שיתוף

עם חזרת העובדים לעבודה בשגרה, כאשר ברקע עובדים רבים הרוצים להמשיך לעבוד מהבית לצמיתות, טרודים מנהלי משאבי אנוש רבים בשאלה: איך לשמור על מחוברות העובדים לארגון כאשר רבים ממשיכים לעבוד מהבית ו"פוגשים" את עמיתיהם רק מעל גבי המסכים.

בנוסף, איך ניתן לשמור על המרקם החברתי בין העובדים, לאחר יותר משנה שבה כל עובד היה ספון בביתו.

יתרה מכך, איך ניתן ליצור אווירה של יחידה מגובשת בעלת קשרים חברתיים ותחושת שייכות לארגון, כאשר יש עובדים רבים שנקלטו בארגון מרחוק, במהלך שנת הקורונה.

עובדים חדשים אלה מעולם לא פגשו את עמיתיהם לעבודה, וייתכן שלא מעטים מהם עדיין לא השתלבו בתוך היחידה המגובשת בארגון שבו הם עובדים.

אחד הפתרונות שיכולים להקל מאוד על הגיבוש מחדש של עובדי החברה ולהיטיב את קליטתם של עובדים חדשים הוא נסיעה מאורגנת של עובדי החברה לחו"ל.

פתרון זה יכול להועיל מאוד גם לארגונים שנהגו להוציא טיולים מאורגנים לחו"ל לעובדי החברה, וגם לארגונים שמתחילים רק עתה לחשוב על הנושא.

זאת ועוד, לאור החשש מפני טיולים פרטיים לחו"ל בשל החשש מהתגברות התחלואה, דווקא בטיולים מאורגנים של עובדי הארגון יחד, ניתן לתכנן את הטיול באופן שמאפשר לשמור על העובדים מפני נגיף הקורונה.  

ניסינו לעשות סדר בנושא השירות שהארגון יכול לקבל בכל הקשור להחזרת הנסיעות לחו"ל מטעם הארגון, בין אם בקבוצה מאורגנת ובין אם בנסיעה של עובדים עם משפחותיהם באופן עצמאי.

לצורך כך דיברנו עם גיל מנדלסון, מנכ"ל חברת עולם נסתר, לקראת יריד משאבי אנוש הגדול שיתקיים ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב. 

חברת עולם נסתר היא חברה העוסקת בטיולי בוטיק בהתאמה אישית אל מגוון של כ-70 יעדים בעולם.

החברה מתמקדת בעיקר ביעדים אקזוטיים במדינות אסיה, אמריקה הלטינית, מדינות רבות באפריקה וכמה מדינות באירופה.

אחד היתרונות של החברה טמון בכך שיש לה פריסה רחבה מאוד של ספקי שירות מקומיים בכל מדינה, והיכרות אישית עם כולם, תוך ידיעה מהן נקודות החוזק של כל ספק, ואיך הוא יכול לתת את הפתרון המתאים ביותר.

החברה עובדת רק עם ספקים מקומיים, ובדרך כלל עם יותר מספק אחד לכל יעד. זאת, במטרה למקסם את מספר הפתרונות והאפשרויות, כולל התמחות בטיולי תמריץ ובפעילויות גיבוש לעובדים.

חברת עולם נסתר עובדת רק עם קבוצות סגורות כאשר קבוצה יכולה להיות שני אנשים או גם 200 מטיילים.

לדברי מנדלסון, "אנחנו לא עובדים עם תוכניות מוכנות מראש. כל טיול הוא שונה ונבנה במיוחד עבור המאפיינים של הלקוח הספציפי".

הוא מציין, כי החברה יודעת לספק פתרונות high end להנהלות בכירות ו\או לעובדים מצטיינים, ובה בעת לבנות גם טיולים לכלל העובדים בארגון תוך עמידה בתקציב שנקבע מראש.

"כמובן שכל טיול יהיה ממותג, עם הרבה מאפיינים של החברה", מדגיש מנדלסון. "במידת הצורך ניתן גם לחכור מטוס פרטי, או מטוס מנהלים קטן, עד 10 עובדים, או מטוס גדול לכלל עובדי החברה".

 מה כולל השירות שלכם לארגונים?

"הכול. משלב הרעיון, הצעה של חלופות בהתאם לדרישות, תכנון מפורט של הטיול וכמובן הביצוע מההמראה ועד לנחיתה בחזרה.

"אנחנו מציעים כמה סוגי טיולים. יש טיולי תמריץ שהארגון מארגן, ואף משלם עבור העובדים. טיול מסוג זה מהווה בונוס גדול מאוד לעובד, תורם לגיבוש העובדים, לנאמנות העובד ולשביעות הרצון שלו וליכולת גיוס עובדים של הארגון.

"סוג אחר של טיולים המיועדים לארגונים הם טיולי רווחה שבהם העובדים אמנם משלמים בעצמם עבור הטיול, אבל הטיול הינו מוזל (תשלום מופחת), הודות להשתתפות ועד העובדים או ההנהלה.

"יש גם מחיר מוזל לטיולים פרטיים של העובדים, שמקבלים מהמארגן בגלל החיסכון בהוצאות השיווק. כאן התועלת לעובד היא בעיקר כלכלית ולארגון זה משתלם כי הוא נותן ערך נוסף לעובד בלי שזה עולה לו דבר".

למה נכון דווקא עכשיו להיות הראשונים ולשלוח את העובדים לנופש חברה?

"משום שכולם מתגעגעים לחזור לטוס. ועכשיו, אחרי שנה וחצי קשות בעולם התיירות, אפשרי להשיג מחירים ותנאים נוחים יחסית".

איך אתם מתכננים בפועל את הטיול לכל ארגון ומה זה דורש ממנהלי משאבי האנוש?

"אנחנו מתכננים בהתאם לדרישות, לבקשות ולתקציב של הארגון. בעקרון, זה דורש מעט מאוד ממנהלי משאבי האנוש. הם צריכים רק להגדיר את הצרכים ולאשר את המוצר. אנחנו בונים בעצמנו את התכנון.

"במקרים בהם מנהל משאבי האנוש בכל זאת רוצה להיות מעורב יותר, הוא יכול להיות ואז זה דורש ממנו הרבה יותר".

מהניסיון שלכם, מהם היעדים המועדפים על ארגונים?

"הניסיון שלנו מראה שבטיולים של ארגונים יש פחות העדפה לטיולי ערים והרבה יותר העדפה ליעדי חופים, או יעדים מיוחדים ובפרט אתגריים (תלוי בתקציבים ובמטרות הנסיעה)".

מהניסיון שלכם, באיזו מידה רווחת המגמה של שליחת עובדים לטיולים מסוג זה?

"תלוי בחברה. הרבה מאוד חברות עושות טיולי תמריץ לכלל העובדים או לחלקם. והרבה מאוד חברות גדולות מציעות טיולים בהשתתפות כספית של ועד העובדים, מחלקת הרווחה בארגון או אף ההנהלה".

תוכלו לפגוש את גיל מנדלסון ולשמוע עוד על חברת עולם נסתר, ביריד משאבי אנוש שיתקיים ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה