חשיבותה של חווית עובד מוצלחת

חשיבותה של חווית עובד מוצלחת

למעסיקים יש אין ספור דאגות ונושאים לטיפול והם בטח לא זקוקים לנושא נוסף לטיפול הקשור לחוויית העובד. מדוע אם כך התחום הזה נכנס כה חזק לארגונים וחברות בימינו?

שיתוף

למרות שחוויית העובד לא תמיד נמצאת בראש סדר העדיפויות של המעסיק, היא כל כך חשובה ומשמעותית עד כי השפעתה ניכרת כמעט בכל תחום בארגון.

מהי החשיבות הגדולה של חווית העובד בארגון?

עובדים שמחים – לקוחות מרוצים

המשפט הזה הוא בגדר עובדה. לא כל אחד מאיתנו זוכה למשרת החלומות שלו, אבל רוב האנשים יכולים ליהנות מאוד מעבודתם במידה והם זוכים לסיפוק אישי, סביבה נעימה ומתגמלת ומשובים מוקירים.
עובדים שמחים עושים לקוחות מרוצים. כאשר העובד מרגיש כי הוא מוערך עבור תרומתו לחברה, כי סביבת העבודה שלו תומכת ומתגמלת וכי הוא מתקדם בחברה, נוצר אצלו רצון להעניק ולתרום חזרה. אחת הדרכים בהן זה מתבטא כמעט באופן ישיר, זה בתשומת הלב, בסובלנות ובמקצועיות שהעובדים מעניקים ללקוחות. זהו מעגל קסמים משמעותי שחשוב לשמר.

קידום מותג החברה

חברות כיום פועלות במקום שונה מאוד מאשר לפני עשור למשל. כיום החיים שלנו משתקפים ברשתות החברתיות, ומשותפים עם הציבור הרחב. לכן, עובדים שזוכים לחוויית עובדים נעימה, נהנים במקום עבודתם ומביעים שביעות רצון, ישקפו את זה כך או אחרת, ברשתות ובאינטרנט. בכך למעשה מקודם המיתוג של החברה, כמקום שטוב לעבוד בו. הדבר תורם באופן משמעותי להעלאת המותג למודעות הציבור, וכן לגיוס כישרונות נוספים לחברה.

ערך אישי

גם המנהלים הם אנשים כמו כולנו, וגם להם ישנם ערכים משלהם. אחד מהערכים הפנימיים אצל מרבית המנהלים, הוא ליצור ולעשות טוב עבור העובדים שלהם. חוויית עובד חיובית היא אחת הדרכים לבטא את הערך הזה. עובדים מאושרים, מרוצים ופרודוקטיביים, מעלים את שביעות רצונו של המנהל שלהם. הדבר תורם לו אושר וערך נוסף לתפקידו הניהולי.

פרודוקטיביות

סביבת עבודה אופטימלית, משרדים נוחים ומעוצבים, חללים רחבים, פינות קפה מהנות וכד', מגדילים משמעותית את הפרודוקטיביות של העובדים. ככל שסביבת העבודה נעימה ומתגלמת, כשהעובדים זוכים לתמריצים שונים כגון : חדר כושר, מלתחות, פינות מנוחה, כיבוד וכד', כך הפרודוקטיביות שלהם עולה בהתאם, וכמובן שהחברה מרוויחה מכך.

שימור

כל נושא שימור העובדים שמשמעותו חסכון בעלויות על סבב גיוס נוסף, יציבות החברה ובטחון מקצועי, נשען ברובו על חוויית עובד חיובית. על מנת לשמר עובדים ביעילות, יש לספק להם בית חם ונעים לעבוד בו. חוויית העובד מהווה תרומה משמעותית בשימור עובדים. ככל שהחוויה חיובית, כך העובדים פחות יוותרו עליה וכך בהתאם גם יעמדו טוב יותר מול פיתויים מבחוץ.

פיתוח העובדים

סביבת עבודה מפתחת ותומכת בהכשרות, מספקת לעובדים את היכולת ללמוד, להתקדם ולתרום עוד לארגון. עובדים רוצים לקבל את הכלים הטובים ביותר על מנת לגדול ולהתפתח בחברה ועל מנת שיצליחו, יש לספק להם את הכלים הנכונים והחדשניים ביותר. קורסים והכשרות לעובדים, בהתאם לצרכי השוק וליעדי הארגון, יבטיחו כי העובדים יקבלו את כל הכלים שהם צריכים על מנת ללמוד ולהשתפר. יש לאפשר לעובדים ללמוד טכנולוגיות ואסטרטגיות חדשות שיעזרו להם להצליח. ארגון המציע לעובדים תכניות הכשרה, קורסים והשתלמויות, ירוויחו עובדים נאמנים ומרוצים וימשכו עובדים נוספים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה