שמונה סימנים לכך שאתה לא צריך לקחת את העבודה

שמונה סימנים לכך שאתה לא צריך לקחת את העבודה

כאשר אתה מתראיין לעבודה, נסה לזהות סימני אזהרה אדומים המצביעים על מקום עבודה שלא תרצה לעבוד בו - אם מדובר במנהל מרעיל, עובדים שחוקים, או אווירה לא נעימה. כך תוכל להימנע מ'נפילה תעסוקתית'

שיתוף

למצוא עבודה חדשה זה קצת כמו לצאת לדייט. אם אתה לא זהיר אתה עשוי למצוא את עצמך במערכת יחסים כושלת.
חשוב על שמונה שעות ביום לפחות, של אומללות תעסוקתית, שהיו יכולות להימנע ממך לו בחרת את הפרטנר המתאים עבורך – מקום העבודה שתרצה לעבוד בו.

דברים שהמראיין אומר

סימן אזהרה ראשון מגיע עם משפטים הזויים שהמראיין אומר כגון: "אנחנו מחפשים כוכב רוק" "חיית נינג'ה" או "אנשים עם רעל בעיניים". המשפטים הללו לא מצביעים על שום דבר טוב. מראיין שמרשה לעצמו להתבטא בצורה פרובוקטיבית, מציג למעשה את אותה פרובוקטיביות של המנהלים בחברה. בין אם התכוון או לא התכוון לכך, אתה לא תרצה לעבוד במקום שהקווים המנחים שלו אגרסיביים.

מראיין מזלזל

אם אתה מזהה מראיין שאינו מתייחס לצרכיך, או מזלזל בך. מאחר לפגישת הראיון ואינו מתנצל על האיחור, לא מציע לך משהו לשתות ואינו שואל לשלומך, זה בהחלט תמרור אזהרה. אומנם המראיין לא יהיה המנהל הישיר שלך ככל הנראה, אך הוא מציג את התרבות הארגונית ואת מקום העבודה. אם אתה מגלה סימני אדישות וזלזול כבר מהרגע הראשון, אין טעם להמשיך ולבדוק הלאה.

תחלופת עובדים גבוהה

תחלופת עובדים גבוהה היא תמיד סימן אדום – מדוע יש לחברה קושי לשמור על העובדים שלה?. אם אתה מגלה שמרבית העובדים חדשים למרות שהחברה ותיקה, זה בהחלט מעיד על בעיה בשימו העובדים. עובדים שמתחלפים בקצב קבוע, ככל הנראה לא מרוצים ממקום עבודתם.

תלונות

מראיין המתלונן באוזניך על צוות העובדים הנוכחי, על ההנהלה או על החברה בכלל, הוא סימן אזהרה מובהק. אם הוא מרשה לעצמו להשמיע תלונות באוזניי אדם שהוא בכלל לא מכיר, חשוב מה הוא יאמר עליך, לאחר שיכיר אותך.

אי בהירות

מראיין שמנסה להתחמק ככל האפשר מפירוט לגביי התפקיד או השכר, ככל הנראה מסתיר משהו. אם הגדרת התפקיד מעורפלת, ייתכן והחברה מעוניינת 'לנצל' אותך לתפקידים נוספים שלא בהכרח מתאימים לך או שאתה מעוניין בהם. אם הערפול ממשיך לענייני השכר, זו בכלל בעיה.

מודעת דרושים חוזרת ונשנית

עוד בטרם הראיון, אם אתה נתקל במודעות דרושים שחוזרת על עצמה שוב ושוב, ככל הנראה ישנה בעיה בגיוס לתפקיד או לחברה עצמה. העניין בעייתי אף יותר, אם המודעה חוזרת להתפרסם כל מספר חודשים. זה בהחלט מעיד על כך שהמעסיק או המועסקים אינם מרוצים זה מזו, באופן קבוע.

אפשרויות קידום

כאשר אין אזכור בנושא אפשרויות הקידום בחברה, או במהלך הראיון כשאתה מדבר על אפשרות צמיחה עתידית בחברה ונתקל במבטים קרים, ככל הנראה לא תהיה אפשרות כזו בחברה הנוכחית. אם אתה מעוניין במקום עבודה קבוע שיאפשר לך להתקדם עם הזמן, ככל הנראה אתה לא במקום הנכון.

עובדים מתוסכלים

נסה להביט סביבך, עוד בטרם נכנסת לראיון העבודה. אם אתה נתקל בעובדים עייפים וממורמרים, האנרגיה שלהם כבויה והאווירה כולה משדרת אי נעימות, אין טעם שתיקח את העבודה. ככל הנראה, אתה תצטרף מהר מאוד לאותו תסכול קולקטיבי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה