ראיון טלפוני מוצלח ב- 6 צעדים

ראיון טלפוני מוצלח ב- 6 צעדים

בראיון טלפוני לך כמגייס יש שני נכסים עיקריים – הקול שלך וההכנה המוקדמת. על מנת לבצע ראיון טלפוני מוצלח עליך להסתמך על שניהם

שיתוף

למרות שאין טוב ממראה עיניים, לעיתים תדרשו לבצע ראיון טלפוני למועמד שלכם. בין אם מדובר בשיחת ראיון לפני הזימון לראיון עצמו או בין אם מדובר בראיון לעובד שנמצא בחו"ל, בראיון טלפוני בשונה מראיון פרונטלי הקול והאינטונציה שלך חשובים ביותר.

במהלך הראיון עליך להשיג את מטרותיך בזמן קצר ובוויתור על מחוות מימיקה ושפת גוף. עליך "למכור" את יתרונות החברה והתפקיד אליו אתה מראיין באמצעות הקול והאינטונציה שלך, ועליך ללמוד הרבה מהאינטונציה של המועמד ומתשובותיו לשאלותיך.

מה תוכל לעשות כדי לוודא שהראיון יהיה מוצלח?

ביצוע השיחה עם המועמד

את שיחת הראיון הטלפונית, ממש כמו במקרה של ראיון פרונטלי, עליך לתאם מראש ובזמן שנוח לשניכם – למועמד ולך. קבע מועד נוח בו אתה זמין, רגוע וקשוב למועמד מעבר לקו. את השיחה עצמה יש לקיים במקום שקט ומבלי אפשרות של הפרעות פתע. אם אתה מבצע את השיחה מהמשרד, סגור את הדלת ובקש שלא יפריעו לך – כנ"ל לגביי ביצוע ראיון טלפוני מהבית. אם המועמד התקשר אליך ואתה בדיוק מאכיל את הילדים, מתאמן בחדר כושר או מארח חברים, אל תתפתה לקיים את השיחה תוך כדי ההפרעות, בקש מהמועמד לתאם שיחה במועד אחר. רעשי רקע במיוחד של חברים ובני משפחה משדרים זלזול במועמד שלך, בחברה אותה אתה מייצג ובתפקיד.

קורות חיים

בטרם חייגת למועמד, חשוב שתעבור על קורות החיים שלו שוב וכן שתחזיק אותם סמוך אליך במהלך השיחה. ככל הנראה תרצה לשאול אותו שאלות לגביי עבודות קודמות, וחשוב שיהיו מולך התאריכים והתפקידים אותם מילא.

שאלות

גם את השאלות לראיון הטלפוני עליך להכין מראש, וכן את התשובות הרצויות מהמועמד לתפקיד, במיוחד אם מדובר בשאלות תוכנה או חומרה. ראיון טלפוני לעיתים מתבצע מהבית, חשוב שתזכור לקחת איתך את כל החומר שהכנת מראש לראיון – קורות חיים, מבחנים, שאלות, הסבר על החברה ועל התפקיד וכד'.

הקול זה הכל

בראיון טלפוני הקול שלך הוא המשמעותי ביותר. חשוב לשוחח בצורה רגוע ואסרטיבית ולדבר בקול רם מעט וברור, על מנת שהמועמד ישמע היטב את שאלותיך והכוונותיך. צייר תמונות חזותיות באמצעות המילים שלך, הקפד על אינטונציה חזקה ומעניינת, רתום את המרואיין שלך להקשבה באמצעות קול נעים וסמכותי. גם ממנו תוכל לבקש לדבר חזק וברור, במיוחד כשהוא משיב לשאלותיך ואתה נדרש לבחון את תשובותיו.

לחייך

חיוך נשמע גם דרך הטלפון, לכן זה שאתה מעביר ראיון טלפוני, לא אומר שנחסך ממך החיוך. אם יש לך אפשרות ערוך את הראיון הטלפוני מול מראה – כך תזכור לחייך במהלך השיחה ולהחבין במימיקה המשתנה שלך.

מהות הראיון

אם מדובר בראיון טלפוני מכין לראיון הפרונטלי, אין צורך ואף מיותר לבצע ראיון מלא בטלפון. נסה לדלות מידע רב ככל האפשר מהמועמד בשיחה הטלפונית, לגביי הרצון שלו בתפקיד, הידע ומידת ההתאמה שלו, משרות קודמות שמילא בתחום דומה וכמה מהשאלות שתשאל בראיון הפרונטלי. בשיחה הזו אתה רק רוצה לקבל מושג לגביי התאמת המועמד, לא להגיע איתו לשלבים הסופיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה