לעובדים בארגונים ולפורשים: איך להמציא את עצמכם מחדש

שרון שפירא נחום ושרון קאופמן, Restar: "תפירה אישית לכל עובד ולכל פורש, על פי צרכיו ועל פי האופק העסקי והתעסוקתי שהוא רוצה לעצב לעצמו"

שיתוף

"להפוך את הפרישה ממקום העבודה לתהליך של צמיחה", הסבירו שרון שפירא נחום ושרון קאופמן, בעלות חברת Restar, בהרצאתן בכנס פרישה ופנסיה ומנהלות משאבי אנוש.

שרון שפירא נחום ושרון קאופמן הן יועצות ארגוניות מחברת Restar, מודלים. חברתן מציעה שיטות פרקטיות ליצירת ההצלחה וצמיחה במציאות של עולם התעסוקה והארגונים במאה ה-21, עבור הארגון והעובדים כאחד.

המסר המרכזי של השירות שמציעות קאופמן ושפירא-נחום לארגונים ולפרטים כאחד הוא, תפירה אישית לכל עובד בארגון ולכל פורש, על פי צרכיו ועל פי האופק העסקי והתעסוקתי שהוא רוצה לעצב לעצמו.

לדבריהן, "המקום שבו כל אדם אומר מהם הצרכים שלו והפריש הופכת לתהליך של צמיחה.

"לדוגמה, מנהל בכיר בחברה גדולה בארץ, נרשם לקורס וכבר במפגש הראשון הוא הבין שאין לו בעיה להגשים עיסוק שהוא חולם עליו כבר 20 שנה.

"במפגש השני (הוא היה איתנו בקורס שנמשך 12 מפגשים), הוא כבר הפך לחלק משמעותי מהמתרחש, תרם מהידע ומהניסיון שלו למשתתפים ונתרם מהם.

"מדובר במנהל בכיר שפרש ממקום עבודתו בגיל 57, וכל ההצעות שקיבל לא עניינו אותו משום שהיו היו עוד מאותו דבר. במהלך המפגשים איתנו ב-Restar יצרנו עבורו אופק חדש, שכלל לא היה ב'שדה הראייה' שלו קודם לכן, למרות מעמדו ותפקידו הבכיר.

"אנחנו מדברות על חזון של צמיחה. במאה ה-21, שינוי קריירה אינו תלוי תמיד במעסיק. הוא בעיקר תלוי באדם שרוצה לעשות את השינוי, ובאופן שבו הוא בוחר לעשות אותו.

"עם זאת, בסדנאות ויעוץ לעובדי ארגונים חשוב לנו שהמשתתפים יתחברו למקום העבודה שלהם. לאותו מקום שבו הארגון הופך להיות למוביל שינוי, ולאו דווקא רק עבור האנשים שנמצאים בו, אלא גם עבור האנשים שפורשים ממנו.

"כך ניתן לשדרג את המוניטין של הארגון כמקום שבו כדאי לעבוד, כמקום שבו לעובדים כדאי להגיד לחברים שלהם: איזה כייף לי אני במקום שמעצים אותי גם כשאני בדרך החוצה.

"הרעיון הוא לחבר את האדם לחוזקות וליתרונות שלו".

חברת Restar נוסדה על ידי שתי שותפות: שרון קאופמן, שבמקור מגיעה מ-25 שנות עבודה בתחום העיסקי הקמעונאי והסיטונאי כיזמת.

לדבריה, "העסק שהקמתי בגיל 24 בשנת 1980 עדיין פועל בדיזנגוף ובמהלך שינוי הקריירה שלי הפכתי ליועצת ארגונית ועסקית, מפתחת תוכניות והדרכות".

שותפתה שרון  שפירא נחום, היא יועצת ארגונית ומנחת קבוצות. לדבריה: "גם אני נמצאת כיום בקריירה השנייה או השלישית שלי (תלוי מה כוללים). אני מגיעה מ-12 שנים בתחום השירות והמכירה.

"עשיתי את השינוי ליעוץ ארגוני, ונפגשנו [עם שרון קאופמן] בלימודים בבר אילן. אנחנו בוגרות פסיכולוגיה חיובית, קורס חוזקות, אני עצמי מלווה אנשים ומנהלים בכל הקשור לפיתוח קריירה בכל הקשור להקמת עסקים עצמאיים.

"אנחנו עובדות עם צוות יועצים מהתחום המשפטי, מהתחום הפיננסי, מהתחום הדיגיטלי ועוד".

לדבריהן, "כולנו נמצאים בשינוי מתמיד. כל צורת ההעסקה משתנה, מקצועות רבים נעלמים ומקצועות חדשים נולדים כל הזמן.

"הילדים שלנו יעבדו במקצועות שאנחנו לא מכירים. אנחנו חיים יותר שנים, יוקר המחייה עולה, אנחנו מדברות על להיות במקום של לחיות ברווחה ועשייה משמעותית. אנשים מחפשים היום משמעות במקום העבודה.

"בני ארבעים פלוס מתקשים למצוא עבודה, ומי שחוזר לשוק העבודה מתפשר פעמים רבות על עבודות פחות מעניינות ופחות משתלמות. כרבע מהאנשים שיצאו ממעגל העבודה חוזרים אליו כי לא מצאו את מקומם.

"לכן, חדשנות ויזמות משמען שאנחנו צריכים להמציא עצמנו מחדש כל הזמן, לא רק כעצמאים אלא גם כשכירים. ולכן יש להתחיל למפות הזדמנויות חדשות.

"אנחנו מזמינות אתכם כאנשי משאבי אנוש להביא את אותה חשיבה יצירתית לעובדים שלכם, אלה שרוצים לפרוש ואלה שעושים 'רעשים'.

"הבסיס הוא האבחון הבסיסי. האבחון מבוסס על ידע ממכון גאלופ וידע מעולמות תוכן נוספים. אנחנו מייצרות תהליך של התפתחות וצמיחה לאופק החדש.

"מוסיפות תהליך פרטני שאנשים לא אוהבים לדבר עליהם: הפחד לאחר הפרישה ממקום עבודה, היעדר סיבה לקום בבוקר ועוד.

"אנחנו מציעות תהליכי לימוד והטמעה תוך כדי עבודה. מעלות רעיונות חדשים ומקצועות חדשים, שאנחנו ממציאות אותם ביחד עם האנשים.

"מגיעים אלינו גם אנשים שכבר לא טוב להם בארגון והם מפחדים לעזוב. זה רע להם וזה רע גם לארגון שהם ממשיכים לעבוד בו למרות שאיבדו עניין. אנחנו נותנות את כל מעגל הצרכים בארגון ומחוצה לו.

"אם אתן כמנהלות משאבי האנוש מרגישות שיש עובדים שחשים חוסר נוחות בתפקידם ובמשרתם, ניתן להפנות אותם לגוף חיצוני שיסייע להם להבין את הכיוונים הרצויים להם.

"אנחנו מבינות בביזנס, בנושא של איזון חיים עבודה, ואיך רואים אותי בחברה שאני מחוץ למעגל העבודה. Restar מהווה רשת תמיכה לטווח ארוך לעובדים ולארגונים.

"יש שלושה סוגי פורשים: אלה שרוצים לשנות קריירה, אלה שרוצים לשנות כיוון, ואלה שפרשו ורוצים להתחיל קריירה חדשה.

"אנחנו ב-Restar מציעות WIN-WIN למשאבי האנוש, WIN-WIN לעובד ו-WIN-WIN לארגון כולו".

 

לשמיעת ההרצאה המלאה יש לצפות בסרטון המצורף לכתבה

 

ליצירת קשר וקבלת פרטים נוספים:
  sharon.coach@gmail.com | 054-300-5976
sharon.shapira.nachum@gmail.com | 054-463-340

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה