פיתוח מיומנויות חברתיות אצל מבוגרים

פיתוח מיומנויות חברתיות אצל מבוגרים

הכישורים החברתיים שלנו משפיעים על כל תחום בחיינו ועל מנת להצליח בכלל התחומים עלינו לפתח ולחזק אותם

שיתוף
כישורים רכים

כישורים רכים

כישורים חברתיים חלשים, משפיעים עלינו המבוגרים בדרך כלל במספר מישורים. הם גורמים לנו להיות חסרי ביטחון מול הסביבה ולירידה בערך העצמי שלנו. הם גורמים לנו להטיל ספק בעצמינו, במצבים חברתיים ולמעשה מובילים אותנו לביישנות, שקט ונחבאות אל הכלים. כל אלו מקשים על הסובלים מכך, הן במישור האישי, החברתי והתעסוקתי ומונעים מהם להתקדם ולהתפתח, בכל תחום בחייהם.

מהם הגורמים המובילים לחולשה בכישורים החברתיים

ישנן תכונות אישיות מולדות אשר חושפות ילדים לבעיות חברתיות בבגרותם. ישנן חרדות מולדות, או נרכשות כתוצאה של אירועים מביכים שנצרבו במוחם של אנשים וגרמו להם לקשיים חברתיים, ישנן מחקרים המוכיחים כי אינטליגנציה גבוהה מאוד מתקשרת לחרדה חברתית וגם תוצאה של חינוך לקוי או לא נכון. מרבית הבעיות הללו ניתנות לפתרון והן אינן מקובעות ויהי מה.

כיצד רוכשים כישורים חברתיים

ישנן דרכים רבות לרכוש כישורים חברתיים ולהתגבר על מחסומים רגשיים. חלק מהדרכים פיזיולוגיות וחלקן פסיכולוגיות והשילוב שלהן פועל בצורה אופטימלית להשגת המטרה.

הדרכים הפיזיולוגיות להרגעה במצבים של מתח וחרדה לקראת מפגשים חברתיים הן: פעילות גופנית קבועה, להגברת זרימת הסרוטונין במוח ולעיכוב ספיגתו. הסרוטונין הוא מוליך עצבי במוח האחראי על ויסות מצב הרוח שלנו, ועל הפרעות דיכאון וחרדות.

מדיטציה ויוגה הרותמות את דרך הנשימות שלנו להשפעה מוחית, אף הן יעילות להפחתת חרדות, ביניהן חרדה חברתית. וכמובן תרופות מרשם ותרופות טבעיות המסייעות להפחתת חרדות.

הדרכים הפסיכולוגיות להפחתת חרדה חברתית ולהעצמת הכישורים החברתיים שלנו, מתבטאות בכמה אפשרויות וכמובן בשילובן.

ראשית אימוץ אמפתיה וראיית האחר, במצבים חברתיים. דאגה לשלומו של האדם שסביבך, התעניינות במצבו, שאילת שאלות ויצירת שיחה, אחד על אחד, מהווה תרגול טוב לאירועים חברתיים מרובי משתתפים בהמשך.

דרך נוספת היא זיהוי הערכים שלך ככלי להעצמתך האישית. לשבת עם עצמך ולרשום על דף את הערך שאתה מביא לסביבתך ולשנן את הערכים הללו, על מנת להגביר את תחושת הערך העצמי שלך.

תרגול אותנטיות היא דרך נוספת לפתרון בעיות חברתיות. במפגשים חברתיים נסה להיות אמיתי עם עצמך ועם סביבתך. אל תנסה להציג משהו שאתה לא. ההצגה הזו מאלצת אותך לחשש תמידי ולהתעסקות במה שאתה מציג, יותר מאשר בהתנהלות החברתית הטבעית.

דרך נוספת לשיפור הכישורים החברתיים, מתבצעת באמצעות אינטראקציות נישנות עם אנשים מיומנים חברתית. מפגשים עם אנשים שמטבעם אוהבים להיות בקדמת הבמה, יעניקו לכם תרגול טוב והפגת מתחים.

דרך נוספת היא עבודה על מטרות ספציפיות. בחרו מטרה אחת בכל פעם, למשל ניהול שיחה עם אדם שפחות נוח לכם בחברתו, או התמודדות עם מפגש חברתי מצומצם. ולאחר שתתרגלו מטרה אחת, עברו למטרה החברתית הבאה. השימוש בדרכים הללו בהחלט יתרמו לרכישת הכישורים החברתיים להם אתם שואפים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה