שיתוף

האם שאלתם את עצמיכם אי פעם, מדוע אנשים מסוימים יצירתיים יותר מאחרים? כיצד אמנים מגיעים ליצירות אליהם הגיעו, איך סופרים כותבים ספרים חדשים, כיצד אדריכלים יוצרים פרויקט עיצובי מרשים?!.

ישנם אנשים שחיים עבור היצירתיות. הם נרגשים כאשר מבקשים מהם להביא פתרונות חדשים וליצור מוצרים מתקדמים. ישנם אחרים, שנחרדים נוכח הרעיון.

כמבוגרים, אנו נוטים לאבד את הנכונות שלנו ואת היכולת לחקור כדי לבוא עם רעיונות חדשניים. עם זאת, עלינו להיות מסוגלים להתחבר מחדש אל הצד היצירתי שלנו כדי להתקדם, ולפתח את המוצרים והשירותים החדשים שיציבו את החברה בה אנו עובדים בראש התחרות.

כילדים קטנים אנחנו מוקפים גירויים, אבל היצירתיות שלנו פעמים רבות נפגעת, כאשר אנו הופכים להורים ולבוגרים ונדרשים לקחת אחריות. אז תפקוד המוח שלנו משתנה באופן דרסטי – אנו עוברים משימוש בצד ימין של המוח לשימוש יתר בצד השמאלי, האנליטי.

המוח הימני אחראי ל: הבעת רגשות, מוזיקה, קריאת רגשות, צבעים, תמונות, אינטואיציה יצירתיות.

המוח השמאלי אחראי ל: שפה, הגיון, חשיבה ביקורתית, מספרים, והנמקה.

עם זאת, עדיין יש לנו את היכולת להיות יצירתיים, אם אנו נגדיר זאת כמשימה.

להלן מספר טיפים לעידוד העובדים שלכם ליצירתיות:

הימנעו מחשיבה לוגית בזמן החשיבה היצירתית

חשיבה לוגית של המוח השמאלי יכולה למנוע מאיתנו מחשבות חדשניות, כיוון שכאשר אנו חושבים באופן הגיוני אנו משתמשים רק במה שאנו מכירים. רעיונות יצירתיים בנויים ממה שאנחנו עדיין לא יודעים. כדי להקל על תהליך זה תוכלו לספק לעובדים שלכם השראה ממוזיקה, אמנות או רעיונות יצירתיים קודמים.

תרגול

להיות יצירתי זו אמנות. נסו להיות מודעים לעצמכם ולמה שעושה אתכם יצירתיים. כאשר אתם יצירתיים ביותר, אילו דברים תרמו לכך? האם האזנתם למוזיקה בעלת השראה? עשיתם שיעור יוגה? חזרו על דברים שמשרים אצלכם יצירתיות, ותרגלו אותה בכל עת.

אל תכפו יצירתיות

אנחנו לעתים קרובות יצירתיים ביותר כאשר אנחנו לא מנסים להיות. לפעמים הרעיונות פשוט באים לידי ביטוי באמצעות תובנות או חוויות ייחודיות. אל תכפו יצירתיות ואל תכתיבו יצירתיות לשעה מסוימת, זה פשוט יבוא.

עודדו עובדים לנסות

עודדו את העובדים לנסות ולהעלות רעיונות יצירתיים, גם כאשר חלקם יכשלו ולא יתקבלו. חשוב שהעובדים ינסו ככל האפשר ויורגלו לחשוב באופן יצירתי ופורה. תוכלו לתגמל עובדים שהעלו רעיונות טובים, ע"י פרסים ומתנות מפנקות ומתמרצות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה