זן חדש של מנהלי HR

זן חדש של מנהלי HR

סקר חדש שבוצע באנגליה מראה כי 83% ממנהלי משאבי אנוש מרגישים כי תפקידם הוגדר מחדש בשנה האחרונה ורק ל-70% יש את הכלים להתמודד

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

על רקע המשבר הכלכלי והשלכותיו על מבנה הארגון בכלכלה העולמית, תפקידם של מנהלי משאבי אנוש לא רק התרחב או השתנה אלא הוגדר מחדש, כך עולה מסקר חדש החושף ש-83% ממנהלי משאבי אנוש הרגישו שתפקידם 'הוגדר מחדש' במהלך 12 השנה האחרונה.

חברת HR Services Group הבריטית, ביצעה את הסקר בו השתתפו מנהלי HR מארגונים אשר מספר העובדים אותם הם מנהלים קולקטיבית מסתכם ב-1.1 מיליון.  על פי הסקר, 83% ממנהלי ה-HR מעידים כי הם חשים שתפקידם השתנה באופן משמעותי במשך 12 החודשים האחרונים, כשהמגמה הברורה הינה מעבר מיחידה הנותנת שירות ותמיכה לגורמים בארגון, למחלקה השותפה בקבלת החלטות, המעצבת את המבנה הארגוני של החברה ובכך, משפיעה על עתיד החברה לטווח הארוך. 66% מכלל מנהלי משאבי אנוש שנשאלו, ציינו כי חל שינוי בתפיסת הארגון כלפי מחלקת משאבי אנוש.

מהסקר עולה כי רוב (70%) מנהלי משאבי אנוש, מרגישים שיש להם את הידע והכלים להתמודד כעת עם הגדרת התפקיד מחדש, משמע לכ-30% אין את הכלים להתמודד עם התפקיד במסגרת הגדרתו החדשה.

[adrotate banner="27"] יורם שולטהייס, מנכ"ל HRus: "שינויים, גם שינויים לטובה, יכולים להיות מזיקים ואפילו מסוכנים לארגון, אם הם לא מנוהלים נכון. על פי סקר זה אנו למדים כי מנהלי משאבי אנוש נדרשים למשאבים כדי להתמודד עם הגדרת תפקידם והציפיות הגבוהות מקרב הנהלת הארגון. היות והזמן לא עומד לטובתם, בשנה הקרובה יאלצו מנהלי משאבי אנוש לא רק לעבודה דינאמית ומאתגרת, אלא לעבודה תוך כדי למידה. מנהלי משאבי אנוש להערכתי, צפויים השנה להשתתף בימי עיון, כנסים, והדרכות און-ליין, בשיעור של 50% יותר מבשנים עברו. וכמו כן, להערכתי, צפוי גידול של 30% בשיעור ההשתתות של מנהלי משאבי אנוש בקורס מקצועי אחד לפחות וכל זאת כדי להדביק את הפער, ללמוד ולהשתפשף בכלים חדשים ולחזק את הקשרים שלהם עם חברי קהילת ה-HR. הנושאים העיקריים בהם יתמקדו מנהלי משאבי אנוש השנה הם: טכנולוגיית משאבי אנוש, ניהול כישרונות Talent Management, HR-Analytics, מודלים להרכבי שכר ותגמול, חוקי הפנסיה ודיני עבודה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה