שיתוף

היום בו פגישות צוות יתקיימו בחדר וירטואלי שבו כל המשתתפים ישבו זה לצד זה סביב שולחן, אף על פי שכל אחד מהם ישב הרחק משם במרחב הפיזי כלומר בביתו – אינו כל כך רחוק כפי שאולי נהוג לחשוב.

טכנולוגיות דוגמת מציאות מדומה, מציאות רבודה, בינה מלאכותית ואוטומציה, מתפתחות במהירות אדירה. בימים אלה, כאשר מיום ליום נראה יותר ויותר שהעבודה מהבית עומדת להפוך לסטנדרט, והחזרה לעבודה מהמשרדים לא צפויה לחזור להיות בהיקפים בהם היא התקיימה ערב משבר הקורונה, יש צורך לאפשר לעובדים סביבת עבודה שבה הם יחושו שהם נמצאים ליד עמיתיהם למרות שבפועל הם ישארו בבתיהם.

תארו לעצמכם מצב בו העובד מתעורר בבוקר לעבודה, חובש את משקפי המציאות המדומה ו"נכנס" לחדר וירטואלי בו מתקיימת הפגישה.

לאותו חדר וירטואלי נכנסים גם שאר המשתתפים. הם יכולים לקיים את הפגישה כאילו התקיימה בחדר פיזי רגיל, כפי שהורגלו טרם פרוץ המשבר. למרות שכל אחד מהם ממשיך להיות פיזית בביתו.

בין השאר, הם יוכלו להציג מצגות (שקפים, סרטונים וכל השאר), וכל דבר אחר. כל אחד מהעזרים שיהיו באותה פגישה (למשל מצגות), יהיו גם הם וירטואלים ויגיעו (ישודרו) ממחשבי העובדים הנמצאים בביתם, באמצעות שרתים גדולים הנמצאים באתר החברה.

המשתתפים יוכלו להיות לבושים בביתם בטרנינג, ואף על פי כן, באותו חדר ישיבות וירטואלי הם ייראו לבושים בבגדים וירטואליים אותם יבחרו מראש, ו"ילבישו" על דמותם שבחדר הווירטואלי (בדומה לעקרון עליו מבוססת אפליקציית סנאפצ'ט).  

כדי שכל זה יקרה, הארגונים יצטרכו להצטייד במערכות מתאימות של מציאות וירטואלית, בשרתים גדולים וחזקים יותר מאלה הקיימים כיום, ובתשתיות תקשורת ארגוניות חזקות, במהירויות גבוהות ביותר ובנפחי העברת מידע גבוהים מאוד, ולא פחות חשוב: באבטחת מידע משובחת.

בינתיים, עד שזה יקרה, מנהלי משאבי אנוש ממשיכים לחפש אחר טכנולוגיה שיכולה לשפר את פרודוקטיביות העובדים ואת התקשורת ביניהם, במיוחד כאלה שהם קלים לפריסה והטמעה.

מערכות המציאות הווירטואלית יכולות לשמש בכל הליך גיוס העובדים, הכשרות מרחוק, עבודה מהבית, מפגשי המשוב מרחוק, קליטת עובדים חדשים מרחוק, ניהול חווית עובד מרחוק ועוד.

העסקת טלנטים מהשורה הראשונה היא השאיפה הגדולה ביותר של מנהלי משאבי אנוש (ושל ארגונים בכלל). אחרי הכול, ככל שהעובדים טובים יותר כך הארגון משגשג יותר.

ארגונים שלא יוכלו לשכנע את הטלנטים הטובים ביותר לעבוד עבורם, ימצאו עצמם בעמדת נחיתות אסטרטגית.

אין ספק שטלנטים, בעיקר אלה המבוקשים ביותר, יעדיפו לעבוד בחברה שנמצאת בחזית החדשנות הטכנולוגית, וכזו שמאפשרת לכל עובדיה לעבוד מביתם, ובה בעת להיות נוכחים באופן וירטואלי במשרדי החברה, או במשרדיהם של הלקוחות ולדבר איתם "פנים אל פנים" – כאמור באופן וירטואלי לחלוטין.

לסיכום, אם בעבר היו אלה מפעילי התקשורת, ובעיקר מפעילי הסלולר, שהביקושים שלהם לטכנולוגיות מתקדמות היוו את המנוע החזק ביותר להנעת התפתחויות הטכנולוגיה קדימה, הרי שבעתיד הקרוב, יהיו אלה הארגונים שיתפסו את מקומם.

במילים אחרות, דרישות הארגונים לטכנולוגיות מתקדמות ביותר של מציאות וירטואלית, אוטומציה, בינה מלאכותית ואבטחת מידע, יהוו את הקרקע הפורייה ביותר לצמיחת הטכנולוגיות המתקדמות והחדשניות ביותר.

ומי שיעמוד בראש פירמידת הרכש והביקושים, יהיו מנהלי משאבי האנוש. הם אלה שיגדירו את הצרכים, הם אלה שידעו אילו תכונות ופיצ'רים נדרשים לעובדים שלהם ולמעשה לארגון כולו, והם אלה שידעו איזו חווית עובד תהיה החוויה המנצחת.     

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה