שימור עובדים – הכול מתחיל ונגמר בתרבות ארגונית

שימור עובדים – הכול מתחיל ונגמר בתרבות ארגונית

ננסי נובלי, מייסדת ומנכ"לית Insight Performance חברת ייעוץ בתחום משאבי אנוש, מציגה את משנתה בנושא שימור עובדים

שיתוף

ננסי נובלי, מייסדת ומנכ"לית Insight Performance – חברת ייעוץ בתחום משאבי אנוש, כותבת טור לאתר משאבי אנוש Human Resources Inc בנושא פיתוח ארגוני. להלן עיקרי המאמר בנושא שימור עובדים בארגון כאחריות ניהולית ראשית.

 

ננסי נובלי: דמיינו לעצמכם את הסצנה הבאה: אתם עומדים בחוץ, בשמש היוקדת, ב-30 מעלות צלזיוס ועובדים על מכונה כבדה (עבודה פיזית מייגעת). אתם מביטים הצידה ולימינכם אתם רואים את המנכ"ל, גם הוא שם בחוץ, תחת השמש היוקדת, עובד לא פחות קשה. עכשיו תדמיינו סצנה חדשה לגמרי: אתם בים עם בן/בת הזוג והילדים. זה יום עבודה, במשרד יש לחץ, אתם יודעים את זה אבל… יש לכם אור ירוק לקחת יום חופש וליהנות עם המשפחה. המנהל שלכם אמר לכם: 'זה בסדר, נסתדר יום אחד… יש לכם גיבוי'.

לכאורה אלו שתי סצנות שונות לגמרי אבל המכנה המשותף בשתיהן הוא זהה. בשתי הסצנות הללו ישנו מנהל שיודע מה העובדים צריכים, מה הם מרגישים ואיך אפשר לתמוך בהם בצורה הטובה ביותר. שני המנהלים בחברות הללו מייצגים את המנהל ה'ייחודי', זה שתורת הניהול שלו כוללת את שלושת המפתחות להצלחה: בנייה, שימור ופיתוח.

חברה יכולה לשרוד ואולי אפילו להצליח ולהיות רווחיות בתנאי השוק הקיימים, מבלי לעבוד על שלושת הממדים הקריטיים הללו (בנייה, שימור ופיתוח צוות) אבל היא לעולם לא תגיע להישגים מדהימים, היא לא תעבור את סף הייחוד ולא תהיה יוצאת דופן בתחומה.

ארגון יוצא דופן, בו מושם הדגש על בניית צוות, שימור עובדים ופיתוח צוותים, ברמה היום-יומית, כתהליך מתמשך, חייב להישען על תרבות ארגונית הולמת את צרכי הארגון ואת אופי הארגון. כדי לפתח סביבת עבודה יוצאת דופן, בהתבסס על תרבות ארגונית הולמת, יש לשאול כמה שאלות מרכזיות שהתשובות להן ייסעו בידיכם להגיע לנוסחה הנכונה לגיבוש סביבת עבודה ייחודית לכם.

 

בתהליך גיוס העובדים יש לשאול:

  • מה עלי לעשות כדי לעמוד בחוקי העבודה ובנורמות העבודה הנהוגות במדינה?
  • איזו מדיניות דרושה לארגון כדי ליישם את התרבות הארגונים הלכה למעשה?
  • אלו סוגים של עובדים ומנהלים אנחנו צריכים כדי להגשים את החזון, בהיבט של ידע, כישורים ותכונות אישיותיות?

 

בתהליך של שימור עובדים יש לשאול:

  • כיצד משלבים כישרונות חדשים בארגון בצורה אפקטיבית?
  • באלו כלים תחרותיים ומדידים ניתן להשתמש כדי: 1. לתמרץ עובדים, לתת להם מוטיבציה לעבוד קשה ולהוכיח את עצמם. 2. כדי לתגמל אותם עבור המאמץ ועבור התוצאות.

 

בתהליך פיתוח העובדים יש לשאול:

  • כיצד אנחנו מגדירים הצלחה ואלו כלים עומדים לרשותנו למדידת הצלחה?

 

  • כיצד נערכים בצורה האפקטיבית ביותר לשלב הבא?

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה