במיוחד לחורף: תכניות בריאות אפקטיביות בארגונים מובילים

במיוחד לחורף: תכניות בריאות אפקטיביות בארגונים מובילים

חברות משקיעות משאבים רבים יותר מתמיד בתוכניות בריאות יצירתיות. מדוע?

שיתוף
תכניות בריאות

תכניות בריאות

מהעדויות עולה כי רווחתם הפיזית והרגשית של העובדים קשורה במהות לביצועי הארגונים ולשורה התחתונה.

עם זאת, הסטטיסטיקה מראה שיש מקום רב לצמיחה. משרד העבודה האמריקני פרסם כי רק 39% מעובדי התעשייה הפרטית קיבלו גישה ליתרונות בריאותיים בשנת 2017, אם כי המספר עלה ל- 55% כאשר רק משרות מקצועיות נספרו. מומחים אומרים, כי חברות המשקיעות בבריאות העובדים מקבלים יותר יצירתיות ואימוץ טכנולוגיות וגישות חדשות מאותם העובדים. זאת כאשר, החברות מחפשות דרכים טובות יותר לעזור לעובדים שלהם להישאר בריאים, מאושרים ופרודוקטיביים.

להלן הצצה לתכניות הבריאות המצוינות של שני ארגונים מובילים:

תחרויות כושר מרחוק ב- סירס

חברת סירס הגדולה מקיימת אימונים מקוונים לעובדי ומנהלי החברה. תכנית הבריאות התאגידית באינטרנט iBodyFit של החברה, מספקת תחרויות כושר עבור עובדים בענקית Sears אשר זכתה לאימוץ נפוץ והביאה לירידה מצטברת של 9 אחוזים ב- BMI עבור המשתתפים.

מנכ"ל חברת הכושר, פרנקלין אנטואן, אמר על פי הפרסומים, כי הוא מציע כמה מאות תכניות של אימון מבוסס וידיאו המסווגות לפי המטרות של הלקוחות. התוכנית ב- Sears החלה עם אימון אישי ותוכנית דיאטה עבור כל משתתף, וביצוע מעקב אוטומטי אחר ההתקדמות של כל משתמש. היוזמה הציעה גם אתגרים שבועיים של כושר ובריאות, בהם עובדים יכולים להתחרות בעמיתים לעבודה – בכל העובדים או כחלק מצוות ולזכות בפרסים כגון כרטיסי מתנה או חופשה.

אנטואן אומר כי התחרות והסקירה שלה היו המפתח להשתתפות. "כאשר אתה עובר את האתגר אתה יכול לראות מי מוביל, היכן אתה עומד באופן אישי, איפה הצוות שלך עומד ומה אתה צריך לעשות כדי להגיע ל leaderboard. הוצעו פרסים בסוף האתגר, וזה מה שבאמת עשה את התכנית הזו.

תכנית האימונים ב- Babson College

לפני פחות מעשור, לבבסון קולג', מוסד עצמאי ללא מטרות רווח במסצ'וסטס עם דגש על יזמות, לא היתה תוכנית בריאות. אולם בימים אלו, בבית הספר יש תוכנית איתנה עבור 1,000 חברי הסגל והצוות אשר מכסה כל דבר, החל מיוגה דרך תזונה ועד לספורט וחינוך לבריאות.

אלכססה ד'אגוסטינו, עובדת ונציגת פיצוי במחלקת משאבי אנוש של בית הספר, אומרת על פי הפרסומים, כי התוכנית מכסה שישה ממדים של בריאות: כושר, תזונה בריאה, תכנית בת קיימא, אינטלקטואלית, מודעות, וחברתיות. כל ההיבטים חופשיים לעובדים.

התוכנית כוללת יוזמות חדשניות כגון כלי המאפשר לעובדים להזמין מזון מקומי בר קיימא מחקלאים, מגוון רחב של שיעורי כושר מסורתיים יותר וסמינרים בריאותיים. התוכנית פותחה וצורפה עם קלט מעובדים.

"שמענו מעובדים רבים שלא היה להם נוח לעבוד עם אחרים, אז עשינו את התוכניות שלנו לעובדים בלבד", ד'אגוסטינו אומרת. "זה מספק לעובדים מקום בטוח להתמקד בבריאותם ובריאותם, להתחבר עם עובדים אחרים במכללה, וכן דרך נוחה לצאת מאזור הנוחות שלהם."

היא אומרת שההשפעות היו ברורות והמשוב של עובדי המכללה היה חיובי במידה ניכרת. "במהלך משך התוכנית, העובדים שיתפו מספר רב של סיפורי הצלחה כולל ירידה משמעותית במשקל, מיקוד טוב יותר במטרה ועבודה פוריה יותר, לצד יצירת חברויות חדשות בקמפוס".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה