למעסיק 'ירוק' יש סיכוי גבוה יותר – בשיעור של 72% – לגייס...

למעסיק 'ירוק' יש סיכוי גבוה יותר – בשיעור של 72% – לגייס עובדים

כך עולה מסקר עובדים שנערך לאחרונה, לרגל יום כדור הארץ הבינלאומי שיתקיים ב-22 באפריל

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

ב-22 באפריל יצוין יום כדור הארץ Earth Day ולרגל האירוע, חברת TheLadders ערכה סקר עובדים ייעודי, בו השתתפו למעלה מ-20,000 מחפשי עבודה. מטרת הסקר הייתה לבדוק את השפעת ה'מגמה הירוקה' על תהליך קבלת ההחלטות של המועמדים בבחירת מקום עבודה והתוצאה לא הפתיעה – למעלה מ-72% מהמועמדים למשרות יעדיפו מעסיק ירוק על פני ההמעסיק המתחרה.

חברת TheLadders עומדת מאחורי האתר לחיפוש עבודה, המוכר כפלטפורמה מרכזית לגיוס/חיפוש משרות ניהוליות בכירות לעובדים המשתכרים למעלה מ-100,000 דולר בשנה, וכן כפלטפורמה בה מושם דגש על 'מגמת הגיוס הירוקה'. קרי חברות העוסקות בטכנולוגיה ירוקה,  אינטגרטוריות מענף הקלינטק וחברות וארגונים מכל שלושת המגזרים בהם הפעילות המרכזית או המשנית קשורה בכל דרך שהיא לנושאים סביבתיים. האתר נותן פתרון ליותר מ-100 מקצועות שונים בענפים השונים במשק וביניהם בענף הטכנולוגיה, נדל"ן, שוק ההון, משפטים, שירותים רפואיים, שירותים משפטיים, משאבי אנוש ועוד.

מתוך הסקר עולה כי כאשר מועמדים נתקלים בשתי הצעות עבודה זהות 72% יבחרו במעסיק 'ירוק' כלומר במי שנחשב יותר Earth-Friendly מבין השניים, דהיינו במעסיק ששם לו למטרה לשמור על כדור הארץ. רק 18% מהנשאלים השיבו שהסוגיה הזו לא מהווה שיקול.

מהסקר עוד עולה כי ל-87% מהעובדים חשוב שמקום העבודה יאמץ ערכים ירוקים ו-75% מוכנים לעשות שינויים בהרגלי היום יום כדי להפוך לעובדים 'ירוקים' יותר באם הארגון יעמיד לרשותם את הכלים והתמריצים הדרושים לכך.

אלכס דוזט, מייסד ומנהל בכיר ב- TheLadders: "מאז שנוסדה החברה, כמעט לפני עשור [ב-2003], אנחנו עדים למגמה מתפשטת של מחפשי עבודה ששואפים או מעדיפים לעבוד בארגונים ידידותיים-לסביבה. יותר ויותר עובדים החלו לפתח מודעות סביבתית במהלך העשור ולפי תוצאות הסקר זה ברור שהם מעדיפים לעבוד במקומות עבודה שחולקים איתם תחום עניין או ערך זה. תוצאות הסקר אמורות להוות wake up call למעסיקים שעדיין לא הפנימו ערכים ירוקים. עליהם להבין שכושר הגיוס שלהם נמצא במגמת ירידה מול מעסיקים ירוקים."

יורם שולטהייס, מנכ"ל HRus: "פורטל משאבי אנוש שם לו למטרה להעלות את המודעות למגמה הירוקה, הן באמצעות סדרת כתבות בנושא מגמת גיוס עובדים, שימור עובדים ועיצוב תדמית מעסיק כידידותי לסביבה ועוד. בנוסף, אנחנו נערכים לקיים אירועים ייחודיים (סמינרים, ימי עיון, פאנל מקצועי, פורום מגמות ירוקות ועוד) במהלך השנה הקרובה. אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולקרוא למנהלי משאבי אנוש מהקהילה – אנא כתבו לנו על פעילות סביבתית ייחודית לארגון שלכם ו/או תכנון עתידי."

כתבות על מגמות סביבתיות בארגון (לרבות פרויקטים למחזור, מעבר לשימוש באנרגיה חילופית, יוזמות לחיסכון באנרגיה וכיו"ב), יש לשלוח למערכת בכתובת alon@hrus.co.il 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה