שיתוף

סוף משבר הקורונה כבר מתחיל להסתמן באופק וזה הזמן למעסיקים לנער את האבק מעל מותג המעסיק שלהם ולהתחיל לפעול כדי לגייס את הטלנטים הרבים שנמצאים כיום בשוק העבודה ומחפשים עבודה בארגון אחר מזה שעבדו בו לפני פרוץ המשבר.

יש דברים שארגון יכול לעשות כדי לשפר את מיתוג המעסיק שלו, ומנגד, יש גם דברים שהסיכוי לשפר נמוך יחסית.

מועמדים מיומנים שארגונים ירצו לגייס, ודאי יבחנו את השאלה: איך הארגון התייחס אל העובדים שלו בתחילת המשבר ובמהלכו.

באיזו מידה הוא תמך בעובדים, בין אם נאלץ לפטר אותם או לשלוח אותם לחופשה ללא תשלום (חל"ת):

1 באיזו מידה העובדים קיבלו את כל המידע הדרוש להם כדי לשמר את הביטוח הפנסיוני שלהם.

2 האם הארגון ניצל את מצב התעסוקה (האבטלה) כדי לקצץ בהטבות לעובדים גם כשזה לא היה הכרחי.

3 האם המשבר נוצל על ידי הארגון כדי לפטר בעלי מוגבלויות, אימהות חד הוריות, עובדים מבוגרים ושאר אוכלוסיות בעלות רגישות גבוהה לאפליה.

התשובות לכל השאלות הללו, שאותן ניתן יהיה ודאי לקבל באמצעות הרשתות החברתיות, יקבעו בשנים הקרובות ואולי אף מעבר לכך, את יכולתו של הארגון לגייס את הטלנטים המוכשרים ביותר בתחום העיסוק של כל ארגון.

במילים אחרות, מעשיו של כל ארגון במהלך משבר הקורונה יבחנו על ידי המועמדים תחת זכוכית מגדלת וצפויים להשפיע בטווח הקצר, וכנראה שגם הארוך, על מיתוג המעסיק.

במהלך השנים הקרובות ויתכן שגם במהלך השנים הבאות, הכישרונות המובילים יצטרפו ככל הנראה אל חברות שהפגינו אנושיות ודאגה אמיתית לרווחת עובדיהן במהלך המשבר.

כעת, לקראת סיומו של המשבר כדאי ואף מומלץ לארגונים לנסות לשפר את מיתוג המעסיק שלהם בכל הנוגע להתנהלותם בתקופת המשבר.

הנה כמה דרכים בהן ארגון יכול "להציל" את המוניטין שלו כמעסיק:

1 לנקוט הגינות בכל הקשור לתשלום השכר (בזמן), להעניק לעובדים הקיימים הטבות במקרים בהם הארגון נאלץ להפחית את שכרם, להקפיד על תשלום עבור שעות נוספות, גם אם מדובר בשעות נוספות שהעובד השקיע בחודשים קודמים ועדיין לא קיבל את מלוא התמורה בגינן.

2 לוודא שכל עובד מקבל את ההכשרה הנדרשת לו, ושהוא יכול לקבל את ההכשרה באונליין בווידאו בביתו, ולא נאלץ להגיע לקורס שנערך במקום מרוחק.

3 לסייע לעובדים בתשלום קנסות (אם הוטלו עליהם) בשל אי עטיית מסיכה. ו-ודאי שלא להטיל על העובדים לשלם קנסות שמוטלות על המעסיק, במקרים בהם לקוחות הפרו את כללי התו הסגול.

לסיכום נציין, כי שוק העבודה אמנם עבר מהפיכה חסרת תקדים ואכן שיעורי האבטלה גבוהים. אבל אופיים של העובדים, בעיקר בני דור המילניום ודור ה-Z המהווים את חלק הרי של העובדים, לא השתנה.

משבר או לא, אתגרים או לא, כל העובדים עדיין רוצים לעבוד בארגון שידאג לאושרם גם בעיתות מצוקה, יקפיד להעניק להם את מלוא הזכויות המגיעות להם על פי חוק, ולא יפלה אוכלוסיות מוחלשות או כאלה החשופות לאפליות.

מיתוג מעסיק ממשיך וימשיך להיות נוכח. הוא נכח גם במהלך תקופת המשבר והוא ימשיך להיות נוכח הרבה אחרי שהמשבר יסתיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה