4 משימות משאבי אנוש לאחר החופשה

4 משימות משאבי אנוש לאחר החופשה

חופשת פסח היא זמן טוב למנוחה, למחשבות על ההתנהלות הארגונית בחודשים האחרונים, ללימוד האסטרטגיות של הארגון ולהחלטות אסטרטגיות חדשות עם החזרה מהחופשה

שיתוף

חופש פסח כבר כמעט כאן, ואיתו מגיעה ההזדמנות לסקור את הבעיות הגדולות ביותר מהחודשים החולפים ולקבוע את הפתרונות. החלטות משאבי אנוש יכולות לנוע בין פיתוח מנהיגים בחברה, שיפור שיתוף הפעולה בין העובדים ולמידת האסטרטגיות העסקיות של החברה.

להלן 4 נושאים בהם כדאי להתמקד עם החזרה מחופשת פסח:

פיתוח מנהיגים בכל הרמות

מנהיגים טובים קשה למצוא, עם זאת הם קריטיים להצלחת העובדים והחברה כולה. לכן, לאחר חופשת פסח ועם החזרה לעבודה, על אנשי משאבי אנוש לשים דגש רב יותר על פיתוח מנהיגים מתוך החברה.
להבטחת שורה ארוכה של מנהיגי עתיד בחברה, ההכשרה והפיתוח צריכים להתחיל בכל רמה. הקונספט מושרש עם הקניית תרבות ארגונית של אחריות וחינוך. המשמעות כאן למעסיקים היא להשקיע בהכשרות לעובדים ולמנהלים בחברה, לפתח תוכניות הדרכה וליישם תוכניות מנהיגות מסוגים שונים. ישנה חשיבות בפיתוח מנהיגות אצל כלל העובדים ולאו דווקא רק אצל המנהלים הנוכחיים. מנהלים עשויים להתחלף, ועובדים המקבלים הכשרות מנהיגות, יוכלו להיות אלו שיתפסו את מקומם בשעת הצורך.

שיפור עבודת צוות

תחת מנהיגים אפקטיביים ישנם צוותי עבודה יעילים, המשתפים פעולה על מנת להשלים משימות. אך צוותים אינם מתקשרים ופועלים יחד בצורה יעילה באופן טבעי.
עבודת צוות מתפקד היא אחד הנושאים החשובים באחריות מחלקת משאבי האנוש ושיתוף פעולה הם בראש סדר העדיפויות בחזרה מהחופשה. עבודת הצוות הינה אתגר: יצירת תרבות ארגונית שבה יש אמון, תקשורת פתוחה והגינות, אינה דבר של מה בכך.
על מנהל משאבי אנוש לאפיין את עבודת הצוות בחברה. ליצור אווירה צוותית, חשיבה קבוצתית ויחסי אמון בין הצוותים השונים ובינם לבין עצמם. עבודת צוות מתחיל מלמעלה, בהתאם לכך זהו תפקידו של מנהל משאבי האנוש.

איתור כישרונות

כל המעסיקים שואפים לגייס כישרונות או לקדם כשרונות מתוך החברה – כישרונות דוחפים ומקדמים את הארגון קדימה. אך כישרונות אינם פשוטים לאיתור ולגיוס. טאלנטים המחזיקים בסל מיומנויות וכישורים גבוהים, לרב מחוזרים ע"י ארגונים רבים, המציעים להם הצעות גרנדיוזיות על מנת שיעבדו איתם. אפשרות טובה לאתר ולקדם כישרונות עם חזרתם מחופשת הפסח, היא לנסות לאתר את אותם כישרונות בתוך החברה. למצוא את אותם עובדים שמשקיעים שעות עבודה רבות, מסורים לעבודה ומצליחים להגיע להישגים יפים שמקדמים את הארגון קדימה. את אותם כישרונות אפשר לפתח, לשלוח לקורסי הכשרה ופיתוח מנהיגות וכן לקדם אותם לתפקידים ניהוליים גבוהים יותר.

למידת האסטרטגיות העסקיות

חופשת פסח היא זמן מצוין ללמוד את האסטרטגיות והחשיבה העסקית של הארגון בו אתם פועלים. כמנהלי משאבי אנוש בעידן הנוכחי, אתם הופכים להיות שותפים עסקיים של המנכ"ל, ואחראים יחד איתו להובלת הארגון להצלחה.
במהלך חופשת פסח, תוכלו להקציב זמן מסוים ללמידת הנתונים הכספיים והאסטרטגיה העסקית של הארגון, כך שתשובו לעבודה מוכנים יותר. עם חזרתכם מהחופשה יהיו דברים רבים שתצטרכו לעשות וסביר שממתינות לכם משימות רבות שהצטברו. לכם ככל שתגיעו מוכנים יותר ועם ידע רב יותר, כך תוכלו להיות יעילים ככל האפשר, להתמודד עם הכיוונים אליהם הארגון הולך.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה