן. תקשורת ושקיפות בכל דרגי הניהול מאפשרות את האמון הזה, ובהתאם לכך הן יקבעו מידת המאמץ של העובדים, המגיע עם המעורבות הגבוהה שלהם.

כיצד יוצרים ומטפחים שקיפות עסקית?

צעד ראשון טוב בתהליך הוא למגר מנהגים ישנים של הצפנת מידע ושמירה על החלטות אסטרטגיות תחת מעטה סודיות. לאחר שהוחלט על מדיניות של פתיחות ושקיפות עסקית בחברה, יש לתקשר את המדיניות הזו לעובדים.

תקשור שינויי מדיניות החברה

יש לקיים מפגש הנהלה עם העובדים בה יועברו עקרונות המדיניות החדשה של החברה, הדוגלת בשקיפות ובשיתוף העניינים האסטרטגיים והעסקיים. במפגש יוסבר הרצון והצורך של ההנהלה במעורבות ותמיכת העובדים, ובכך תועבר לעובדים התחושה הרצויה, כי הם חלק אינטגרלי והכרחי להשגת המטרות. חשוב לשלב את העובדים בתהליך ולהסביר להם כיצד הם יכולים לקחת חלק ולהביא את החברה קרוב ככל האפשר לחזון שלה.

לערב את העובדים בקבלת ההחלטות

אם אתם מעוניינים שהעובדים יראו עתיד ארוך טווח בחברה, ויספקו את הביצועים הטובים ביותר שלהם מידיי יום, עליכם להפוך אותם לחלק בבניית העתיד הזה. שתפו עובדים בישיבות הנהלה שיציגו בפניהם את התכניות העסקיות הקרובות. שאלו אותם לדעתם בנושא התוכניות, בקשו מהם להביע דעה ולהציג רעיונות משלהם שיתמכו בתכניות אלו. לכל אחד מהעובדים יש מה לתרום, ואם הסביבה תאפשר להם זאת, תוכלו לרוץ יחד איתם קדימה.

הפכו נתונים פיננסיים לזמינים

גם אם זה עשוי להיראות בהתחלה כמו גישה רדיקלית לשקיפות חברה, שיתוף הנתונים הפיננסיים הוא פרקטיקה עסקית חכמה. עובדים יהיו מחויבים הרבה יותר ובעלי מוטיבציה גבוהה למלא את המשימות, כאשר יבינו היטב את המצב הפיננסי של החברה וכיצד ניתן להמריא ממנו גבוה יותר. כשמתאפשרת לעובדים סקירה ברורה של הביצועים הצפויים והם מבינים את השפעת העבודה שלהם על התוצאה הפיננסית הסופית, הם יוכלו להגביר את הביצועים שלהם ולהיות מונעים כתוצאה מהאפשרות שלהם להשפיע.

שקיפות במטרות החברה

שקיפות לגבי מטרות החברה היא דרך נוספת לגרום למעורבות עובדים. כשהעובדים מבינים ביתר דיוק את המטרות, הם יכולים לכוון את הביצועים שלהם בהתאם למטרות אלו. אם למשל אחת ממטרות החברה הקרובות היא לכוון לשוק האירופאי, העובדים יוכלו להתאים את הפרויקטים שלהם על פי המדיניות האירופאית אותה הם מכירים. האפשרות של העובדים לראות את התמונה הגדולה, משפיעה משמעותית על הפרויקטים הממוקדים שלהם.

לשקף את הקשיים

לא רק את ההצלחה, גם את הקשיים של החברה יש לשקף. כמובן שהכל צריך להיעשות במידה על מנת שלא ליצור פאניקה "שתשתק" את העובדים. הרעיון הוא לשקף להם גם קשיים מסוימים כגון פגיעה בשוק בו החברה פועלת, החלטות על שינוי ארגוני עתידי ואפילו גרעון שעשוי להוביל לצמצום. שיקוף הקשיים בצורה נכונה, יוביל לאמפתיה של העובדים ועשוי לנטרל את תחושת המרמור שלהם לגביי נופש חברה שלא התקיים, או העלאת שכר שנדחית, כתוצאה מקושי נקודתי. כאשר משקפים את הקשיים לעובדים, הם יוכלו לתמוך ולסייע ככל הניתן אפילו באמצעות מידת הסובלנות שיקרינו ואורך הרוח שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה