5 דרכים להפוך נטישת עובדים להזדמנות

5 דרכים להפוך נטישת עובדים להזדמנות

המפתח לכל חברה מצליחה, הוא לזהות אתגרים וללמוד מהם. תחלופת עובדים הוא אחד מהאתגרים הללו וככל שזה מתסכל, זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת לצמיחה

שיתוף
נטישת עובדים

נטישת עובדים

נטישה מתקיימת כאשר מספר משמעותי של עובדים עוזבים על פני תקופה מוגדרת של זמן. כלומר שהתדירות ומספר העובדים שעוזבים בזמן מסוים אינם שגרתיים.

על מנת להפוך את נטישת העובדים להזדמנות ולצאת מכך נשכרים, להלן 5 דרכים בהן תוכלו להפיק את הטוב ביותר מהמצב המאתגר:

מיתוג החברה

אם אתם נתקלים בנטישה דרמטית של עובדים, יש לחשוב מחדש על מיתוג החברה. עובדים אוהבים לעבוד בחברות שנחשבות מוצלחות ושוות והכל מתחיל במיתוג. כך שבטרם אתם ניגשים במלוא המרץ לגיוס עובדים חדשים, רצוי להתייעץ לפני כן עם מומחה למיתוג שיסייע לכם למתג את החברה בצורה הטובה ביותר על מנת למשוך כישרונות חדשים, ולוודא שהם ירצו להישאר.

שיפור תהליך גיוס העובדים

אם עובדים רבים נוטשים ייתכן שהסיבה נעוצה בתהליך גיוס כושל. יכול להיות שגייסתם את האנשים הלא מתאימים לתפקידים שהוצעו – מועמדים שלא היתה להם די הכשרה או ניסיון למלא את התפקידים אליהם גויסו. עובדים שלא מצליחים למלא את תפקידם כראוי ככל הנראה לא יישארו בחברה. לכן חשוב לבחון את איכות הגיוס בטרם אתם מתחילים לגייס מחדש.

תכנית תמריצים לעובדים

עובדים כיום תרים אחר הטבות ותגמולים המהווים מבחינתם תמריץ להישאר ולהצליח במקום העבודה. תכנית תמריצים בגין יעדים וביצועים עושה פלאים בשימור עובדים. מרבית העובדים שיודעים כי אם יישארו עד סוף השנה ויוכיחו את הביצועים שלהם יזכו לתגמולים שווים, יתפתו להישאר ולהשקיע בעבודה, גם אם מעבר לפינה ממתינות להם הצעות נוספות.

בחינת החברות המתחרות

למרות שזה קצת מסובך, חשוב מאוד לבדוק לאן הולכים אותם עובדים שנוטשים. לאילו חברות הם פונים, מה מציעים להם שם, כיצד החברות האחרות ממותגות ומדוע העובדים בוחרים בהן. ככל שתעמיקו לבחון את יתרונות החברות האחרות, כך תוכלו ללמוד ולשפר את מה שהחברה שלכם מספקת ולעמוד יפה בתחרות. האם החברות האחרות מספקות תוכניות הכשרה ופיתוח? ביטוחי בריאות שונים? שכר גבוה יותר? הטבות מיוחדות לעובדים?!. נטישת עובדים אינה דבר נעים אך אם תלמדו ממנה נכון, תוכלו להפיק מכך לקחים טובים ולחזק את החברה שלכם בהתאם.

 הוקרת העובדים

אחד הגורמים המובילים לנטישת עובדים היא תחושתם כי הם אינם מוערכים בחברה. עובדים כיום ניזונים מהערכה והוקרה, הרבה יותר מאשר משכר והטבות.

בהתאם לכך, חשוב מאוד לחזק את תחושת ההערכה לעובדים ואת אמצעי הוקרתם. כשעובד מצליח על כל החברה לדעת זאת – אם באמצעות כנסי הוקרה לעובדים, הבעת הוקרה ותודה במיילים בתפוצה רחבה, אפשרויות קידום לעובדים מוערכים ועוד. 

ככל שהעובדים שלהם ירגישו מוערכים יותר, כך הם פחות ימהרו לעזוב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה