שיתוף

לעסקים מצליחים יש תרבויות חזקות העומדות בבסיס הביצועים שלהם. מדוע אם כך, אנשי מקצוע עדיין מתקשים להשקיע בהיבט זה של העסק?

ארגונים גדולים מתחילים לקחת את התרבות הארגונית ברצינות ולהבין את הערך הכלכלי שלה.

חברות כמו אפל, P & G, וולט דיסני ומקדונלדס השיגו הצלחה מתמשכת על ידי השקעה נכונה בתרבות במקום העבודה המוגדרת על ידי ערכים וכללי התנהגויות ברורים.

התרבות היא חיונית לביצועים עסקיים ולמוניטין. עם זאת, מנהלי משאבי אנוש רבים עדיין מוצאים את זה כאתגר, לשכנע את יתר חברי ההנהלה לבצע השקעה משמעותיות בבניית תרבות בריאה, עם ערכים חזקים.

לעמיתים מתחומים עסקיים אחרים, בניית תרבות מובילה ויצירת ערכים חזקים, עשוי להרגיש כמו פרויקט מוחשי פחות מאשר, למשל, יצירת קו מוצרים חדש או ביצוע השקעה הונית גדולה. זה גם נראה הרבה יותר קשה לחזות ולמדוד את הסיכונים הפוטנציאליים והחזר ההשקעה הנובעות מהתרבות של החברה.

באופן כללי, תרבות מקום העבודה וערכים ארגוניים עשויים להיחשב על ידי חלק מהאנשים כמשהו "רך" או "מושגי". אלו מונחים שאנשי משאבי אנוש מכירים היטב ומתמודדים איתם ביום יום, אולם מחלקות אחרות אינן מכירות אותם לעומקם.

העזרה נמצאת בהישג יד. בהתבסס על הניסיון של מחלקת משאבי אנוש לסייע לארגונים להגדיר וליישם תרבויות בריאות במקום העבודה, ישנן בעיקרון 3 שלושה שלבים עיקריים באמצעותם מנהלי משאבי אנוש יכולים להגדיר תרבות מנצחת, ולהבטיח רמות מתאימות של השקעה בתרבות מונעת ערכים.

איתור כלי למדידת החזר השקעה בערכים ותרבות

התרבות אינה 'מדע רך' – היא יכולה וצריכה להימדד. לדוגמה, רבים משתמשים בערכים למדידת תהליכי גיוס ושימור עובדים וכיצד ובמה מתבטא ההחזר על ההשקעה הכספית. יש לאתר תוכנות דומות למדידת החזר ההשקעה של התרבות הארגונית.

כיצד לדוגמה, תרבות זו מובילה לתחלופת עובדים נמוכה יותר, לבזבוז זמן מועט ולמורל גבוה, שכולם זוכים ממנו בשורה התחתונה.

שימוש בשיטת "הגזר והמקל" להשקעה בתרבות

ברגע שיש לך נתונים ברורים על העלויות והיכן מומלץ להשקיע, אתה יכול להתחיל לבנות מקרה ולהקדיש משאבים נוספים כדי לפתח את הערכים של הארגון והתרבות.
עם זאת, זכור כי השקעה בתרבות היא לא רק ע"י הימנעות מסיכון של שערוריות, יש להדגיש בפני כולם את האמצעים והסנקציות שיופעלו במידה של פגיעה בתרבות ולחילופין, במקרים של חיזוקה.

הגדרת מטרה משותפת

תרבות בריאה בנויה סביב תחושה חזקה של מטרה משותפת ויכולה גם לעזור להפוך את החברה שלך לגמישה יותר ולהתאמה על ידי בסיס מוצק ממנו ניתן בקלות להגיב על הנסיבות המשתנות בשוק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה