סקר: ה"אטמוספירה" בסביבת עבודה היא כלי מפתח לגיוס הון אנושי בארגון

סקר: ה"אטמוספירה" בסביבת עבודה היא כלי מפתח לגיוס הון אנושי בארגון

60% ממשתתפי הסקר ציינו את האטמוספירה במקום העבודה, כגורם קריטי בהחלטתם אם לקבל את המשרה או לדחות אותה

שיתוף

מסקר חדש שנערך בקנדה במטרה לחקור את הפרמטרים לפיהם בוחרים מועמדים מקומות עבודה, עולה כי 60% (מתוך כ-7,000 נשאלים) הגדירו את נושא האווירה או ה"אטמוספירה הארגונית", כפרמטר ראשון (אפילו לפני השכר).
המרואיינים התייחסו כמובן לסעיף השכר כפרמטר מרכזי (56%), לתנאים סוציאליים והטבות (53%) ולאפשרות לאזן בין העבודה לחיים הפרטיים – קרי שעות עבודה נוחות, גמישות בעבודה וכיו"ב (48%).

מתוצאות הסקר, שפורסם ב-HR-REPORT, עולה כי טאלנטים מחפשים להשתלב בארגון, בו יוכלו להשתייך ולממש את עצמם הן מקצועית והן חברתית וכל זאת מבלי לוותר (לא ויתורים כואבים), על החיים הפרטיים שלהם.

ג'אן היין באקס, נשיא  Ranstad Canada חברה קנדית מובילה לייעוץ, השמה וגיוס כוח אדם, אמר בתגובה לתוצאות הסקר: "שכר הוא ללא ספק מרכיב חשוב בשיקול של טאלנט בעת חיפוש עבודה, אולם מועמדים אינם מוכנים 'להקריב' תמורת שכר. מנהלי גיוס היוצאים מנקודת מוצא שהבחירה בין החברה שלהם למתחרים, היא אך ורק על בסיס שכר ו/או הטבות – יוצאים מנקודת מוצא שגויה. ללא יצירת אטמוספירת עבודה חיובית במשרד, אותה מרגיש המועמד בהליך קליטתו הממושך – הכולל בין שתיים לשלוש פגישות לצורך ריאיון, מבחנים ואבחונים מקצועיים – הוא עלול לוותר על המשרה לטובת חברה אחרת, על אף שהשכר והתנאים שהוצעו לו טובים יותר".

עוד הוסיף באקס וציין, כי הפער בשכר בתחום הטאלנטים אינו גדול, שכן בסך הכול יש טווח שכר ממוצע לכל תפקיד, בכל תחום ולכל דרג. בעידן של ריגול תעשייתי, מנהלי משאבי אנוש יודעים לרוב מהו השכר המוצע במשק למשרה סטנדרטית, ולעתים הם יודעים לפרטי פרטים בדיוק כמה החברות המתחרות מציעות. על כן, התחרות על ליבו של העובד המבוקש (להלן הטאלנט) צריכה להתרכז במישור האישי-חברתי.

לסיום אמר באקס: "מעביד טוב שמבין את צרכי העובדים שלו ויודע איך להפוך אותם לעובדים מרוצים, לא תהיה לו בעיה לצרף עובדים חדשים לצוות. מי שרוצה עובדים טובים צריך להיות טוב לעובדים הקיימים, זו השקעה שתחזיר את עצמה מכל הבחינות ובעיקר, לעניינינו – לגיוס טאלנטים חדשים לחברה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה