שיתוף

ארגונים צריכים בעידן הנוכחי יותר מאי פעם, להתאים את המדיניות שלהם לציפיות העובדים ולמציאות של עבודה היברידית.

כמו כן עליהם להיות פרואקטיביים בהתמודדות עם האתגרים והסיכונים הכרוכים בעבודה על פי המודל ההיברידי, בראש ובראשונה במונחים של לחץ של עובדים, שחיקה ופיתוח קריירה.

יש חשיבות לאימוץ מודל עבודה היברידי, שבו לעובדים יש גמישות בבחירת מתי והיכן הם עובדים.

עם זאת יש להדגיש, כי מודל זה מציע אמנם יתרונות רבים, כולל שימור עובדים טוב יותר, מאגר כישרונות גדול יותר ועלויות תקורה פחותות, אבל הוא מציב גם אתגרים וסיכונים פוטנציאליים שיש לטפל בהם.

ממחקר של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי עובדים שתפקידם מאפשר להם לעבוד מרחוק מעדיפים צורה כלשהי של עבודה היברידית ורוצים להמשיך איתה לתמיד. זה משקף את הציפיות המשתנות של כוח העבודה.

עוד עולה מהמחקר של גאלופ, כי מעסיקים שמציעים אפשרויות עבודה היברידיות מדווחים על שימור עובדים טוב יותר, גישה למאגר כישרונות רחב יותר והוצאות נמוכות יותר הקשורות למשרד.

בנוסף, המחקר מצא כי עובדים שעובדים על פי מודל העבודה ההיברידי ועובדים שעובדים מרחוק באופן מלא, הם בדרך כלל מחוברים יותר לארגון וחווים פחות שחיקה.

בנוגע לאיזון משופר בין עבודה לחיים אישיים טוענים החוקרים, כי סידורי עבודה היברידיים מספקים לעובדים איזון טוב יותר בין עבודה לחיים אישיים. זמני נסיעה מופחתים מובילים לפחות שחיקה ולפרודוקטיביות גבוהה יותר.

מנגד, מבדיקת האתגרים והסיכונים שנעשתה במסגרת המחקר עולה, כי עבודה היברידית עלולה להוביל לעלייה ברמות הלחץ הכוללות, במיוחד עבור עובדים שדואגים להיות זמינים באופן רציף בזמן עבודה מרחוק.

האתגרים כוללים גישה פחות טובה למשאבים ולציוד, ירידה בשיתוף הפעולה וחיבור חלש יותר לתרבות הארגונית.

גם בנושא הפיתוח המקצועי מצא המחקר של גאלופ שיש לארגון אתגרים. כלומר, השתלבות ופיתוח מקצועי עבור עובדים שעובדים מרחוק עלולים להיות מאתגרים יותר.

יש מקרים בהם למנהלים אין הכשרה בניהול צוותים היברידיים, ויש מקרים בהם העובדים לא ידעו כיצד להפיק את המירב מהעבודה ההיברידית לקידום הקריירה שלהם.

עובדים שנוהגים להשתמש במדיניות עבודה גמישה יותר מאחרים, חווים אמנם את היתרונות של עבודה היברידית אבל סובלים גם ממתח מוגבר ושחיקה, שעלולים להשפיע על התפתחות הקריירה.

בנושא ניהול הסיכונים מצא המחקר, כי כדי שעבודה היברידית תהיה אפקטיבית, ארגונים חייבים להבטיח שהמדיניות שלהם תואמת את מה שהעובדים עושים בפועל, לספק הזדמנויות פיתוח לכל העובדים, ללא קשר למיקום, ולעקוב ולתגמל ביצועים בהתאם למיקום.

במבט לעתיד טוענים החוקרים, כי ארגונים צריכים לבצע הערכות שוטפות באופן רציף ולהתאים את המדיניות והפרקטיקות שלהם לנוף העבודה המשתנה.

זה כולל התמודדות עם אתגרים וסיכונים כדי לוודא שיתרונות שטמונים בעבודה היברידית אכן יתגשמו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה