החטאים הקטנים של המנהלים הגדולים

החטאים הקטנים של המנהלים הגדולים

כולם חוטאים פה ושם בנושאים כמו תעדוף משימות, התמכרות לעבודה, וכד' אך כשמדובר במנהלים גם החטאים הקטנים עשויים להשפיע באופן שלילי ניכר על העובדים שלהם

שיתוף
חטאים של מנהלים

חטאים של מנהלים

עד כמה מנהלים משפיעים באמת על מעורבות ופרודוקטיביות העובדים? מסתבר שהמון.

על פי מחקר שנערך ע"י גאלופ בנושא השפעת מנהלים על מעורבות העובדים אשר סקר 2.5 מיליון יחידות עבודה, נמצא, כי מנהלים משפיעים על לפחות 70% מהמשתנים המרכיבים את מעורבות העובדים ביחידות העסקיות השונות. החטאים הקטנים של המנהלים משפיעים באופן משמעותי על המעורבות והפרודוקטיביות של העובדים שלהם.

להלן כמה חטאים שממש פוגעים במעורבות העובדים:

חוסר הכרה

מנהלים שאינם מכירים בתרומת העובדים ולא מוקירים אותם עבור תרומתם, פוגעים מאוד במידת המעורבות של העובד בחברה. עובדים, בדיוק כמו כל האנשים אינם אוהבים להרגיש שהם רק "בורג קטן במערכת". על מנת להתאמץ ולהשקיע בעבודה, על העובדים להרגיש שהם חלק ממשהו גדול ושלתרומתם ישנה השפעה ניכרת. מנהלים שמתעלמים מהצורך של העובדים בהכרה והוקרה, פוגעים במעורבותם באופן משמעותי, עד לכדי מצב של עזיבת החברה במקרים קיצוניים.

קנאה

פרגון הוא דבר מבורך, קנאה – לא. מנהלים הם רק בני אדם והם עשויים להתקנא לעובדים שלהם על הצלחתם. לא ניתן להימנע מרגש קנאה, אולם יש לעשות בו שימוש נכון וסובלימציה לרגש אחר – הערכה למשל. מנהלים שמביאים קנאה ותסכול לעובדיהם שהצליחו, גורמים נזק לארגון כולו.

התמכרות לעבודה

רבים מאיתנו מכורים לעבודה, זו אחת הנגררות של קצב העשייה במאה ה- 21. אולם מנהלים שמצפים מהעובדים שלהם להיות מכורים לעבודה אף הם, מצפים מהם לעבוד 24/7 ומחבלים באיזון בין העבודה והבית, בסופו של דבר "זוכים" לתוצאה הפוכה – עובדים ממורמרים שמעדיפים לברוח מאשר להישאר.

שבירת אמון

בגידה באמון העובדים היא טעות קלאסית. לא תמיד היא נעשית בכוונה אך בכל מקרה היא גורמת נזק. לעיתים מנהלים משקרים לעובדים שלהם מתוך אי רצון להתעמת. אם נושאים כגון קידום, העלאת שכר אפשרית, הבטחת המשרה וכו'. השקרים הללו מתגלים בסופו של דבר ומייצרים יותר נזק מתועלת. אחד הכללים בניהול עובדים הוא לא לשקר. לא משנה עד כמה העימות יהיה מסובך ועד כמה תיווצר חוסר נעימות, תמיד עדיף לומר את האמת.

עידוד לקידום

אחד מתפקידיו של מנהיג הוא לעודד וללוות את העובדים בדרך לקידום. עליו לעשות כל שביכולתו כדי לקדם את העובדים בתפקידים, להגדיל את תחומי האחריות שלהם ולייצר להם אפשרויות פיתוח וצמיחה על מנת לשמר אותם בארגון. מנהלים ש"מתעצלים" לטפל בכך או לא מבחינים במידת החשיבות של הנושא על מעורבות ואכפתיות העובדים, לגמרי מפספסים אותם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה