חפשו ב-Google את המושג HR Analytic

חפשו ב-Google את המושג HR Analytic

HR Analytic הפך לכלי החשוב ביותר בתחום משאבי אנוש. להערכת מומחים בעוד כעשור כ-50% מהחברות במשק יישמו אותו

שיתוף
HR Analytics
HR Analytics

מומחים בזירה העסקית כבר טענו וממשיכים לטעון ביתר שאת, כי ארגון שלא השכיל לגייס את הטאלנטים הנכונים ו/או לא הצליח לשמר אותם, הוא ארגון חסר סיכוי בתנאי המשק התחרותיים. הטמעת מודל ה- HR Analytic במחלקת משאבי אנוש, היא הצעד הראשון והמשמעותי למינוף העסק באמצעות ההון האנושי.

חברות ענק וביניהן ענקית מנועי החיפוש Google, מינפו את העסק ותפשו מעמד של שחקני מפתח בכלכלה העולמית, בזכות ההון האנושי שעמד לרשותם. על פי מאמר בנושא תחרות על הטאלנטים (Competing on Talent Analytics) שפורסם ב-Harvard Business Review  – החברות המובילות את המשק העולמי הינן חברות המשכילות לנהל את ההון האנושי באמצעות מתודולוגיות וכלים ייעודיים, קרי HR Analytic.

HR Analytic נחשב כיום לכלי האסטרטגי החשוב ביותר המשמש את קהילת משאבי אנוש למדידה והערכת ביצועים והישגים של עובדי הארגון. ה- HR Analytics מספק כלים ייעודיים למחקר וסטטיסטיקה מותאמים לצרכי מחלקות ה-HR. מודל ה- HR Analytics מאפשר למנהלי משאבי אנוש לעבוד על בסיס נתונים מכלל הנתונים הקיימים בכל מחלקות הארגון. באמצעות שימוש במידע נרחב, ניתנת למנהלי משאבי אנוש הזדמנות לבחון היבטים רבים, מגוונים ואף מורכבים וסוגיות ייחודיות להון האנושי בארגון.

[adrotate banner="27"] ה- HR Analytic משמש את צוותי ה-HR בהערכות מועמדים, הערכות עובדים עונתיות, איתור עובדים לקידום בתפקיד והובלת פרויקטים חדשים. משמש כבסיס לבניית מודל תגמול והטבות מבוסס ביצועים והישגים ועוד כשבמקביל, מודל זה מאפשר ניתוח הישגי החברה ומעמדה בעיני העובדים. HR Analytic מאפשר ניתוח נתונים ומגמות של סקרי עובדים וקשרים ישירים ועקיפים בין שביעות רצון העובדים לבין תפוקתם, לבין תרומתם הסופית לחברה.

הדגש ביישומי ה- HR Analytic הינו הפקת נתונים לניתוח ומדידה, במטרה לצבור ידע אופרטיבי שיסייע למחלקת משאבי אנוש להיטיב להכיר את עובדיה, את היכולות שלהם, כישורים, נטיות, רמת המסירות שלהם ועוד אינסוף פרמטרים, וכל זאת על מנת להיטיב לנצל ולתעל את כישוריהם, תוך שימורם במערכת לטווח הארוך. זהו אחד הכלים החשובים ביותר שזוכה להכרה, לא בכדי, בתקופה הקריטית ביותר לארגונים, בה נושא ההון האנושי הוא הנושא הבוער ביותר על סדר היום.

על פי המאמר, במרבית הארגונים המודרניים קיימים מאגרי מידע הולמים להטמעת מתודולוגיית עבודה מבוססת HR Analytic, אולם מה שחסר זה הידע והניסיון ליישם את המודל עצמו. עם זאת, עד מהרה ארגונים יבינו שאין להם מנוס אלא 'לתפוס את השור בקרניים' כדי לצבור יתרון או לכל הפחות – לא להישאר מאחור. על פי התחזית המשתקפת מהמאמר, בעוד 10 שנים, לפחות 50% מהארגונים במשק יעבדו עם מודל ה- ה- HR Analytic. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה