שיתוף

איך לחסוך, איך להתאים את רמת ההוצאות לרמת ההכנסות, איך לנהל מעקב אחר הוצאות והכנסות ולמה זה חשוב, ואיך לבדוק באילו הוצאות ניתן לקצץ וכמה.

אלו הם רק חלק מהנושאים שארגונים שמפחיתים את שכר עובדיהם בימים אלה של חזרה לעבודה אחרי הסגר, צריכים לקחת בחשבון כנושאים שהעובדים יזדקקו בהם לסיוע.

ממחקרים שנערכו בארה"ב (זמן רב לפני משבר הקורונה) עולה, כי שיעור ניכר מקרב העובדים שהשתתפו בקורסים ובסדנאות בנושא הדרכה פיננסית, שיפרו במידה משמעותית את היכולת שלהם להתמודד עם אתגרים פיננסיים לעומת עובדים שלא עברו את הקורסים וההדרכות בנושא התנהלות פיננסית נכונה.

הדרכה פיננסית שמוענקת לעובדים על ידי הארגון יכולה להנחות את העובד איך להתנהל עם ההכנסה המוקטנת שיש כיום לרוב העובדים, מול שורת ההתחייבויות שאינה מופחתת.

יעוץ פיננסי כזה יכול ללמד את העובדים מהן האופציות העומדות בפניהם בכל הקשור לעמידה בתשלומי משכנתאות, באילו תנאים כדאי לקחת הלוואות חדשות והאם בכלל כדאי לעובד הספציפי לקחת הלוואות, איך ניתן לפרוס הלוואות קיימות, איך להפחית תשלומים שוטפים וכדומה.

בנוסף, יעוץ פנסיוני שיתלווה ליעוץ הפיננסי יאפשר לעובדים לנהל בצורה יעילה ומועילה יותר את קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים שלהם, ילמד אותם איך לחסוך בדמי ניהול ואיך להפיק את המירב והמיטב מהחיסכון הפנסיוני שלהם.

בה בעת יוכל יועץ פנסיוני להנחות תא העובדים במקרים בהם כדאי או לא כדאי להם לעבור לקרן פנסיה אחרת, איך להתמקח על דמי הניהול ואיך להשוות בין קרנות הפנסיה השונות וביטוחי המנהלים.

בד בבד, יש ללמד את העובדים איך לעקוב אחר ההפרשות של המעסיק לקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים שלהם, ואיך להתנהל נכון מבחינה פיננסית.

בעקרון, ההבנה איך להתנהל נכון מבחינה פיננסית הינה קריטית כיום לכל עובד בכל דרגה בארגון.

החל מעובדים בתפקידים זוטרים ופקידותיים, דרך נציגי המכירות והשירות ועד למנהלי הפרסום ולמנהלים הבכירים.

היכולת של עובד לקבל החלטות נכונות בנוגע להתנהלות הכספית האישית שלו, היכולת לחשב נכון עלויות וכדאיות הוצאות מול כדאיות של הקטנת עלויות ובאילו שירותים ומוצרים, כל אלה יכולים לסייע רבות לעובדים לצלוח את המשבר עם הראש מעל למים.

ממחקרים שבוצעו בעולם (כאמור, לפני משבר הקורונה) עולה, כי ההדרכות הפיננסיות מאפשרות לעובדים לחסוך עלויות, ולעיתים אף להגדיל את החיסכון, בפרט החיסכון לפנסיה, ובעיקר בקרב עובדים שהכנסתם נמוכה.

יתר על כן, סקרים מראים כי יותר ויותר עובדים מתייחסים ברצינות לייעוץ הפיננסי שהם מקבלים במסגרת ההדרכות המוענקות להם בחינם על ידי מקום העבודה, ועובדים רבים מעוניינים בהן.

ממחקר שנערך לפני כמה שנים בארה"ב על ידי קרן בינלאומית העוסקת בתוכניות הטבות לעובדים עולה, כי כ-43% מהארגונים בארה"ב מציעים הדרכות פיננסיות במקום העבודה.

ולאו דווקא משום שטובת העובד בלבד עומדת לנגד עיניהם. מתברר שבעיות כלכליות של עובדים גורמות לבזבוז של עשרות שעות עבודה בכל חודש, ומכאן קצרה הדרך לאבדן פיריון.

ואבדן תפוקה ופרודוקטיביות מביאים איתם אבדן הכנסות לארגון, דבר שעלול להגיע לאלפי שקלים לעובד בשנה. 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה