שיתוף

אותנטיות בגיוס עובדים ובשימורם היא לא רק מושג רווח ומעורפל בתחום ניהול משאבי אנוש וניהול כישרונות.

אותנטיות של ארגון מהווה מרכיב בסיסי במשיכת טלנטים מובילים, בשימורם ובשילובם המוצלח בחברה.

אותנטיות מצד הארגון יוצרת תחושה של אמון, התאמה וכבוד הדדי בין החברה לעובדיה.

כאשר העובדים מרגישים שהארגון שלהם נוהג בהם בכנות ובשקיפות, וטובתם עומדת לנגד עיני ההנהלה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יישארו לאורך זמן, ישקיעו את מירב ומיטב המאמצים להצלחת החברה, ואף ישמשו שגרירי החברה כלפי חוץ.

כל אלה יכולים לתרום רבות למשיכה של טלנטים מובילים חדשים לחברה. לכן יש חשיבות רבה ביותר לאותנטיות בעת גיוס ושימור של כישרונות מובילים.

להלן 7 נקודות יסוד של יישום האותנטיות בחברה:

1 תהליך גיוס כנה, אמיתי ושקוף:

  • תיאורי תפקיד נכונים ומדויקים: הכול מתחיל בתיאורי תפקיד כנים, אמיתיים ונכונים. כאשר חברות נוקטות אותנטיות בהצגת התפקידים שהן מחפשות עבורם מועמדים, הן מושכות מועמדים שמתאימים יותר לדרישות התפקיד בפועל.
  • שקיפות בראיונות העבודה: אותנטיות הינה חיונית בראיונות. על המועמדים לקבל תחושה אמיתית של התרבות הארגונית של החברה, על סביבת העבודה ועל מה שמצופה מהם. הסתרת היבטים שליליים, או 'מכירת אשליות' לגבי התפקיד עלולות להוביל לאכזבה מצד העובדים החדשים.
  • ציפיות ריאליות: יש לספק תמונה ברורה של מה העוסד יכול לצפות מבחינת שכר, הטבות והתקדמות בקריירה. תמונה נכונה, אמיתית וברורה, מטפחת אמון. מועמד שהוא כישרון מוביל לא אוהב הפתעות לרעה או הבטחות מעורפלות.

2 התאמה לערכי החברה:

  • התאמה תרבותית: גיוס עובדים אותנטי פירושו מציאת מועמדים המתיישרים עם ערכי החברה ותרבותה. זה לא רק מבטיח מקום עבודה הרמוני, אלא גם מגדיל את הסבירות לשימור עובדים לטווח ארוך.
  • עובדים מונעי ערכים: המוטיבציה של כישרונות מובילים ומבוקשים נובעת לרוב על ידי יותר מסתם תלוש משכורת. הם רוצים לעבוד עבור חברות שחולקות את הערכים שלהן ומציעות תחושת מטרה. חברות אותנטיות מושכות מועמדים שמזדהים עם הייעוד שלהן.

3 חווית עובדים משופרת:

  • תרבות ארגונית תומכת: ארגונים אותנטיים הם כאלה שמטפחים תרבות ארגונית של תמיכה ותקשורת פתוחה. זה תורם לחוויית עובד חיובית. כאשר עובדים מרגישים שמקשיבים להם מעריכים אותם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יישארו לאורך זמן.
  • שקיפות: אותנטיות בניהול פירושה שקיפות לגבי מטרות הארגון, אתגרים ותוכניות עתידיות. זה מטפח אמון בין העובדים לבין עצמם ובינם לבין הארגון ועוזר לשמר כישרונות מובילים.

4 שימור עובדים ונאמנות:

  • עובדים מעורבים ומחוברים לארגון: ארגונים אותנטיים יוצרים סביבה שבה העובדים מרגישים מעורבים במשימות, מחוברים לארגון, ומוערכים. עובדים מחוברים נוטים יותר להישאר בחברה לטווח ארוך.
  • אותנטיות ניהולית: ניהול אותנטי הוא חיוני לשימור כישרונות מובילים. כאשר מנהיגים נוהגים בכנות, וכשהם נגישים ואמפתיים, הם יכולים לבנות קשר חזק יותר עם העובדים שלהם.

5 חדשנות ויצירתיות:

  • נקודות מבט מגוונות: ארגונים אותנטיים מעריכים נקודות מבט מגוונות. כאשר כישרונות מובילים מרגישים שהם יכולים להיות עצמם, לקחת סיכונים מחושבים ולהביא את התובנות הייחודיות שלהם, זה מניע חדשנות ויצירתיות.

6 הפניה ומשיכה של כישרון חדש:

  • מותג מעסיק חיובי: לחברות שנוהגות באותנטיות יש לרוב מותג מעסיק חיובי, כלומר מוניטין חיובי בשוק העבודה. העובדים שלהם נוטים יותר להפנות חברים ועמיתים, והם יכולים למשוך כישרונות מובילים חדשים באמצעות המלצות מפה לאוזן.

7 הימנעות מגיוס שגוי:

  • חוסר התאמה תרבותי: אותנטיות בתהליך הגיוס עוזרת להימנע מגיוס שגוי. גיוס של מועמד שאינו מתיישב עם ערכי החברה עלול לשבש את מערכת היחסים בקרב העובדים ולהוביל לאחוזי תחלופה גבוהים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה