מיתוג מעסיק – תלמדו ממדונה ומבריטני

מיתוג מעסיק – תלמדו ממדונה ומבריטני

אנחנו מודעים להשפעה של מיתוג מעסיק על מערך ה-HR ובפרט על מערך הגיוס, אבל איך באמת עושים את זה? לומדים מכוכבי פופ

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

מדונה, מייקל ג'קסון ובריטני ספירס יכולים – ואולי אפילו צריכים – לשמש לנו מודל לחיקוי כאשר אנו מנהלים שיח בנושא מיתוג מעסיק. לא, אנחנו לא צריכים להתלבש כמותם ובוודאי שלא להתנהג כמותם, אנחנו אפילו לא צריכים לשיר, עדיף שלא… אבל כל חברה היא קודם כל מותג, מותג שיש לבנות בקפידה ולתקשר נכון באופן שוטף.

כדי לגייס את העובדים הטובים ביותר בתחומם, כדי לשמר אותם בארגון וכדי לנייד ולקדם אותם לפי צרכי הארגון, כולנו יודעים שנדרש מיתוג מעסיק. כיצד עושים זאת? לוקחים דוגמה מכוכבי הפופ של ימנו.

אז מהם העקרונות העיקריים של המיתוג כפי שניתן ללמוד מכוכבי התרבות בת זמנינו?

להופיע להופיע להופיע – כוכבי הפופ לא יוצאים לחופשה ולא מניחים את השלט do not disturb על ידית הדלת. הם כל הזמן מופיעים באמצעי התקשורת כדי להרחיב את מעגל החשיפה שלהם ולשמור על מקום של כבוד בתודעת הציבור. אם תקישו שם של אחד הכוכבים במנוע החיפוש תיתקלו באלפי או מיליוני תוצאות כי לא מפסיקים לכתוב עליהם והסיבה שלא מפסיקים לכתוב עליהם היא – שהם לא מפסיקים לייצר כותרות. כך גם הארגון צריך לנהוג.

להופיע להופיע להופיע… זו מילת המפתח. המדיה החברתית מאפשרת לכם כארגון לפרסם את עצמכם בחינם, בקלות יחסית ובפני קהל עצום! זו הזדמנות למתג את עצמכם באמצעות טפטוף חוזר של מסרים המציגים את הארגון כארגון צעיר, ארגון מצליח, גלובאלי, ארגון השם דגש על רווחת הפרט, שם דגש על הדרכות, על טכנולוגיה מתקדמת, פותח מסלול הכשרה מקצועית… כל דבר שקורה או שעומד לקרות בארגון צריך לעשות כותרות כאילו Elvis is in the building מינימום!

להתחדש – כוכבים ממציאים את עצמם בכל פעם מחדשים כדי שלא נשתעמם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בחזרה בתשובה, קרחת, סגנון לבוש ביזארי לחלוטין ועד להחלטה לאמץ נמרים בחצר. העיקר לספק כותרת חדשה. גם מעסיק צריך להמציא את עצמו, להתחדש, לשנות, להעז. שיטות גיוס חדשות, עיצוב פני המשרד, סבב מינויים חדש וכיו"ב, כל דבר חדש שקורה בארגון צריך לצאת לציבור העובדים והמועמדים הפוטנציאליים על גבי התקשורת (משם זה גם יתפשט מפה לאוזן).

לתקשר ולהיחשף – הקהל אוהב את הכוכבים שלו כי הם חושפים את עצמם. הם מספרים על הילדות שלהם, על תחילת הקריירה שלהם, על מערכות יחסים אינטימיות… החשיפה יוצרת את החיבור האמוציונלי בין האמן לקהל. כמובן שארגון לא יכול לחשוף בפני קהל את הפטנטים שלו, את הסודות המסחריים ואפילו לא את כישלונות העבר… אבל ארגון כן צריך להיחשף כחלק מתדמית מעסיק וזה אומר להיות שקוף לגבי מדיניות גיוס עובדים, תנאי העסקה, תרבות ארגונית, נהלי עבודה, תכניות עתידיות. ככל שעובדים ומועמדים ידעו יותר על הארגון כיום ולאן פניו מועדות, לא רק בהיבט העסקי / הטכנולוגי אלא בהיבט של פיתוח ארגוני כפי שהוא נגזר מתכניות עתידיות,  כך יהיה יהיה לארגון קל יותר לשמר ולגייס את העובדים המתאימים ביותר.

ארגון שרוצה לגייס עובדים מצוינים ולשמר אותם צריך לבנות אסטרטגיה תקשורתית ארוכת טווח, במסגרתה הארגון מתקשר הצלחות עסקיות כגון: הרחבת סניף, סיכום שנה או רבעון המשקף את רווחי החברה, השקת מוצר או שירות חדש, פריצה לשווקים חדשים, גיוס מאסת עובדים, טיולים, מסיבות וימי כיף, רה-ארגון ועוד. כל דבר חיובי שקורה בארגון, גם אם הוא עדיין בגדר תכנית, יכול לעשות כותרות בדרך למיתוג מעסיק.

*מתוך מאמר במגזין Business Management Daily

 לסדרת כתבות נוספות בנושא מיתוג מעסיק:
מיתוג מעסיק – עד כמה זה מעסיק אותך?
כל האמת על תדמית מעסיק
"אסטרטגיית הגיוס המובילה היא מיתוג מעסיק"

 

בכנס אסטרטגיות משאבי אנוש 2012 נעסוק, בין השאר, בסוגיית מיתוג מעסיק. ההרשמה לכנס בעיצומה!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה