שיתוף

על מנת שלא להישאר מאחור ולהמשיך לעמוד בתחרות הבלתי פוסקת, ארגונים מאמצים גישות ומתודולוגיות מורכבות לצורך גיוס כישרונות.

החל מסרטוני גיוס מתקדמים, ניתוחי תהליכי גיוס, אפיונים והטמעת מודלים חדשניים, כל אלו נכנסים כיום לשפת משאבי האנוש השגורה.

אולם לא ניתן לטייב את תהליכי הגיוס ולקדם אותם לפסגה, ללא הבנת העובד במאה ה- 21.

המאה האחרונה הציגה רצף של שינויים, התקדמויות ומישורים חדשים בתחום התעסוקתי. כיום מונחים כגון: "עבודה מהבית", "איזון בין העבודה לבית", "פיתוח וצמיחה", אינם זרים לנו עוד.

העובד במאה ה- 21 הוא מפותח, מתקדם, קוהרנטי ויודע היטב מה הוא רוצה להשיג וכיצד הוא יוכל להשיג זאת.

להלן קווי האופי המרכיבים אותו:

עבודה מהבית

עובד המאה ה -21 שם דגש רב על האיזון בין העבודה לבית. הוא יודע כי כיום בארגונים רבים מתאפשרת העבודה מהבית, המספקת את אותו איזון מיוחל. לכן, במקרים מסוימים הוא יבחר לוותר על עבודה בארגון מסוים, מוביל ככל שיהיה, במידה ועבודה מהבית אינה מתאפשרת בו. על כך ארגונים צריכים לשים דגש ולראות כיצד והאם הם מסוגלים לפתוח עבור חלק מהעובדים אופציה כזו.

טכנולוגיה

עובד המאה ה- 21 מונחה טכנולוגיה ו"שוחה" במערכות ממוחשבות. גם עובדים בתחומים שאינם תכנות ופיתוח, יודעים כיום להפעיל מחשב "בעיניים עצומות". האוריינטציה הטכנולוגית טבועה בנו כמו שפה שניה, במיוחד אצל עובדי דור המילניום.

קריירה

הקריירה על כל רבדיה היא המגדירה את מי שאנחנו כיום. אם בעבר העבודה היתה לצורך הכנסה נטו, עובדים היו חוזרים הביתה בשעות מוקדמות ומתחילים את החיים האמיתיים שלהם, כיום החיים אצל מרביתנו כרוכים בקריירה. ההפרדה היא קשה יותר במציאות הדינמית המורכבת, ולכן עובד המאה ה- 21 ישאף לעבוד בארגון המאפשר פיתוח, צמיחה וקידום קרייריסטי.

פרילנס

נדבך נוסף במאה ה-21 הוא נושא העובדים העצמאיים – פרילנס. עובדים רבים החליטו לעבוד במתכונת פרילנס על מנת לייצר גמישות ולספק שירות לכמה חברות. גם לכך הארגונים מתייחסים ובוחנים אפשרות להעסקה במתכונת פרילנס את העובדים המעוניינים בכך. מבחינת המעסיק ישנם יתרונות רבים לכך, כגון: ויתור על הפרשות לפנסיה, ביטוח מנהלים, פיצויי פיטורין וכד'.

שותפות

במאה ה- 21 העובד רוצה לחלוק את קולו ודעתו להרגיש שותף לארגון ככל האפשר. מעסיקים החלו ליישם בשנים האחרונות, פגישות כלליות בהן העובדים מצטרפים להנהלת החברה ומביעים דעותיהם בנושאים השונים. תכניות לעידוד ופיתוח יוזמות וחדשנות מוטמעות בארגונים והמנהלים מעודדים את העובדים ע"י תמריצים ותגמולים שונים ליזום פרויקטים ורעיונות למוצרים ושירותים שיובילו את החברה קדימה.

שיתוף פעולה

העובדים במאה ה- 21 תומכים ואוהבים לעבוד בצוות. בארגונים וחברות נושא עבודת הצוות זוכה לחשיבות רבה ומנהלים רבים מעודדים ותומכים בעבודה צוותית ובגיבוש העובדים העובדים יחד. תכניות תמריצים ותגמולים לעבודת צוות, כמו גם פעילויות גיבוש צוותיות מיושמות במקומות עבודה רבים.

שקיפות

עובד המאה ה- 21 מעוניין ומצפה לשקיפות ארגונית ועסקית. הוא מעוניין במידע בנושא הרווחים, ההפסדים, ההצלחות והכישלונות של הארגון ורוצה להרגיש שלא נחסך ממנו מידע בעניין. בהתאם לכך מעסיקים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. הי, המאמר מעניין , אך נקטע לקראת הסוף .

    חוץ מזה , מעניין להבין אם לא רק מה העובד במאה ה21 צריך, אלא אם הארגון יודע לתת מענה לצרכים האלה.

השאר תגובה