שיתוף

בימים אלה, כאשר ארגונים רבים מחזירים את העובדים מהחופשות ללא תשלום (חל"ת) שנכפו בשל הסגר (משבר הקורונה), וארגונים אחרים עדיין מאריכים את החל"ת לעובדיהם, רבים מהעובדים צפויים לספוג הפחתה בשכרם.

ואם בכך לא די, הרי שבמקרים לא מעטים, בני או בנות זוגם של העובדים פוטרו או שגם שכרם הופחת.

בכל מקרה, בשל המשבר הכלכלי שעובר כעת על כל המשק וצפוי לפגוע גם בשכירים, זהו הזמן החשוב ביותר בכל הקשור להדרכה פיננסית לעובדים.

יש כיום קורסים, סמינרים, סדנאות וייעוץ אישי לעובדים בנושאי התנהלות פיננסית נבונה, וסביר להניח שבימים אלה יוכלו הארגונים לקבל הנחות בכל מה שקשור לעלות הקורסים והסדנאות.

רוב האנשים משוכנעים שיש להם ידע רב בניהול הכספים שלהם. אבל  הביטחון הזה נובע מכך שהם ניזונים ממקורות שאינם מוסמכים בנושא הפיננסי.

כתוצאה מכך ניצבים רבים בפני סיכון בנושא הפיננסי והופכים חשופים לשיקולים ומהלכים מוטעים.

לרוב העובדים יש חובות בדמות תשלומי משכנתא ותשלומים אחרים, אותם הגדירו מראש בתקופות בהן הם קיבלו שכר מסויים.

בימים אלה, כאשר שכרם של העובדים מופחת, ובפרט לאחר שהייה של חודש או חודשיים בחל"ת וקבלת דמי אבטלה שסכומם נמוך לאין שיעור מהשכר שקיבלו טרם המשבר, עובדים רבים יכולים להפיק תועלת רבה מהדרכה פיננסית שתלמד אותם איך להתנהל נכון.

צריך לזכור כי מצוקה פיננסית גדולה מדי מהווה גורם המדכא את המוטיבציה ומקטין את מידת המחוברות של העובדים לארגון.

רוב העובדים, בפרט במצב הנוכחי בו הם זקוקים יותר מתמיד ליעוץ פיננסי, אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם עבורו מכיסם.

יתרה מכך, היעוץ פיננסי לעובדים במסגרת הארגון, ניתן על ידי מומחים בנושא הפיננסי, שנבדקו על ידי מנהל משאבי האנוש, ונמצאו כשרים להנחות את העובדים.

ההנחיה יכולה להתבצע בקבוצות קטנות או בהדרכה של אחד על אחד. הדרכות מסוג זה, הכוללות סדנאות, סמינרים ויעוץ פרטני, שיכולים לאפשר לעובד לקבל החלטות נבונות בכל הקשור לניהול הכספים וההתחייבויות שלהם.

החלטות נבונות בנושא הפיננסי אולי לא יפתרו את כל בעיותיהם הכספיות של העובדים, אבל הן יכולות לשפר מאוד את מצבו של העובד ומשפחתו.

הפחתות השכר צפויות לפגוע במידה רבה באושר של העובדים, ולכן, כאמור, גם במוטיבציה שלהם ובמקרים מסויימים גם בנאמנותם לארגון והזדהות עם מטרותיו.

לכן, דווקא עכשיו, ארגונים שיאפשרו לעובדים שלהם לקבל יעוץ פיננסי לגבי התנהלות עם הכספים והחובות שלהם, יעניקו לעובדים תחושה שעל אף הפחתת השכר, לארגון אכפת מרווחתם הכלכלית. 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה