התרבות הארגונית של מיקרוסופט הבריחה כישרונות

התרבות הארגונית של מיקרוסופט הבריחה כישרונות

כך טוען ג'ין לואיס גסי, המציג את סביבת העבודה כ'גוב אריות' שההנהלה בה משסעת את העובדים האחד כנגד השני

שיתוף
תרבות ארגונית
תרבות ארגונית

ג'ין לואיס גסי, שותף בחברת Allegis Capital בקליפורניה ארה"ב וחבר לשעבר במועצת המנהלים של ענקית התוכנה Aple, קרא לאחרונה מאמר שהתפרס במגזין היוקרתי Vanity Fair תחת הכותרת העשור האבוד של מיקרוסופט. הכתבה סוקרת את שורת הכשלים, הפספוסים וההפסדים של מיקרוסופט בעשור האחרון. גסי, אשר כותב בנושא מחשבים ואינטרנט בפלטפורמות שונות באינטרנט, העלה מאמר דעה בה הוא מבקש שלא לדבר על הכשלים הטכנולוגיים והאסטרטגיים עסקיים של מיקרוסופט. במקום זה, הוא מבקש להציג את הכשלים של התאגיד, המעסיק כיום 90,000 עובדים ברחבי העולם, בהיבט של ניהול ההון האנושי.

ג'ין לואיס גסי: הערכת עובדים הוא כלי חיוני לארגון ובעיקר לארגון שמעסיק מספר מכובד של עובדים. הארגון צריך לפעול בצורה שיטתית למדידת ביצועים כדי לדעת מיהם העובדים שבאמת תורמים להצלחתו. מנהל מקצועי הוא כמו מאמן בקבוצת ספורט, הוא צריך להעיף כמה שחקנים בשנה כדי להכניס את השחקנים בקבוצה למשמעת אבל – הדרך שבה נעשית הערכת עובדים במיקרוסופט היא הרסנית.

במיקרוסופט יש נוסחה מאוד ברורה בה יחידה צריכה לדרג את העובדים שלה לפי אחוז קבוע מראש לעובדים בעלי הביצועים הטובים ביותר, עובדים בעלי ביצועים טובים מאוד, עובדים בעלי ביצועים טובים, עובדים בעלי ביצועים נמוכים ועובדים בעלי הביצועים הנמוכים ביותר. הנוסחה הזו מכניסה את העובדים לסחרור והיא בעיקר פוגעת בעובדים הטובים אשר פוחדים לעבוד בצוות עם עובדים טובים אחרים. מה שקורה בפועל זה שנוצרת איבה בין עובדים באותה רמה כך שאנשים שעובדים יחד מפתחים מערכות יחסים הרסניות מבוססות על תחרות. עובדים מתפצלים למחנות, חותרים האחד תחת השני, מנסים לרמוס את חבריהם לצוות וכל זאת כדי להצליח או רק כדי לשרוד בארגון.

העובדים הבינו שחשוב יותר להתמקד בפוליטיקה ארגונית מאשר בעבודה המקצועית גרידא וזה למעשה פוגע בביצועים שלהם ובסופו של דבר – בביצועי החברה.

כל עובד מיקרוסופט שראיינתי במהלך השנים (וראיינתי לא מעט) טען שמודל דירוג העובדים בחברה הוא הגורם המזיק ביותר במערך ניהול ההון האנושי וכי זה מה שהוביל לא מעט עובדים, לרבות טאלנטים מובילים, לקום ולעזוב את הארגון.

כל אחד מאתנו מכיר את התחושה הקשה של הערכת עובדים. אתה יודע ששופטים אותך, מותחים עליך ביקורת, מדרגים את חוסר שביעות הרצון מהתפקוד שלך. הסיסמאות של מחלקת משאבי אנוש כגון 'הארגון דואג לעובדים שלו', כל הדיבורים הללו על מחויבות, על נאמנות, על עבודת צוות… הם כולם בגדר סיסמאות ריקות מתוכן. אתה יושב שם בשיחת משוב, לחוץ וחרד, בטוח שזהו, שעומדים לפטר אותך! שפישלת בגדול!

הלחץ, התחרות, האיבה, הצורך לעסוק בפוליטיקה ארגונית כעיסוק ראשי, כל אלו הם רק חלק מהסיבות שבגללן מיקרוסופט איבדה ותמשיך לאבד שחקנים מבטיחים ואולי לא בכדי – היא תמשיך לספוג ביקורת שלילית על תפקוד קלוקל מצד קהילת ההייטק העולמית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה