שיתוף

לעתים מעסיקים שוכחים את רווחת העובדים בצד, מתוך התמקדות בהצלחת העסק ובקידום החברה וזו בעיה – כיוון שעובדים שאינם מעורבים ומאושרים במקום עבודתם, לא יישארו לאורך זמן.

מדוע חשוב להתמקד ברווחתם של העובדים הצעירים?

מיותר לציין כי רווחה היא חיונית עבור עובדים בכל גיל, אך מחקר שפורסם לאחרונה באנגליה וסקר אנשים שנולדו בין השנים 1989-1990, גילה, כי 5% מהנשאלים לא היו מעורבים בחברה בה הם עובדים בכלל בנוסף לכך, עובדים אלו היו בסיכון לסבול מבריאות נפשית ירודה מאלו שנמצאו מעורבים יותר.

כיצד לתמוך בעובדים הצעירים בחברה?

אם אתה בעל עסק או מנהל, חשוב להשגיח על העובדים שלך ולדאוג לרווחתם.

להלן כמה דרכים בהן תוכל לתמוך באופן פעיל ברווחתם של עובדי הדור הצעיר שלך:

שמרו אותם בתוך המעגל

עובדים שנמצאים מחות למעגל, אינם מודעים למה שקורה עם החברה, מהם היעדים הבאים שלה ולאיזה כיוון היא הולכת, לא יוכלו להיות מעורבים ופרודוקטיביים לאורך זמן. לכן, חשוב לכלול גם את העובדים הצעירים והחדשים בתוך המעגל, לעדכן אותם בתכניות העתידיות הקרובות והרחוקות של החברה, להציג בפניהם כיצד עבודתם משפיעה על הצלחת החברה ובמה הם תורמים. העובדים הצעירים צריכים להרגיש כיצד הם משפיעים על החברה כולה.

חשוב לכלול אותם בתקשורת סביב נושאים מהותיים, בפגישות צוות, בהכשרות שונות, ועוד. זה יעזור להם להרגיש מוערכים ומעורבים, יספק להם שביעות רצון בעבודה וידחוף אותם לפתח את הקריירה שלהם ואת המיומנויות.

ספקו הנחיות ברורות

כפי שהיית עושה עם כל עובד, ודא שאתה נותן לעובדים הצעירים שלך הדרכה ברורה ומגדיר ציפיות ברות השגה.
השב על השאלות שלהם במידת הצורך וספק להם כלים להשלמת המשימות ועמידה ביעדים.

עמדו בהתחייבויות

יש להקפיד על התחייבויותיך לעובדים בכל גיל ובכל סוג חוזה (גם כזה שאינו כתוב). עליך להשיג את אמונם של העובדים הצעירים שלך, בדיוק כמו של יתר העובדים הוותיקים בחברה.

הזדמנויות

אל תפסיק להציע הזדמנויות. אם יש מקום פנוי לקידום או להכשרה נוספת, שלב את העובדים הצעירים שלך שם. מלבד הפיתוח והנאמנות שתשיג מעובדיך, זה גם ישפר באופן משמעותי את מותג המעסיק שלך.

היו מודעים לרמות הלחץ שלהם

חלק מלהיות מנהל או בעל עסק הוא לדאוג לרווחה הנפשית של העובדים שלך. חפשו סימפטומים שיכולים להראות כי העובדים עלולים לסבול מלחץ – בשל בעיות בעבודה או מחוץ לעבודה. אם אתם חושבים שיש סיבה לדאגה, קראו להם בעדינות לשיחה כדי לטפל בבעיה ולראות אם יש משהו שתוכלו לעשות כדי לעזור.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה