חמשת הטרנדים של עולם משאבי האנוש לשנת 2016

חמשת הטרנדים של עולם משאבי האנוש לשנת 2016

התקדמות הטכנולוגיה והמדיה חברתית מגדירים מחדש את תפקיד משאבי אנוש ברחבי העולם. מהם הטרנדים המובילים לשנת 2016 בתחום משאבי האנוש

שיתוף
טרנדים במשאבי אנוש

המסקנה העולה ממחקרים רבים היא כי שנת 2016 הולכת להיות אחת השנים המורכבות ביותר בעולם משאבי האנוש הגלובלי. להלן חמש הטרנדים החזויים לשנת 2016:

גיוס מונע נתונים

מגמת 'גיוס מונע נתונים' תהיה מגמה בולטת בשנת 2016. באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת, הגישה לנתונים הופכת להיות קלה וזולה משמעותית מבעבר. גיוס עובדים מוכשרים לחברות באמצעות פלטפורמות רשת מקצועיות, הצלבת נתונים והפקת דו"חות מלמדים, יהיה טרנד מוביל בשנה הקרובה.

העדפת יחסים על פני תכניות

תחום משאבי האנוש יתמקד השנה במערכות יחסים בתוך הארגון ועם ארגונים מחוצה לו, כהעדפה של התמקדות בתכניות עסקיות בלבד. אנשי משאבי אנוש יתמקדו בהבנת ההשפעות של מיזוגים, רכישות וגלובליזציה, על הכוח האנושי בחברה.

 טיפוח מתמיד של כישורי העובדים

בשנת 2016 שמירה וטיפוח הכישורים של הכוח האנושי בארגון, בעולם עתיר שינויים דינמיים, הופכים להיות חשובים מתמיד. מנהלי משאבי אנוש צפויים לאמץ את גישת המחשבה על המומחיות בארגון ושימוש במומחים כדי ללמד ולתגבר את יתר העובדים בכלים חשובים. הידע המועבר בתוך הארגון, עדיף לרב על פני ידע חיצוני, כיוון הוא מועבר ע"י גורמים שמבינים את תרבות הארגון ויעדיו.

 שיפור חווית העובד

 מחלקות שיווק ומכירות בשנת 2016 יעבדו חזק על נושא חווית העובדים במטרה להגדיל את נתח שוק והכנסות. עובדים שנמצאים בסביבה יצירתית ומטפחת שמספקת להם תנאים אופטימליים ומעודדת אותם לעשייה, משליכים באופן מידיי ורציף על תוצאות הביצוע שלהם ובכך מגדילים את תפוקת הארגון.

התמקדות בפן האנושי

אם בעבר הארגונים היו מתקדמים בעיקר בניהול העובדים כמכונה משומנת ויעילה שעליה לייצר וכל עובד הינו בורג נוסף במערכת, הרי שכיום העובד מקבל תשומת לב והתמקדות בהתאם לתרומה שלו לארגון. בשנת 2016 המגמה הזו צפויה להתעצם. חברות יעודדו את העובדים לפתח שיח, סקרנות, ניסויים וחדשנות. הם יעודדו אותם לנסות ולטעות, כהעדפה על פני מניעה כחשש מטעויות. ההצלחה העתידית תחייב את הארגון להתמקדות יתר בצד האנושי שלו. לשוחח עם העובדים, לשאול אותם שאלות, לתאם איתם ציפיות ולדבר איתם בגובה העיניים, הם רק חלק קטן מהטרנד הזה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה