שיתוף

בימים אלה חוזרים רוב הארגונים לעבודה, כאשר בארגונים רבים מחזירים את העובדים אל המשרד בין אם מהחופשות ללא תשלום (חל"ת) או מהעבודה מהבית.

אף שארגונים רבים מאריכים את החל"ת לעובדים או לחלקם, אחרים כאמור מחזירים את העובדים למשרדים אלא שכעת חייב כל ארגון לוודא שמירת מרחק בין עובד לעובד.

ולא רק בישראל. גם בארה"ב מחזירים ארגונים את העובדים למשרד לאחר שעבדו חודשים ארוכים מביתם.

ממחקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי למרות השמחה לחזור לעבודה, יש לא מעט עובדים שמגלים חוסר רצון בלוט לחזור אל מקום העבודה הרגיל שלהם ומעדיפים להמשיך לעבוד מהבית.

בחודש מרץ האחרון הועברו גם בארץ עובדים רבים לעבודה מהבית. ממצב של עבודה מהבית בהיקפים זניחים, וגם אז, רק בחלק מימות השבוע, עברו ארגונים רבים בבת אחת לעבודה של 100% מהבית.

עובדים עבדו מסלון ביתם, או מהמטבח או פינת האוכל, או אף מחדר השינה. ועל אף הקושי שמציב סגנון עבודה זה בפני העובדים, רבים מעדיפים להמשיך לעבוד מביתם גם בארץ.

מהנתונים שאספו החוקרים של גאלופ עולה, כי בארה"ב, אחוז המבוגרים המועסקים שאמרו שהם עבדו מהבית עלה מכ-31% באמצע מרץ לכ-49% כמה ימים לאחר מכן.

לקראת סוף מרץ כבר עמד שיעור העובדים מהבית על כ-59% ובאמצע אפריל עבדו כ-62% מהעובדים בארה"ב מביתם.

בסוף אפריל ערכה חברת גאלופ סקר בנושא העבודה מרחוק (מהבית) במסגרתו נשאלו העובדים באיזו תדירות הם מועסקים מהבית.

מהסקר עולה, כי כ-70% (בממוצע) מהעובדים אמרו כי הם עובדים כל הזמן מהבית או עובדים מהבית באופן חלקי.

מתוך אוכלוסייה זו, כ-52% מהעובדים אמרו כי הם עובדים מהבית כל הזמן, וכ-18% אמרו כי הם עובדים מהבית בחלק מהזמן (באופן חלקי). כ-30% האחרים מהעובדים טענו כי מעולם לא עבדו מרחקו או מהבית.

לאחרונה, בין ה-11 ל-17 במאי נערך הסקר שוב והפעם טענו כ-48% מהעובדים כי הם עובדים כל הזמן מהבית, בעוד שכ-20% מהעובדים טענו כי הם עובדים רק חלק מהזמן מהבית. מדובר בירידה זניחה בשיעורי העבודה מהבית.

החוקרים של גאלופ מעלים את הסוגייה הבאה: אם שיעור כה נכבד מכוח העבודה האמריקאי רוצה לעבור לעבודה מרחוק (מהבית), מה צפוי לקרות בשלבים המאוחרים יותר בהם העסקים יפתחו לחלוטין וידרשו מהעובדים לחזור לעבודה מהמשרד.

לטענת החוקרים התשובה עשויה להיות תלויה בחלקה, בנכונותם של העובדים לחזור לעבוד מהמשרד.

בימים האחרונים נערך סקר נוסף בו נשאלו העובדים מהבית על העדפותיהם בנוגע לחזרה לעבודה במשרד, ברגע שיוסרו כל ההגבלות על הארגונים ובתי הספר.

מסקר זה עולה, כי כ-26 אחוזים מהעובדים שעובדים כעת מרחוק (מהבית) טוענים כי אם זה היה תלוי בהם, הם היו חוזרים למשרד או למקום העבודה שלהם ברגע שעסקים ובתי ספר ייפתחו מחדש.

כ-25% אחרים מהעובדים אמרו כי הם מעדיפים להמשיך לעבוד מהבית משום שהם עדיין חוששים להדבק בנגיף הקורונה.

עם זאת, מעריכים בגאלופ כי ברגע שדאגה תוסר מעל הפרק, עובדים אלה יעדיפו לחזור למקום העבודה הרגיל שלהם.

כ-49% הנותרים מהעובדים שנשאלו בסקר השיבו, כי אם זה היה תלוי בהם, הם היו ממשיכים לעבוד מהבית מכיוון שהם מעדיפים את זה.

מתוך 49% אלה, כ-22% מהעובדים שמעדיפים להמשיך לעבוד מהבית נמנים עם אלה שטענו בסקרים קודמים כי רצונם להמשיך לעבוד מהבית נובע רק מתוך החשש להדבק בנגיף הקורונה.

זאת, בעוד שכ-27% האחרים מבין העובדים שמעדיפים להמשיך לעבוד מהבית מציינים כי פרט לחשש שלהם מהתפרצות נוספת של נגיף הקורונה, יש להם גם העדפה אישית (שאינה קשורה לחשש מהקורונה) להמשיך לעבוד מהבית.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה