שיתוף

התרחבותה של הגדרת תפקידו של מנהל משאבי האנוש, והצורך לבצע את ניהול המשאב האנושי בצורה חכמה, הביאו איתם ביקוש להרבה מאד מנהלי משאבי אנוש, שיש להם מגוון רחב של תחומי מומחיות וידע.

היכולות, המיומנויות והיקף הידע הנדרשים כיום ממנהלי משאבי האנוש, הינם נרחבים בסדר גודל לעומת מה שהיה קיים רק לפני עשור.

החל באיתור וגיוס מועמדים איכותיים, דרך התחרות על מועמדים טובים וקביעת תנאי ההעסקה שלהם, ועד התווית  תרבות ארגונית, שימור עובדים, הקפדה על חווית מועמד וחווית עובדים חיוביות, הדרכות, קידום, משוב מועיל ועוד.

המגוון הרחב של המיומנויות ותחומי הידע הפך בשנים האחרונות את תפקיד מנהל משאבי האנוש למקצוע בפני עצמו, שהדרישות למלא אותו הולכות וצוברות תאוצה.

ככל שהתחום מתרחב, וככל שנדרשים בו בעלי מיומנויות מתחומים אחרים, כמו למשל, שיווק ומכירות, כך גובר הצורך בהכשרה מעמיקה למנהלי משאבני האנוש העתידיים.

בשנים האחרונות, עם עליית הצורך, החלו לצוץ בזו אחר זו מכללות ללימוד משאבי אנוש. הביקוש הגובר למכללות אלה, יצר פריחה של תחום המכללות המלמדות משאבי אנוש, בהיקף המזכיר את שגשוג המכללות לניהול והמכללות למשפטים, בשנות התשעים.

בניגוד לתחומים רבים אחרים, בהם רוב הסטודנטים מגיעים למכללה היישר מהצבא או מהטיול שאחרי הצבא, בתחום משאבי האנוש מגיעים ללימודי משאבי אנוש גם הרבה מאוד אנשים שזוהי הקריירה השנייה שלהם, וכמו כן עקרות בית בגילאי השלושים פלוס שילדיהן כבר הולכים לבתי הספר והן רוצות, או צריכות, לתרום לכלכלת המשפחה.

כמו ברוב התחומים הנלמדים לתואר ראשון, קבלת תואר בניהול משאבי אנוש כרוכה בשלוש שנות לימוד. בתום לימודיהם הבוגרים מקבלים תעודת B.A לכל דבר ועניין.

מוסדות הלימוד המתמקדים בלימוד ניהול משאבי האנוש מתמקדים בהענקת ידע ומיומנויות פרקטיות בכל הקשור לניהול אנשים, לגיוס מועמדים, איך לקבוע מי צריך לקבל הכשרה, מתי ומהן האופציות, איך ומתי לקדם עובדים, איך לשמר עובדים, איך מעבירים עובדים בין מחלקות לצורך קידום רוחבי ועוד.

לימודי ניהול משאבי אנוש משלבים ידע תיאורטי עם ידע פרקטי ולעיתים גם התנסות בשטח. הלימודים מתקיימים, כאמור, במגוון מכללות, בהן המכללה האקדמית עמק יזרעאל, מכללת ספיר, המכללה האקדמית תל חי, המכללה האקדמית תל אביב ומכללות רבות אחרות. כמו כן ניתן ללמוד לימודי ניהול משאבי אנוש כמעט בכל האוניברסיטאות, וכן בתוכנית של הטכניון בשיתוף עם עזריאלי.

הסוגייה השנייה היא, למה בעצם לבחור בתואר ראשון בניהול משאבי אנוש. ראשית, התוכנית ללימודי ניהול משאבי אנוש היא מאוד פרקטית, מה גם שבמקרים מסויימים מדובר בתואר שלא דורש בחינות פסיכומטריות.

יתרה מכך, הסטודנטים שבחרו בלימודי ניהול משאבי אנוש יכולים לעיתים למצוא עבודה כבר בזמן הלימודים לתואר הראשון. בכל מקרה, בכל ארגון יש צורך במנהל משאבי אנוש שעבר מסלול הכשרה מתאים. כך שלבוגרים ממתין שוק ענק ומגוון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה