שיתוף

ארגונים רבים כבר הבינו את החשיבות בלראיין עובדים שעוזבים על מנת להבין את הסיבות לעזיבה ובכך לפעול ביעילות על מנת לשמר את העובדים הקיימים. טכניקה דומה אך מאתגרת מיושמת בארגונים כיום ומפיקה תוצאות חשובות: ראיונות עם המועמדים שדחו את הצעת העבודה.

מנהלי גיוס נתקלים לא פעם במקרים בהם מועמדים שהגיעו להתראיין בחברה החליטו בשלב מסוים שלא להמשיך בתהליך.

הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות: בין אם הם התקבלו בינתיים לחברה אחרת, החליטו להישאר במקום עבודתם, בחרו לשנות כיוון מקצועי, ועוד. אך מקרים רבים מראים כי מרבית השיקולים "לברוח" מהצעת עבודה נובעים מבעיה כלשהי במקום העבודה המגייס. הבעיות יכולות לנוע בין גובה השכר, התנאים, שעות העבודה, עומס העבודה, המרחק ממקום המגורים וכד'.

סיבות אלו חשובות להבנה של המעסיקים. עליהם להבין מה במהלך ראיונות העבודה גרם לכך שמועמדים יחליטו לוותר על המשרה והאם ישנה אפשרות לשנות את הגורמים הללו.

לצורך כך מעסיקים צריכים "לראיין" את המועמדים שנסוגו מהצעת העבודה. המכשול העיקרי הוא שמועמדים לא תמיד יסכימו להתראיין ובמידה וכן לא תמיד יספקו את הסיבות האמיתיות לדחיית המשרה ולכן חשוב להיות זהירים ורגישים.
בטרם מראיינים את המועמדים טלפונית, חשוב להבין מדוע הם דחו את הצעת העבודה.

האם הסיבה לכך היתה שהתקבלו לחברה אחרת, או שמשהו בחברה שלכם או בתפקיד הרתיע אותם. במידה והסקתם כי ההחלטה שלקחו נבעה מבעיה כלשהי אצלכם, חשוב לשאול את המועמדים את השאלות הנכונות.

להלן מספר שאלות שתוכלו לשאול את המועמדים שברחו, על מנת להפיק לקחים:

מהם ההיבטים החיובים אותם ראית במשרה הפוטנציאלית ובעבודה בחברה שלנו?

מה היו החששות שלך לגביי המשרה והעבודה בחברה?

מה היו הגורמים החשובים ביותר בהחלטה שלקחת?

האם משהו במהלך ראיון העבודה הרתיע אותך?

איזה משוב תוכל לספק לנו על מנת לשפר את חווית המועמד בראיונות העבודה הבאים?

אילו עצות תוכל לספק לנו על מנת למשוך כישרונות לחברה בעתיד?

כיצד ראית את הצעת השכר ותנאי העבודה שהוצעו לך?

חשוב לזכור כי תשובותיהם של המועמדים הן סובייקטיביות לחלוטין ולכן יש "לראיין" מועמדים נוטשים רבים ככל האפשר, על מנת שתוכלו להצביע על דפוס מסוים וקריטי שיש לשנותו.

אם לדוגמה מועמדים רבים ישיבו כי הצעת השכר לא התאימה להם, מדיניות החברה הרתיעה אותם או חוסר הגמישות, תוכלו להתייחס לנושא ברצינות ולבחון מגמות שיפור.

כמובן שיש לבחון גם תשובות סובייקטיביות ספציפיות, אולם יש לתת משקל יתר לנושאים שחוזרים על עצמם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה