יתרונות השקיפות בנושא השכר

יתרונות השקיפות בנושא השכר

חברות הדוגלות במדיניות של שקיפות בנושא שכר העובדים ומצבה הפיננסי של החברה, מייצרים תחושת שייכות ואמון אצל העובדים ומעלות את המורל הכללי

שיתוף

על פי חברות מחקר שערכו סקרים בנושא בארה"ב, רק 20% מהאנשים מבינים כיצד המעסיק שלהם קובע את השכר.
כמנהל משאבי אנוש עליך לדעת, כי זה לא צריך להיות כך. יתרה מזה, רצוי שזו לא תהיה עמדת העובדים בחברה. לעובדים יש יכולת טובה יותר לחקור ולבדוק כמה עבודתם שווה, ובזמן שהם עורכים בדיקה, הם עשויים להתפתות למקומות אחרים.

שקיפות היא המדיניות החדשה הרווחת בחברות וארגונים במאה ה- 21. שקיפות בנושא השכר, היא אחד ממרכיבי השקיפות שאין לוותר עליו.

אחת הטעויות הנפוצות שמנהלים עושים בעניין שכר העובדים היא, שהם משלמים לעובד פחות מהראוי על מנת לחסוך כסף לארגון.

האינטרס של חברה בראש ובראשונה, צריך להיות לשלם לעובדים כמה שיותר, על מנת שירגישו מוערכים ושיהיו מרוצים. החסכון לארגון צריך להיעשות בדרכים אחרות, לא על חשבון ועל גב העובדים. ראשית ההפסדים הגבוהים ביותר של חברה, היא בהחלפת עובדים שעוזבים. ועובדים שאינם מרוצים משכרם ככל הנראה יעזבו. פרסום מודעת דרושים חדשה, גיוס והכשרת עובדים חדשים, מתורגמת לעלויות יקרות. מלבד זאת, עובדים שעוזבים חברה בגלל שכר, הם כמו כדור שלג. מורל החברה יורד פלאים, ועובדים נוספים כנראה יעזבו בעקבותיהם.
בנוסף לשכר, ישנן אפשרויות נוספות להעלאת שביעות רצונם של העובדים המוערכים. יחסי עובד-מעביד הנעשים בשקיפות, באווירת פתיחות ואמון, גורמים לתחושת שייכות ולויאליות אצל העובדים, שברב המקרים שווה בהרבה מכסף.

שקיפות בנושא השכר

שקיפות בנושא השכר משפרת את יחסי העובד והמעביד ומעלה את מורל העובדים ורצונם להצליח.

על פי סקר PayScale שנערך על 71,000 עובדים, 82% מהם דיווחו כי הם מרוצים מעבודתם, גם אם הם השתכרו פחות מהממוצע בשוק, אם מעסיקיהם הסבירו להם באופן ברור, מדוע הם אינם יכולים לשלם יותר בשלב זה. מה שמוכיח שערך השקיפות אינו יסולא בפז.
כשאין שקיפות בנושא, העובדים פעמים רבות ניזונים משמועות או מייצרים אותן בעצמם. שמועות בנושא שכר, כמה אנשים בחברה מרוויחים לעומת אחרים, מהי משכורתם של מנהלים ובכירים בארגון, מהוות נזק עצום למורל העובדים ומייצרים תחושת תסכול וחוסר שוויון.
אחת המטרות של שקיפות בנושא השכר, היא למנוע את אותן שמועות זדוניות שעשויות ליצור הרס רב ועצום.

עסקים רבים חוששים מתביעות ולכן בולמים את אפשרויות השקיפות בחברה.
האסטרטגיה הטובה ביותר למנוע זאת היא להימנע מלעשות דברים בלתי חוקיים ובלתי מוסריים מלכתחילה. סביבה שקופה מאפשרת לשים קץ להתנהגות לא ראויה ולהפרות של מדיניות או חוקים באופן מיידי, לפני שהעניינים יצאו מכלל שליטה. חברות שדוגלות בשקיפות, בהכרח ימנעו מלהפר חוקים כלשהם או חציית גבולות מוסריים. בכך השקיפות מסייעת למנוע תביעות ותלונות בנושא מצד העובדים.

שקיפות בנושא מצבה הפיננסי של החברה, גם כאשר המצב פחות טוב, מייצר תחושת מעורבות ואמפתיה אצל העובדים. העובדה כי ההנהלה מרשה לעצמה לחשוף את הנתונים הללו לעובדים, מייצרת אצלם את תחושת הערך והבעת האמון, וגורמת להם במרבית המקרים לרצות ולהירתם למען הצלחת החברה, לעבוד קשה יותר, לתת מעצמם ולסייע לחברה לשפר את המצב הפיננסי. בכך הם גם מבטיחים לעצמן המשכיות בעבודה ונרתמים למען שיפור המצב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה