מתקרבים לשוויון מגדרי בהייטק

מתקרבים לשוויון מגדרי בהייטק

עלייה משמעותית באחוז הנשים העובדות בתעשיית ההייטק. מנתוני סיכום המחצית הראשונה של שנת 2016 עולה, שכמעט 40% מאנשי הפיתוח בקרב ילידי שנות ה-90 הן נשים

שיתוף

נתונים מעודדים של שילוב נשים הולך וגדל בתעשיית ההייטק, על פי סיכום המחצית הראשונה של השנה שערכה חברת אתוסיה, המתמחה בהשמה בתחום ההייטק, הביוטק והשמת בכירים.

על פי הנתונים, 37% מהמתכנתים ילידי שנות ה-90 הן נשים. זאת ביחס ל-13% בלבד בקרב ילידי שנות ה-50. 

אם אתן נשים שרוצות להשתלב בעולם ההייטק במקצוע עם פוטנציאל, שכר גבוה ושוויון בין נשים וגברים, נראה שכדאי לכן לשקול להשתלב בתפקידי פיתוח תוכנה.

על פי נתוני אתוסיה, המתמחה בהשמה בתחום ההייטק, הביוטק והשמת בכירים, המתכנתים הישראלים ירשמו לזכותם בקרוב הישג נאה בכל הקשור לשוויון בין המינים, כאשר תחום התכנות יהיה הראשון בו ישתלבו נשים וגברים במידה שווה.

נתוני הרבעון השני של 2016 שניתחה יחידת המחקר של אתוסיה, מראים כי קרוב ל-40% מאנשי הפיתוח בקרב ילידי שנות ה-90 הן נשים, כאשר ההערכות הן שבשנים הקרובות, המספרים ישתוו.. אין ספק כי מדובר בשינוי משמעותי היסטורי, כיוון שבקרב ילידי שנות ה-50 רק 13% הן נשים,  מעודד לראות כי לאורך השנים המספר עולה בהתמדה.

לדברי רון שטרן, סמנכ"ל לקוחות באתוסיה, מדובר בנתון משמעותי שמעיד רבות על התפתחות הענף ושילובן של נשים בשוק ההייטק בכלל. הוא מוסיף כי להערכתו תוך כשנתיים-שלוש נראה שוק שיהיה הרבה יותר שוויוני, זאת כתוצאה משילוב של מספר גורמים. ראשית, תוכניות שונות של המשרד לשוויון אזרחי ומשרד הכלכלה שמקדמות נשים, למשל, תוכניות לקידום מספר התלמידות שנרשמות ללימודים במקצועות ריאליים, הן בגילאי התיכון והן באוניברסיטאות, או באמצעות הקמת מרכזים טכנולוגים ייעודיים שמטפחים יזמות של תלמידות מהמקצועות הריאליים והטכנולוגים בגילאי התיכון וקידום של יזמות טכנולוגית בקרב נשים בכלל האוכלוסייה".

עוד שטרן מציין כי היות והקורסים הטכנולוגיים של צה"ל ניזונים מבוגרי תיכון, נראה שהיחידות הטכנולוגיות קולטות לאחרונה יותר ויותר חיילות לקורסים היוקרתיים של המערך הטכנולוגי בצה"ל, בעיקר להכשרות של חיל מודיעין וחיל התקשוב. 

כ-10% מהשוק העובד בישראל משתייך לענף הייטק. מתוכם, בערך 50% עוסקים במחקר ופיתוח כ-150 אלף איש. לדברי שטרן.

הבועה חוזרת?

נתונים מעודדים גם בנושא השכר בהייטק. הנהנים מתוספת השכר המשמעותית בהייטק, על פי הנתונים, הם עובדי פיתוח צד שרת שנהנו מעלייה ממוצעת של 8% ביחס לחציון הראשון של 2015, כמו גם עובדי טכנולוגיית מידע וניהול פיתוח שרשמו בחציון הנוכחי תוספת ממוצעת של 7.5% בשכר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף, מי שרוצה ליהנות מהזדמנות לשכר עתידי גבוה, יכול לנסות להשתלב בעולם של אבטחת מידע, איחסון מידע, פינטק ואלגו-טריידינג. 

גיוסי ההון לא תורגמו לשוק העבודה

בבחינה רחבה יותר של נתוני ענף ההייטק ברבעון השני של השנה, ניתן לומר כי המחצית הראשונה של 2016 לא הצביעה על חזרה של ענף ההייטק לימי תור הזהב שלו, וזאת למרות שהרבעון האחרון התאפיין במספר שיא של השקעות בחברות סטארט-אפ ישראליות. מנתוני החציון הראשון של השנה עולה כי נרשמה עלייה של 7.5% במספר המשרות החדשות הנפתחות ביחס לחציון המקביל אשתקד. בתחלופת עובדים בתפקידים קיימים בתוך ארגונים, נצפתה עליה של 9% המעידה על שוק תעסוקה חי, כיוון שבשוק כזה יותר עובדים פונים החוצה לחפש משרות חדשות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה